Mitä öljyä laitat pyöräsi koneeseen ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä öljy laitat pyöräsi koneeseen ? -

• 1. Täyssynteettistä moniaste moottoripyöräöljyä

Ääniä: 103 46,6%
  • 2. Osasynteettistä moniaste moottoripyöräöljyä

Ääniä: 45 20,4%
  • 3. Mineraali moniaste moottoripyöräöljyä

Ääniä: 17 7,7%
  • 4. Mineraali yksiaste moottoripyöräöljyä

Ääniä: 1 0,5%
  • 5. Synteettistä moniaste autoöljyä

Ääniä: 6 2,7%
  • 6. Mineraali moniaste autoöljyä

Ääniä: 6 2,7%
  • 7. Synteettistä moniaste dieselautoöljyä

Ääniä: 1 0,5%
  • 8. Mineraali moniaste dieselautoöljyä

Ääniä: 15 6,8%
  • 9. En tiedä mitä öljyä koneessani on

Ääniä: 14 6,3%
  • 10. Aivan sama kunhan on jotain

Ääniä: 13 5,9%

• Ääniä yhteensä
    221
castrol GPS 10W40 oli mopossa ostettaessa sisällä samaa oljyä käyttänyt jatkossa

Delvac MX 15W-40 käyttelen.Tosin ekaa kertaa vasta,mutta toimii niin hyvin että samassa aion pysya jatkossakin

Ohjeistus sanoo, että laita osasynteettistä 15W-50. Motorexiä on nyt ja tulee olemaan myös seuraavat 7500km...

Pro Honda GN4 10W/40.Mineraaliöljy
smile_org.gif

Teboilin 4t superbikeä on täl hetkel koneessa.
Kertokaas tietävämmät, että onko api-gl1 luokitus riittävä(ylipäätän tuo öljy) voitelemaan vaihteiston hyvin?

Petro Canada duron xl synthetic blend 10w-40, vastaavaa kuin delvac mut aavistuksen laadukkaampaa KLICK

tätä kamaa olen käyttäny kahdessa pyörässä eikä ongelmia ole esiintynyt, vaihtoväli 6000km, hyvin toimii
smile_org.gif

castrolin gps on lykätty suzukin koneeseen joskus olen kokeillut shellin advance ultraa

taitaapi olla selli vaan vaihteiston kannallalta parempaa ainakin joissain pyörissa.... Mut gps on käytetty aina keväällä on kylmillä ollut 10w-40 ja kesä helteellä 15w-50 ja ei voi moittia hyvin pelittää....pelittänyt jo 50tkm ja pyörässä 72tkm mittarissa ilman ongelmia

Olen kyllä suunnitellut 15-40 delvakkia mut on se toi kunnon öljy halvinta huoltoa ja vaihtovälinä on ollut 4000km

onko kellään mitään käsitystä miten laadukasta öljyä tuo teboilin 4t suberbike on moottorin ja vaihteiston kannalta?

Enpä löytänyt motissa ollutta Delvacin MX:ää täältä Itävallasta, joten laitoin Liqui Moly 15W-40 Touring High Tech -mineraaliöljyt sisään. Luokitukset löytyy, ja hyvin tuntuu toimivan.

Edit: kirjoitushärö

onko kellään mitään käsitystä miten laadukasta öljyä tuo teboilin 4t suberbike on moottorin ja vaihteiston kannalta?
Kyseistä tuotetta on tullut käytettyä ja parempaa se ainakin minun mielestä on kuin Hondan oma mineraalilitku. Vaihteet toimii paremmin ilman suurempia kolinoita ja muutenkin hieman hiljaisempi loota.

Kyseistä tuotetta on tullut käytettyä ja parempaa se ainakin minun mielestä on kuin Hondan oma mineraalilitku. Vaihteet toimii paremmin ilman suurempia kolinoita ja muutenkin hieman hiljaisempi loota.
kiitos tiedosta, pelotti vaa ku lueskelin erilaisia juttuja ja jossain väitettiin tuota öljyä huonoksi.
Ihmetytti vaan, että miten se kovin huonoa voi olla, kun vaihteet meni pehmeemmin silmään eikä nykäse yhtään, ennen tais olla just jotai hondan mineraalia koneessa edellisen omistajan jäljiltä.
Eli uskaltanee 4litraa käyttää tuota teboilia
smile_org.gif

Back