Mitä öljyä laitat pyöräsi koneeseen ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä öljy laitat pyöräsi koneeseen ? -

  • 1. Täyssynteettistä moniaste moottoripyöräöljyä

    Ääniä: 103 46,6%
  • 2. Osasynteettistä moniaste moottoripyöräöljyä

    Ääniä: 45 20,4%
  • 3. Mineraali moniaste moottoripyöräöljyä

    Ääniä: 17 7,7%
  • 4. Mineraali yksiaste moottoripyöräöljyä

    Ääniä: 1 0,5%
  • 5. Synteettistä moniaste autoöljyä

    Ääniä: 6 2,7%
  • 6. Mineraali moniaste autoöljyä

    Ääniä: 6 2,7%
  • 7. Synteettistä moniaste dieselautoöljyä

    Ääniä: 1 0,5%
  • 8. Mineraali moniaste dieselautoöljyä

    Ääniä: 15 6,8%
  • 9. En tiedä mitä öljyä koneessani on

    Ääniä: 14 6,3%
  • 10. Aivan sama kunhan on jotain

    Ääniä: 13 5,9%

  • Ääniä yhteensä
    221

Jim Goose

New member
Aina mielipiteet jakavaan keskusteluun liittyen, mitä öljyä pyöräsi moottoriöljynä käytät ja minkä vuoksi?
Mitä merkkiä ja laatua tulee koneeseen pistettyä?

Itsellä vanhassa Z 1000 Kawan koneessa on jyllännyt jo vuosikausia hyväksi havaittu mineraali moniaste autoöljy Shell Super X-100 20W-50, joka ainakin tuossa konetyypissä on ollut paras kokeilemistani. Kytkin ja vaihteisto pelittää paremmin kuin varsinaisilla vastaavilla mp-öljyillä. Suhteellisen halpana (9-11 e/4l)  edullinen käyttää, vaikkei ihan joka Shelliltä löydykään.
 
Valvolinen 10W-40 on pyörinyt koneessa ja eipähän tuota ole moittimaankaan päässyt.
 
Koska kyseessä on yksi kaikkein rakkaimmistani, saa se vain parasta:
Shell Advance Ultra 4 (=Täyssynteettinen)
062802moto_prv.gif
 
Aina mielipiteet jakavaan keskusteluun liittyen, mitä öljyä pyöräsi moottoriöljynä käytät ja minkä vuoksi?
Mitä merkkiä ja laatua tulee koneeseen pistettyä?
Hondurasian perusmineraalia GN4:sta olen toistaiseksi laittanut ja yksinkertaisesti siitä syystä, että valmistaja sitä suosittelee ja hyvin on toiminut. Kai sitä voisi joskus testata jotain moternimpaa lähestymistä vaikka vaan vaihtelun vuoksi.

Zetori tykkäsi Motulin osasynteettisistä litkuista.
 
Taitaapi mulla olla Triplessä tällä hetkellä Castrolin jotkin täyssynteettiset sisällä. Ennen kauden aloitusta mopottimeen olisi tarkoitus vaihtaa pikkuisen jämäkämmät ja paksummat öljyt: Motorex Formula 4T 15W/50.
 
JOVAIN SAE..
sport05.gif



5W-50, mobbiilin rallivormula se oltava on kairas pakkasil ja muutenki jos oun joskus hopsua pitäny nii ei se pala pensan kans lainkaan. Kuumanakin pysyy !

Ei siis ollu oikiata kohtaa mut 5:sen laitoin (täyssynteetinen puuttu..)

sport05.gif
 
Diversioniin synteettinen Motul 10W40 ja jytäreihin mineraali Shell X100 20W50. Hyvin toimii noilla.
 
Gixxeri vatkaa Teboilin Super HPD mineraalityökoneöljyä (samaa kamaa kuin Delvac).
 
Rakkaisiin Klassikkoihin vain sopivimpia öljyjä: Shell X100 20/50 ja Delvac 15/40.

cool.gif
 
th_ruskaapak.jpg


joo aika hyvaä käynnistettävyys pitää olla
täys-synteettiset pitää olla
 
Castrolin GPS 10w40 on ollut koneessa 12tkm:n huollon jälkeen ja ei ole ollut valittamista.
 
Quaker State mineraalit muhii mun kawan koneessa eikä ongelmii. Siis mineraalitkuja sisään vaikkei sopiskaan
wink.gif
 
Nytpä iskikin pahalla kysymyksellä. Tallissa odottaa normaalia vähempi pörrätty ajopeli, jotta joutuu oikeen miettimään öljyvalintaa.
Aiemmilla mopottimilla on aina ollut senverta miehekkäästi ajokilometriä mittarissa, että jo pelkästään säilyvyyssyistä, ja takanäkyvyyden parantamiseksi, ainoa oikea valinta on ollut Texaco URSA SUPER PLUS 40W.
 
Shell Advance Ultra 4 meinasin laittaa ensi kesänä tunturiässään.. Castrolia oli viime kesänä mutta jotenkin tuntui että vaihteisto pelasi shellin öljyllä paremmin.
 
Shell Advance VSX 4, saa kelvata wanhaan ritsaan kun sitä sopivasti ja sopivaan hintaan sai.
 
Kun pyysin myyjältä sopivaa öljyä niin löi se kouraan kannun missä luki Honda (meians ottaa luoannon päälle) ja sano että tuo siihen papereiden mukaan pitäisi parhaiten käydä - tais olla 10w40 ja GN4, kohtahan tuon näkee tekee tuolla mitään.

Nyt on koneessa Valvoline 20w50 DuraBlend ja tuo pelas kyllä tosi hienosti mutta aika vaihtaa.
 
Millessä käytetään nykyään hyväksi havaittua ja käyttöohjeessa mainitut normit täyttävää öljyä : Mobil Delvac Super 1300 15w40.

Sama aine on kesäisin käytössä talon bensa-autoissakin. Talvella on synteettinen litku helpottamassa pakkaskäynnistyksiä -30 asteessa.
 
Back
Ylös