Mitä teette bensalle?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja loordi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tankit tyhjiksi ja teräspeltitankkeihin öljyä sisään jottei ruostu. Tyhjien tankkien käsittely on mukavampa kuin täysien. tankit kun joutuu aina jostakin syystä kuitenkin irroittamaan. Kaasareista kohokammiot tyhjiksi. Ruiskuun olisi kai hyvä jotakin mömmöä laittaa viimeisellä käytöllä että lähtee sitte keväällä kunnolla käymään. Pikku ongelmia on ollut silloin tällöin.
 
Mitenkäs näiden "lisäaine tankkiin, tankki täyteen, hana kiinni ja kaasarit tyhjiksi"-rutiinien kanssa pitää menetellä ruiskukoneen kanssa kun ei ole kaasareita eikä hanoja?  
nixweiss.gif
On siellä hana mut sen on siellä tankin alla piilossa  
wink.gif


sanoi:
Mitä teette yleensä bensalle talven ajaks?
No tietty kaadan kannuun ja vedän huiviin. Sit röyhtäisen ja raapaisen tikun
thumbs-up.gif
 
Eihän se voi ruostua sisältä.
Tuota, miksi tankki ei voi ruostua sisältä? Muovitankki ehkä ei voi mutta tuommoinen teräspeltinen kyllä voi.
Keväällä kun mopo ei halunnut enään käynnistyä niin tyhjensin tankkia saadakseni uudet bensat sisään, valui sieltä ruskeeta nestettä ulos. Bensa ja ruoste sekaisin. Vähän aikaan ihmettelin jotta mitä hemmettiä bensa ton värinen on?
Ruoste pääsee näköjään ihan bensafiltterienkin ohi. Likaa ja tukkii mahdollisesti suuttimet kaasareissa(ruiskuista en tiiä).
Tossa muutaman kerran tälle kaudelle kaasareita avanneena oli kohokammiot täynnä ruskeeta paskaa. Putsasin ja vähän ajan päästä, syystä tai toisesta jouduin avaamaan kaasarit uudestaan todeten että oli taas samaa paskaa joka paikassa.
Kuukausi sitten kävin tyhjentämässä tankin perusteellisesti ja voe vattu mitä paskaa siellä pohjassa lilluikaan! Oikein tekojärvi ruostetta! Bensafiltterikin oli melkein tukossa kyseisestä paskasta.
Nyttemmin kaasareita avanneena en ole enään samanlaista paskaa huomannut kohokammioissa enkä muuallakaan.
 
Eihän se voi ruostua sisältä.
Tuota, miksi tankki ei voi ruostua sisältä? Muovitankki ehkä ei voi mutta tuommoinen teräspeltinen kyllä voi.
Ja ruostuu armotta, ellet pidä aina tankkia täynnä, mikä lienee mahdottomuus. Yläpuoliseen tyhjään osaan kertyy usein ruostuttavaa kondenssivettä.

Kun viime vuonna irroitin ja putsasin tankkini, oli pohjalla about kahvikupillinen ruostepaskaa. Kohta olisivat alkaneet ongelmat: sakka olisi tukkinut hanan filtterin. Onneksi katkesi bensaletku ensin, tuli tehtyä tuokin hommeli.  
smile_org.gif


Edit. selventävä pikku typo
 
en tiijä noista lisäaineista ite tyhjensin ja laitoin kotilon tankkiin. no mulla on kyllä tankin kiillotus ja vahaus tänä talvena on muutama naarmu kun ukko erehty koskeeen poikaan ja ajaan san mettään.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Tästä todella on jauhettu, tuoreeltaan TÄSSÄ ja TÄSSÄ.

Käyttäkää sitä hakuakin, please, ei aloiteta joka päivä uutta topicia samankaltaisista aiheista.
 
Eihän se voi ruostua sisältä.
Tuota, miksi tankki ei voi ruostua sisältä? Muovitankki ehkä ei voi mutta tuommoinen teräspeltinen kyllä voi.
Keväällä kun mopo ei halunnut enään käynnistyä niin tyhjensin tankkia saadakseni uudet bensat sisään, valui sieltä ruskeeta nestettä ulos. Bensa ja ruoste sekaisin. Vähän aikaan ihmettelin jotta mitä hemmettiä bensa ton värinen on?
Ruoste pääsee näköjään ihan bensafiltterienkin ohi. Likaa ja tukkii mahdollisesti suuttimet kaasareissa(ruiskuista en tiiä).
Tossa muutaman kerran tälle kaudelle kaasareita avanneena oli kohokammiot täynnä ruskeeta paskaa. Putsasin ja vähän ajan päästä, syystä tai toisesta jouduin avaamaan kaasarit uudestaan todeten että oli taas samaa paskaa joka paikassa.
Kuukausi sitten kävin tyhjentämässä tankin perusteellisesti ja voe vattu mitä paskaa siellä pohjassa lilluikaan! Oikein tekojärvi ruostetta! Bensafiltterikin oli melkein tukossa kyseisestä paskasta.
Nyttemmin kaasareita avanneena en ole enään samanlaista paskaa huomannut kohokammioissa enkä muuallakaan.
Kun olet tuon ikävimmän työn jo tehnyt (eli putsannut tankin ja kaasarit), tuon stabilointiaineen käytön kannattavuus korostuu. Se oikeasti auttaa pitämään nuo paikat puhtaampana. Bensiinin säilyvyys lisääntyy ja pienet mahdolliset kosteudetkin eivät aiheuta niin suuria ongelmia lisäaineistuksen kanssa.

Ei muuten ole mitään herkkuhommaa noiden kaasareiden yms putsaaminen.
 
Saman kuin kaikkina muinakin iltoina: Ajan sen talliin ja sammutan. Aamulla taas tulille. Talviseisonnassa aamujen väli on tietty hieman pidempi....

Eli bensalle en tee yhtään mitään.Bensatankkikin mieluummin mahdollisimman tyhjänä, niin on mahdollisesti tarvitessa talvella helppo nostaa veks.

Tosin on lämmin talli ja ruiskupeli, joka ei ikinä ole ottanut seisonnasta nokkiinsa.
 
Back
Ylös