Tunnistetaan nyt ensin Dynat ja FXR toisistaan
varsinkin jos sellasen on mennyt ostamaan
Toisaalta sulla on varmasti ollut monta rautapäätäkin kun tiedät niitten olevan "hankalia" vai kuulitko asiasta Essolta?
Tiesin kyllä ostaneeni FXRS:n ihan alunperinkin, ja tietoni on hyvin rajalliset noiden uudenpien Harrikoiden suhteen, vanhemmist jotain tietoa ja kokemustakin on. Rautapäitä olen useampaa fixannut, itselläni ei ole rautiksia ollut kuin yksi, ihan orkkis suomipyörä tonninen vuodelta '79 oli kotvan omistuksessa. Lättäpäitä ollut kolme, knuckleja yksi, pannareita ja shoveleita ja heidän risteymiä useita. EVO koneisia ollut ennen nykyistä yksi EVO Fättäri, joka meni myyden heti kun oli fixattu ajokuntoiseksi. Mun edellisen ajo HooDeen myin pois '94, toi Fättäri oli täl vuostuhannel mut sen ostin tiltattuna ja laitoin kuntoon ajoin sil ehkä 7-800km. Aiemmassakaan HD vaiheessa ei uudet hirveesti kiinnostaneet, joskus lausunut ettei koskaan EVO, näin ne muuttuu. Eli tiesin/tiedän mikä runko ostamassani pyörässä on, edelleenkin, tosin tiedän nyt myös tehneeni kartinaalimunauksen nitoessani kaikki FX:t dyna nimikkeen alle, samapa toi. Essolla väittivät aikanaan Knucklenkin olevan vaikea, sitä en allekirjoita mut rautasportyjen kanssa porukalla oli jatkuvasti traumaa ihan läheltä seuraten ja fixailuihin osallistuen jo '80-luvulla.
Ja siis NightRodilla olen ajellut, kaikenkaikkiaan jonkun ehkä 1500km, pyöriny Välimeren rannikkoa. Ihan mukava cruseri muttei mun silmään kivan näköinen, eikä kuulosta oikealta. Toimiva tuo tutun NightRod on ollut muttei pyörän ~70v omistaja montaa tuhatta vuodessa sillä ajele.