• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä öljyä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rookie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rookie

New member
Mitä oljyä käytätte ko. pyörässä?

Itselläni tällä hetkellä Motul 300v mutta en kyllä ole välttämättä täysin tyytyväinen joten mielipiteitä muista öljyistä mikä olisi parasta?

Miksi et ole tyytyväinen tuohon Motuliin? Kiinnostaa vaan kun olen itsekin hankkimassa öljyjä samaan pärrään.

Mikähän siinä on kun niin paljon kuulee valituksia miten joku MP-öljy ei toimikaan MP:ssä
biggrin.gif

Pakko ihan kiusallaan vähän hämmentää öljyä
tounge.gif

T: delvaccikuski

Mitä oljyä käytätte ko. pyörässä?

Itselläni tällä hetkellä Motul 300v mutta en kyllä ole välttämättä täysin tyytyväinen joten mielipiteitä muista öljyistä mikä olisi parasta?
Enpä usko, että parempaa ja kalliimpaa juuri löytyy? 75e/4L Erittäin käypänen on myös Motul 5100. Luokitukset samat. Busassa käytän kuten myös kahdessa edellisessä GSX-R:ssä. Puolet halvempaa. Suzuki suosittelee Motulia.
cool.gif

Eipä siinä mitään vikaa ole vaihteista vaan kuulluu kova kolaus välillä pienillä kieroksilla vaihdettaessa tosin voi kyllä johtua kuskistakin.

En ole koittanut ees muita öljyjä kun toi Motuli toimi vanhas hyvin aattelin vaan kysyy et millä litkuilla muut ajelee.

Se mitä Suzuki suosittelee johtuu varmaan siitä kenen kanssa on paras sponsori sopimus yhtä hyvin se voisi olla vaikka Castrol

K3 kilosessa on pyörinyt täysin ongelmitta Castrol GPS 10 W 40. Seuraavaksi vaihtuu koneeseen kuitenkin Castrolin R4 10 W 50 Superbike öljyt. Saa nähdä mitä pyörä siitä sanoo
biggrin.gif
...?

Castrolilta ainoa oikea vaihtoehto R4 ja motulilta 300v,
gps ja 5100 eivät ole tarkoitettu R-pyöriin, vaan matalammin viritetyille/kiertäville...näin tuumasi
meidän huoltomies (merkkihuollosta!! ) juoksevuus on vähän erilainen..
jos joku haluaa päteä lisää, niin anti tulla vaan...
033102bebe_1_prv.gif

Itse laitoin juuri Shellin Ultra synteettisen öljyn koneeseen. Pelaa ihan kohtalaisesti. Hieman tuntuu kolahtelevan vaihteet kans mutta ei häiritsevän paljon. Aluksi tuntui että nyt tuli väärä valinta mutta koko ajan paranee vaihteet. Varmaan vasta seuraavan vaihdon jälkeen voi sanoa että miten toimii.

Niin ja itse valitsin ihan vaan sen vuoksi tuon öljyn että on varmaan helpoiten saatavilla jos joskus reissussa tarvitsee yllättäen.

-KimmoS & K6 1000

Castrolilta ainoa oikea vaihtoehto R4 ja motulilta 300v,
gps ja 5100 eivät ole tarkoitettu R-pyöriin, vaan matalammin viritetyille/kiertäville...näin tuumasi
meidän huoltomies (merkkihuollosta!! ) juoksevuus on vähän erilainen..
jos joku haluaa päteä lisää, niin anti tulla vaan...
033102bebe_1_prv.gif
Olipas huoltomiehellä perustelut
tounge.gif
Kummasti GPS:llä olen ajellut Gixxerillä ilokaasuillakin kierrosrajoitin räpsyen
062802moto_prv.gif

Onko Tylyttäjä Gulffilla jotain Honda GN4:ää tai HP4:ää vastaavaa öljyä ja mitä maksaa?

Back