• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä oot puottanu ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nojaa motarilla heinolan kohdilla kaivelin tankkilaukusta juomapulloa ja kaikki tuli sitten mukana. Puhelin, tupakit, varahanskat, juomapullo, kaikki änärit, mp3 soitin ja kaupan päälle työmaan virve kun olin menossa silloin töihin. sen juomapullon kaivuu maksoi sellaisen 900€ ja sen jälkeen en ole ajaessa kaivellut tankkilaukkua
mad.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jaa, mopolla ei ole tainnut hukkua kuin kypärähuppu Latvian ja Liettuan rajalle. Otin rajalla pois päästä, ja laitoin mopon takapenkille rahan vaihdon ajaksi. Tarkoitus oli jäädä heti rajan jälkeen yöksi, joten en pistänyt sitä enää päähäni lähteissä... Ja siihenhän se jäi, tipahti sitten johonkin.

Tulipa tästä mieleen yksi off-topic juttu autopuolelta. Nimittäin työskennellessäni armeijassa olin lähdössä talvella Defenderillä ampumaradoilta. Jouduin kääntämään ympäri suht pienessä auratussa tilassa. Tuumasin sitten, että kun peruutan tuohon lumipenkkaan kiinni, niin mahdun juuri ja juuri kääntymään. Pieni kosketus tuntui, käännyin ympäri ja lähdin menemään.

Tullessani takaisin oli yksi varusveijari vastassa, kädessään jotakin. Ihmettelin jo kaukaa että mikä helvetti se tuo oikein on? Enkä ikinä unohda sitä varusmiehen virnettä, kun tämä asiallisesti Defenderin vetokoukku kädessään tiedusteli, että "Herra kersantti, tippuikohan tämä teiltä?" Heikkoa tekoa oli se malli.
crazy.gif

Jaa'a... en edes uskalla laskea kuinka monet aurinkolasit olen unohtanut tankin tai peräboxin päälle kun kypärää on laittanu päähän... siksi en uskalla kalliita laseja edes ostaa
tounge.gif

Hep, 2004 kesällä tippui bensahana (ruuvi löysällä), ei löytynyt. Tänä alkukeväänä jalkatapin kromisuoja, ei havaintoa milloin, huomasin pestessä myöhemmin että uupui.
Molempien syynä oletettavasti löystyneet ruuvit. Kannattaa ilmeisesti käyttää kierreliimaa tai jotain vastaavaa.  
062802jumpie_prv.gif

Ja mäkun luulin että vain Ladoista tippuu osia tielle.  
tounge.gif
biggrin.gif

sanoi:
Arrow No edellisestä pyörästä elikkä tzr 125 lähti syylärin korkki irti kesken ajon   Alko ihmetyttämään vaan ku jalkaan lentää vettä jostain ja pilvetön taivas. Korkki löyty sitten vähän matkan päästä.

Jaa että sullakin käyny samanlailla. Itelläkin moottoritiellä lenti samanlaisesta vehkeestä jäähyttäjänkorkki. Alko visiiriin tuleen pisaroita aurinko kelillä ja ihmettelin ku käsivartta alko lämmittään kummasti... Vesi lenti komealla kaarella. Aluksi en korkkia löytänyt mutta löytyi mazdan jähyttimenkorkki joka sopi suoraan paikoilleen. Pyörää pestessä sitten alkuperänen korkki löyty alakatteiden päältä.

Ja sitten aiheeseenkin vielä. Pyörällä ajaessa en oo puottanu mitään mutta mopolla ajaessa putos äänenvaimennin ja sitten lompakon olen joskus pudottanut. Ja itse olen pudonnut kelkan kyydistä joskus.

Hain reissulta pyörällä palatessani R-kioskilta loton ja hukkasin samarra pärrän ajaimet ja hälyttimen kauko-ohjaimen. Matkaa parkista kioskille n. 100metriä joten avaimet olisivat voineet jo todellakin kadota. Onneksi ystävällinen myyjä juoksi vastaan ja huusi että "nämä lienevät sinun". Kiitos siitä

Kesäkuussa Berliinissä (ilmeisesti) pakattiin moponlaukkuja uusiks että saataisin lisää tilaa vähän, ja unohtu laittaa se varavisiiri takas laukkuun ja se jäi siihen pöydälle. Sit Malmö:ssä kun oli tarkotus ajaa koko yö tukholman satamaan, huomasin et prkl se kirkas visiiri jäi sinne saksaan. Sit vaan melkein sokeena se 700km tumman iridium kanssa.. Just ja just näki missä tien viivat meni.
tounge.gif

Tuore tapaus: liukaspintainen nahkalompakko oli lentänyt avoimeksi
veryangry.gif
jääneestä sivutaskusta, pimeällä, jonnekin 36 kilsan työmatkataipaleen varrelle töistä palatessa. Ei löytynyt eikä ole ilmaantunut löytötavaroihin lähipitäjissä
bawling.gif

Minulla tipahti tankkilaukusta keskellä yötä ajaessani gps vastaanotin, jossain piippolan kuppeessa sitä ei löytynyt. Etelän reissulle lähtiessäni laitoin okulaarit matkasäkin päälle kypäränlaiton ajaksi, siihen ne tietenkin unohtuivat. Olin jo ajanut tovin ennekuin huomasin näkevani vastaantulevat kyltit todella heikosti, palattuani kotiini skannasin hämärässä tienpintaa, juurikun sain paikannettua lasini keskellä ajoväylää hurauttaa taksi niiden yli. Onneksi vauriot olivat vain kosmeettisia!
033102bebe_1_prv.gif

