• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä mukana ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gromovo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Gromovo

New member
Mitä löytyy pyörän laukuista ? a) sillon kuin ajelen lyhkäisiä reissuja.b) lähden ulkomaille. Itsellä löytyy yleensä laukusta paperinen kartta sekä toiset hanskat kun ajelen lyhyitä reissuja. Ulkomaanreissuissa on kopiot passeista sekä läppäri laukussa .Mitäs teiltä löytyy ? Jos sama kysymys olisi mitä naisen käsilaukusta löytyy, niin vastaus voisi olla...:D

Vettä, kamelinpaskapaikkoja ja Leatherman. Pitemmillä reissuilla parit kalsarit & paidat ja hammasharja.

-jp-

Ulkomaanreissuissa on kopiot passeista...
Scannaa kaikki tarvitta asiapaperit (passi, ajokortti, rekisteriote etc.) ja lähetä ne omaa sähköpostiisi. Älä tuhoa viestiä. Näin sulla on kaikki tarvittavat asiakirjat aina saatavilla ja niihin laukkuihin voit sulloa jotain tarpeellista.

-jp-

pyörän "laukkuun" mahtuu lompakko ja puhelin...

jos yönylireissu niin reppuun vaihtovaatteet ja laturit ja chromebook

Rahalla ja kirkkaalla viinalla saa... ja pääsee, varsinkin Suomessa :D.

Toi kamelinpaskasetti ja bonuksena snadi fillarinpumppu.... paikkaussetin hiilihappopatruunoiden lisäksi...
on aika muservavia perusvarusteita.... ja mahtuu aina.... jokaisen mopon kyytiin.

Ei tartte kummoisessa "siimeksessä" olla, kun hoitaa itsensä ja vehkeensä pienimmällä
mahdollisella haitalla sivistyksen... ja korjausmahdollisuuksien pariin em. varusteilla.

Harvemmin se gummi niin pahasti pykii, että noilla ei pääse "siimeksestä" pois.
Aina ei tietenkään voi voittaa.... mutta 20/80 sääntö on aika kova.... lajissa kuin lajissa :;):.

Läppäri, Apple Ipad ja 3 paria varahanskoja.
Ihan uteliaisuudesta kysyn että miksi? Vikat 3-4 vuotta olen kaikki reissut vetänyt Rukan R-Star -tumpuilla, enkä koskaan ole kaivannut varahanskoja. Voihan se olla, että mä olen ns. starbucks -kuski, enkä ole laittanut itseäni likoon tosimiesten olosuhteisiin, mutta esim. toissakesän 1,5 viikkoa Lofoottien kaatosateessa oli ainakin mulle riittävän extremeä... Ja siellä nuo R-Starit riitti hyvin; nakit oli suunnilleen ainut kuiva kohta äijästä ajopäivän jälkeen. :D

-jp-

PS. Miksi läppäri ja IPad?

Toi kamelinpaskasetti ja bonuksena snadi fillarinpumppu.... paikkaussetin hiilihappopatruunoiden lisäksi...
Mihin tarkoitukseen tuo fillarin pumppu? Kaikkien näiden vuosien aikan olen tasan kerran joutunut käyttämään niitä kamelinpaskapaikkoja & CO-patruunoita ja ihan kohtuullisesti niillä pärjäsi. Seuraavalla huoltiksella kun tsekkasin paineet niin abt. 0,4bar piti lisätä... Eli miksi tuo fillarin pumppu?

-jp-

Ihan uteliaisuudesta kysyn että miksi? Vikat 3-4 vuotta olen kaikki reissut vetänyt Rukan R-Star -tumpuilla, enkä koskaan ole kaivannut varahanskoja. Voihan se olla, että mä olen ns. starbucks -kuski, enkä ole laittanut itseäni likoon tosimiesten olosuhteisiin, mutta esim. toissakesän 1,5 viikkoa Lofoottien kaatosateessa oli ainakin mulle riittävän extremeä... Ja siellä nuo R-Starit riitti hyvin; nakit oli suunnilleen ainut kuiva kohta äijästä ajopäivän jälkeen. :D

PS. Miksi läppäri ja IPad?

Sateella tarvii hanskoja.
Työpaikan vaateet edellyttää tietynlaista yhteystasoa tarvittaessa 24/7.

