Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän se on niin että takajarrulla ne kaatumiset sattuu...Todennäköisesti vähän yllättäen tullut toinen motoristi vastaan ja jarruttanut etujarrulla, niin pyörä lähtenyt alta. Puhdas vahinko siis ollut kyseessä.
No ei siinä ABSitkaan auta jos se rengas sivusuunnasta lipsahtaa altaAuts. Aika yleinen virhe on tuo että jarruttaa liian tehokkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.
Usein lipsahtaa lukkojarrutuksen takia.No ei siinä ABSitkaan auta jos se rengas sivusuunnasta lipsahtaa altaAuts. Aika yleinen virhe on tuo että jarruttaa liian tehokkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.
Omien kokemusten mukaan ei tarvi lukkoon asti jarruttaa kun mennään kunnon kallistuskulmissa, se rengas vaan lähtee sivulle luistamaan. Helppo todeta esim. kylmillä renkaillaUsein lipsahtaa lukkojarrutuksen takia.No ei siinä ABSitkaan auta jos se rengas sivusuunnasta lipsahtaa altaAuts. Aika yleinen virhe on tuo että jarruttaa liian tehokkaasti lukkiutuvilla jarruilla mutkassa.
...Triple kuski kuljetettiin töölön sairaalaan, vatsa kipujen vuoksi. Sattui vielä triple kuskin synttäripäivänä :/
Eiköhän tästä selvitä ihan vain rahallisilla vaurioilla. Ylinopeutta ei kumpikaan kuski ajanut.
Mulla on vähän toinen käsitys. Töölössä on Suomen kovin ja kokenein EA-henkilökunta. Jos joskus joudun itse vastaavaan tilanteeseen, niin toivoisin pääseväni Töölöön. Toivotaan, ettei tällä kertaa käynyt mitään pahempaa.Ei sais manata, muttei yleensä lupaa hyvää jos viedään Töölööntoivottavasti vaan varmuuden vuoksi ja koska se on lähellä... Missä kohtaa tuo kolari sattu?![]()
Mulla on se käsitys, että ne kertoo vain sen suuruusluokan millä kalustolla paikalle lähdetään. Totta kai siihen vaikuttaa uhrien/potilaiden lukumäärä, mutta myös monet muut seikat. Esim. jos onnettomuus on muun liikenteen kannalta pahassa paikassa, niin lisäkalusto voi olla tarpeen lisäonnettomuuksien ehkäisemiseksi.Eikös se ole niin, että tuo luokitus siis ei vielä milläänlailla kerro onko kuolonuhreja, vai pelkkiä naarmuja, vain suuruusluokan kuinka montaa henkilöä on kyseessä.pelastustoimen tehtävät jaotellaan kolmeen tasoon pieni keskisuuri ja suuri.
tieliikenneonn. esim moottoripyörällä on pelastustoimen kannalta pieni, koska siellä on yleensä se yksi pyörä ja 1-2 potilasta. ambulansseja sit tulee aina se yks ja jos on tietoa useemmasta potilaasta ni sit enempi ja esim lääkäriyksikköä kun ollaan isommissa energioissa, esim taajama vs. moottoritievauhdit.
toki hälytetty vaste on suuresti kiinni myös siitä miten asia ilmoitetaan hätäkeskukseen.
noin lyhyesti kerrottuna tämä asia.
Mulla on vähän toinen käsitys. Töölössä on Suomen kovin ja kokenein EA-henkilökunta. Jos joskus joudun itse vastaavaan tilanteeseen, niin toivoisin pääseväni Töölöön. Toivotaan, ettei tällä kertaa käynyt mitään pahempaa.Ei sais manata, muttei yleensä lupaa hyvää jos viedään Töölööntoivottavasti vaan varmuuden vuoksi ja koska se on lähellä... Missä kohtaa tuo kolari sattu?![]()
...
Niin, meidän kirkkonummelalaisten pitäisi perustaa johonkin kohtaan ao. pätkällä ns, arvostelupisteKokemuksesta, eli kyseisen tien varrella asuvana, voin mainita, että tänä keväänä/kesänä käytös Porkkalantiellä on ollut monelta motoristilta eriitäin huonoa!!!
Ohitukset ovat olleet hyvin vaarallisia ja vauhti turhankin kovaa.
Itse olen motoristin vaimo ja pyörän omistaja itsekin,
eli kyse ei ole vain motkottamisesta.
Mieheni motoristi ystävineen ovat "päivitelleet" tämän vuotisten kuskien käytöstä...
Kaikki eivät aja holtittomasti, mutta jo tämän vuoden onnettomuuksien perusteella voi sanoa kuskien tietotaito tason laskeneen.
Ei ole mukavaa nähdä näitä "raatoja" pitkin tienposkia!
Totta turiset. Hyvä ystäväni otti kerran mp-llä ihan pikku vauhdista kaksintaistelun ison lyhtypylvään kanssa. Oli huilaillut siinä vähän aikaa mielestään ihan ok, mutta sitten alkoi vatsaa koskemaan niin pirusti, ja tulikin hemmetinmoinen kiire päästä leikkaukseen.Tähän kohtaan haluan puuttua. Hyvin yleinen vamma moottoripyörällä törmättäessä - saada isku vatsan seudulle, ja on erittäin vaarallinen. Sisäelimiä, jotka saattavat mennä yllättävänkin helposti hajalle, löytyy paljon: maksa, perna, munuaiset (vaikka ovatkin selän puolella), suolisto, haima, jne... Sisäelimissä ei pahemmin ole tuntohermoja (vrt. sensorinen ja motorinen hermosto) joten pahatkin vammat saattavat tuontua vain hieman outona fiiliksenä vatsan alueella. Samoiten sisäiset verenvuodot jäävät vatsan alueella huomaamatta alan ammattilaisiltakin, vatsaonteloon mahtuu helposti 3 litraa verta joka tarkoittaa hyvin useassa tapauksessa game-overia.
Toivotaan nyt kuitenkin ettei pahemmin käynyt. Mutta halusin tuoda tämän asian esille, koska kovinkaan moni maallikko ei tunnu asiasta tietävän.
Anteeksi epäselvä ilmaukseniMulla on vähän toinen käsitys. Töölössä on Suomen kovin ja kokenein EA-henkilökunta. Jos joskus joudun itse vastaavaan tilanteeseen, niin toivoisin pääseväni Töölöön. Toivotaan, ettei tällä kertaa käynyt mitään pahempaa.Ei sais manata, muttei yleensä lupaa hyvää jos viedään Töölööntoivottavasti vaan varmuuden vuoksi ja koska se on lähellä... Missä kohtaa tuo kolari sattu?![]()