Tulipa äsken mieleeni tapaus n.10 vuoden takaa. Naapurin tyttö tuli PV:tä työntäen ja mä satuin paikalle. Kysyin, että mikäs mopoon tuli, kun täällä sitä työnnät. Se sanoi, että sammui vain eikä enää millään käyntiin. Mä polkaisin kerran ja huomasin, että tulppa oli kadonnut... Oli hiukan huonot puristukset ja heikko kipinä
biggrin.gif

Muistuipa mieleeni seuraava juttu: Joskus 10-15 vuotta takaperin oli Pitkän Esson oveen laitettu ilmoitus: "kadonnut motoristin vyölaukku, sisällä 30-40 000mk rahaa" eli en muista summaa tarkasti, mutta kymmeniätuhansia kuitenkin. Mahtoi kaveria vi¤¤¤taa!

kännykkä joskus päristellessä tipahti taskusta, peilissä vaan vilahti jotain ja sit huomasin et tasku pirulainen auki... kolmessa osassa oli ku löytys, toimi kuitenkin. nykyään tulee takin vetskareita tarkisteltua paremmin.
Samalla tavalla käynyt. 80+km/h oli vauhtia. Puhelin kasaan, toimii, ja takaisin baanalle.

ja mitään en oo pudottanu, paitti...
Viime kesänä rekisterikilven, löytyi renkaan ja loksun välistä mallia rulla  
biggrin.gif

Tänä kesänä pudotin sitten änkkärin matkalla tasariin, enkä edes huomannut. Eli se löytyypi välillä helsinki-hämeenlinna moottoritieltä...
Mitäs vielä, niin tietty aika-ajoin järjen, mutta sehän on ihan normaalia  
cool.gif

cb kevarilla ajellessa toissakesänä lähti virta-avaimet lentoon kesken ajelun... kattelin vaa et "onkoha noi aina noi yläällä
omg.gif
" sit lähti cebun avaimet lentoon
biggrin.gif
pyörä pysy kuitenki käynnisä.. johtu ilmeisesti pikku virtalukkovirityksestä minkä avulla sillä pysty ajamaan
nixweiss.gif
mut kuitenki.. pullssi nous kyllä kummasti mut onneks llöyty tienvarresta ku äkkiä juoksin ehtimään
062802jumpie_prv.gif
Heh, tällainenkin tapaus muistuu mieleen hurjasta nuoruudesta. Veljen kanssa oltiin ajelemassa ja tiessä oli hervoton töyssy. Vauhtia oli... jonkin verran... avaimet lensi johonkin ennalta arvaamattomaan paikkaan ja niiden löytäminen oli toivotonta. Sinne myös jäi pitkästä etsimisestä huolimatta.

Kerran keskisuomessa ajellessa ihmettelin kun perässä tullutta kaveria ei näkynyt enää peileissä ja jäin odottelemaan. Hetken päästä kaveri tulikin syli täynnä mun vaatteita. Talalaukun kansi oli jäänyt tauolla lukitsematta ja pikkutien töyssyt olivat heitelleet tavaroita tienvarteen. Kaikki muut tavarat löytyivät, mutta vyön vei varmaan se hampaaton pappa joka pyöräili meitä vastaan virnuillen.

Lisäksi olen kerran todistanut että CaseLogicin suojakotelossa videokamera kestää 80 vauhdista tielle tiputtamisen. Muita erikoisempia mopon kyydistä tielle jääneitä tavaroita ovat tarinan mukaan tietokoneen kovalevy ja purkki ruutia. Molemmat löytyivät.

smile_org.gif
Taskusta tippui kolme viikkoa sitten silmälasit, kaksi viikkoa sitten kännykkä ja viikko sitten 70 € rahaa, kännykkä löytyi, jos joku löytää rahat ne on sitte mun. ps. vittumaisia taskuja kun eivät pysy kiinni
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif
?
confused_orig.gif

[klips]...Naapurin tyttö tuli....ja mä satuin paikalle..... Mä polkaisin kerran ..... Oli hiukan huonot puristukset ja heikko kipinä
biggrin.gif
[klips]
Melkonen naapurin tyttö
eek.gif

Noh, itse pudottanut joskus moposta pakoputken -> ei löytynyt.
Pyörän päältä tiputin joskus limutölkin ajoon lähtiessä -> löytyi, rei'ittyneenä ja suihkuavana keskeltä tietä
veryangry.gif

Muttereita ja pultteja on Guzzi pudotellut matkan varrelle.
Minicrossin kyydistä pudotin itseni, kavereilla oli hauskaa.

Vaimo on kaksi kertaa kertonut melkein pudonneensa kyydistä, kun pohti jotain syvällisiä eikä huomannut ohituksen alkamista. Ehkä vielä joskus onnistun...

Konkreettista vahinkoakin on syntynyt. Uudet aurinkolasini istuivat niin hyvin, että unohtuivat 4-5 kertaa päähän, kun otin kypärän pois. Joka kerta putosivat asvaltille ja viimeisellä kerralla pokat poikki linssien välistä. (Onneksi MasterCardini vakuutus korvasi 2 kuukautta uudempien ostosten vahingot.)

Tavaraverkon alta katos semmonen karkeepintanen kumikintas, mallia Hankkija Maatalous  
biggrin.gif

Ja vuosia aiemmin TDR 250:n YPVS tulppa sylinteristä, ei löytyny, prkl!

Ainiin, tuli mieleen kun kaverin kanssa ajeltiin tuolla maanteitä. Minä ajelin edellä ja kaveri vain yhtäkkiä hävisi jonnekin. Pysähdyin ja jäin odottamaan. Sitten soi puhelin, että toinen sivukate oli lähtenyt irti
biggrin.gif

Sitte takaisin ja etsimään. Löytyi pitkän etsinnän jälkeen keskeltä peltoa. Se oli siis lentänyt reilusti yli 50 metriä ilmassa
tounge.gif

Back