Mihin tarkoitukseen tuo fillarin pumppu? Kaikkien näiden vuosien aikan olen tasan kerran joutunut käyttämään niitä kamelinpaskapaikkoja & CO-patruunoita ja ihan kohtuullisesti niillä pärjäsi. Seuraavalla huoltiksella kun tsekkasin paineet niin abt. 0,4bar piti lisätä... Eli miksi tuo fillarin pumppu?

-jp-

Ihan renkaasta ja tilanteestahan tuo riippuu.... ja siitä, kuinka lähelläsivistystä (paeneilimmoo)
ollaan.

Tuolla pikkupumpulla pamauttaa mihin tahansa kevyesti neljättäkin kiloa ihan manuaalisesti....
eli ei tarvitse missään tilanteessa tyytyä "hätäpaskaan".... jos kameinpaska pelittää.

Sellainen 20+ senttinen "Motonetin" auto/filarin kuulaventtiilipumppu on pomminvarma peli.....
ja mahtuu vaikka peräsuoleen... jos on niitä miehiä.... muut saa sen mahtumaan ihan mihin tahansa
muuallekin....ja aina toimmii.... ja ilmaa/painetta saa riittävästi :thumbup:.

Sateella tarvii hanskoja. Jep, kannattaa hommata yhdet kunnolliset niin mahtuu mukaan jotain tarpeellistakin.
Työpaikan vaateet edellyttää tietynlaista yhteystasoa tarvittaessa 24/7. Huikee duuni jos läppärillä hoidetut yhteydet ei kelpaa vaan (johonkin specifiin tarkoitukseen?) pitää olla vielä iPadikin...

-jp-

Pyörän laukuista? :grin:

Reppuun sit pidemmillä reissuilla hygienia kamat, vaihtopaita/pari, shortsit, crocsit, joku juomapullo ja täbi.

Rukka toimii kyyyllä.....

Mutta mitä ihmeen järkeä normaalin ihmisen on ajella mopolla olosuhteissa, joissa
sukelluspuku/"skootteri" on ne oikeat varusteet ????

Onhan se toki mahdollista sekoittaa sadomasokismi moottoripyöräilyynkin.....
mutta jos tuota pitää "perusjuttuna"..... kaikki muumit ei vaan ole... ei vaan ole.... laaksossa :D.

Mutta mitä ihmeen järkeä normaalin ihmisen on ajella mopolla olosuhteissa, joissa
sukelluspuku/"skootteri" on ne oikeat varusteet ????
Ei mitään. Mutta jos tuollaisissakin olosuhteissa pärjää yksillä tumpuilla, miksi pitää olla vielä kolmet varatumput???

-jp-

Ei mitään. Mutta jos tuollaisissakin olosuhteissa pärjää yksillä tumpuilla, miksi pitää olla vielä kolmet varatumput???

-jp-

Antaa jokaisen itse kunkin kantaa vaikka 2kg siikaa mukanaan. Turha kai näistä on väitellä ja jahkaila, jokanen viekööt mitä itse tärkeäksi kokee? :banned:

Aina penkin alla+katteen lokerossa kamelinpaska, jesaria, rautalankaa, pari copatruunaa+pumppu ja semmoinen pikkustarttiakku sekä kännylaturi. Lyhyillä reissuilla varahanskat tankkilaukussa.
Pidemmillä retkillä sitten max. puoli omaisuutta, yleensä myös jo lueteltujen lisäksi lenkkarit+joku mikrokuitupuku, tulee käytyä illalla kävelemässä joku tunti-puolitoista ja se on ikävää ajokamoissa ja -kengillä. Tietotekniikkaa ei kännyn lisäksi ellei ole työmatka

Viimeksi muokattu:
....Nynnääs tais unohtua kosteusvoide, päivävoide ja yövoide :grin:.
Viitaten Bonen aiempaan viestiin ja siellä mainittuun pumppuun, niin häneltä taisi unohtua voiteista tuo liukuvoide. Toki karski kaveri, joka syö nauloja ja paskantaa kettinkiä, ei varmaan ko. tuotetta kaipaa...?
:D

-jp-

Jos haluaa suojaavammat radalle/mutkalle? Tai ei halua hikoiluttaa käsiään helteellä gore tumpuissa?

Onhan noita syitä.

Back