Mitä on moottoripyöräily sinulle?

Mitä on moottoripyöräily sinulle? - osaatkos kertoa...

• 1. "elämäntapa"

Ääniä: 17 7,8%
  • 2. "harrastus"

Ääniä: 56 25,6%
  • 3. ainoa moottorikäyttöinen kulkuneuvo

Ääniä: 7 3,2%
  • 4. "pakkomielle"

• 5. "irti arjesta"

Ääniä: 69 31,5%
  • 6. "vauhdin ja g-voimien hurmaa"

Ääniä: 34 15,5%
  • 7. "vapautta liikkua"

Ääniä: 14 6,4%
  • 8. "egon jatke"

Ääniä: 4 1,8%
  • 9. "eroottinen kulkuneuvo"

Ääniä: 4 1,8%
  • 10. en osaa luokitella

• Ääniä yhteensä
    219
Kaikkea ykkösen ja seiskan väliltä, mutta ensi sijaisesti kai vauhtia ja vaaratilanteita. Mulla kun on ns "need for speed".

Tilasto puhuu:
Tässä suosituimmuus tällä hetkellä siitä, mitä mopoilu on. Aika mielenkiintoinen juttu että kolmannella sijalla on tuo kyseinen..
ja sitten vasta vauhdin ja g-voimien hurmaa...

1. Harrastus
2. Elämäntapa
3. Pakkomielle...
nut.gif

4. Vauhdin ja g-voimien hurmaa

Elämäntapa luulisin, kun ei osaa ilman olla, harrastuksia on muita. Enää ei kuitenkaan "tarvitse" olla 24h satulassa. Kilometrejä tulee n. 2-3 tuhatta kuussa painottuen pitempiin koko viikonlopun reissuihin. Cruisailut jääneet vähemmälle arki-iltoina, elokuussa näin, alkukesästä oli tilanne toinen cruisailujen suhteen.

..Joo Jysäristä tuli lisää uskoa siihen, miten kivaa mopoilu on parhaimmillaan ja upeessa seurassa! Vielä kun sais vaimonkin tajuamaan, että se ei ole vaan teiniharrastus...
bawling.gif

Rasti kohtaan kaks lätkähti mutta on se niiiin paljon muutakin.

Ei ole päivää ettei prätkä jollain lailla liittyis elämään...

Kyllä mun mielestä se irti arjesta-asenne on se juttu.
Siihen voi aina suhtautua tietyllä keveydellä, harrastus vaatii lujempaa aivotoimintaa jopa vakavaa sellaista.
Pitää oppia uusia asioita, uh raskasta, siis se harrastaminen. Se ajelu ilman teknisiä ongelmia ongelmia 100 km shortsit päällä on sitä irti arjesta-ajelua, mitä on tänä kesänä suotu jo todella pitkään.
Mun porukan viime vkonlopun suurin kiista oli, jos aurinko oli 30 s ( sekuntia) pilvessä matkalla Vaasa-Pori-Vaasa-matkalla(605 km 2 päivää).
Kesän kohokohta ja kaksi päivää irti arjesta

Pitäisi äänestää moneen kertaan että saisi kaikki vaihtoehdot käytyä läpi
biggrin.gif

Eiköhän se ole elämäntapa, irti arjesta, ainut motorinen kulkuneuvo, harrastus ja vapautta liikkua.
wink.gif

Sitä pyöräily on minulle
inlove.gif

Harrastus siitä olis tarkoitus tulla..
blush.gif

valitsin 1,2,4..ja vähän muutakin...
blush.gif

mutta ei ole päivääkään jolloin en haaveilisi omasta pyörästä....
inlove.gif

eiköhän melkein kaikki kohdat kuvaa prätkäilyn merkitystä, ei sentään ole ainoa moottorikäyttöinen kulkuvälineeni mutta sellaisena aivan ylivoimainen..
062802moto_prv.gif

miten vaan selvitä talven yli ilman näitä kaikkia asioita elämässä..
confused.gif

Nuorempana ajelin innokkaasti pyörällä. Hyvin alkaneen harrastuksen lopetti nykyinen vaimoni, silloinen tyttöystäväni, oltuaan kerran pyörän kyydissä. Reissu oli Hesasta Klaukkalaan ja takas, 30 km suuntaansa. Reissun jälkeen hän totesi että, meidän perheessä ei sitten harrasteta moottoripyöräilyä.
crazy.gif

Parikymmentä vuotta myöhemmin, kun poika osti piikin, syttyi innostus uudestaan. Nyt olen jäänyt pahasti koukkuun. Vaikka ajokausi loppui jo, niin täällä sitä roikutaan kaiket illat.....  
cool.gif

Vapautta liikkua. Silloin kun ei ollut varaa pyörään, ajelin autolla huvikseni pitkin ja poikin. Olen aina pitänyt liikkumisesta tien päällä ja olen se vapaaehtoinen hullu, joka hoitaa ajotehtävät Lapin reissuillakin mennen tullen
crazy.gif

Moottoriurheilu kiinnostaa muutenkin ja tämän lähemmäksi ei meikäläisen rahoilla päästä F1 kiihtyvyyksiä
wink.gif
.

Ex-vaimoa ei homma hirveästi innostunut (ostin mopon juuri erokesänä) mutta molemmat sen jälkeiset tyttöystävät ovat olleet joko itse motoristeja tai sitten liiankin innokkaita takapenkkiläisiä. Siltä puolelta homma on jo lähes elämäntapa, viime kesänä vietimme yhteiset viikonloput lähes poikkeuksetta tien päällä.

Noista vaihtoehdoista siis kävisi monikin, mutta tällä hetkellä siis 7 on se, joka ekana tuli mieleen.

Kyllä se kolahtaa aikast moneen kohtaan
exclamation.gif
Pääasiassa kumminkin se on harrastus joka on päässyt meikäläisen kautta puraisemaan koko perhettä
062802jumpie_prv.gif
Nyt kesäisin liikuttaessa tulee osa perheestä kotilolla ja osa mopottimella
baaa.gif
Niin nyt kyn tyttäret ovat jo ajokortin saaneet niin meillä jää mamman kanssa enemmän aikaa ajella kaksin
inlove.gif

Back