• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä tehdä 🤔

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja henkka 71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siihen vielä 990 Adven tai Superenskan alusta, pakokäyrät, pohjapanssari ja vaihtovanteet niin se venyy tuonne enskatouhuunkin.
 
Mitenniin?
Aloittaja kaipaa uutta kipinää harrastukseen.
Kenelle 1290 Superenduro/Moto ei sitä tarjoaisi? :D:D
 
Mitenniin?
Aloittaja kaipaa uutta kipinää harrastukseen.
Kenelle 1290 Superenduro/Moto ei sitä tarjoaisi? :D:D

Sulle vois rakennuttaa Goldwingin enskan alustalla ja vanteilla, ni ei tarttis salilla hikoilla. Sais treenimusankin soimaan.
 
On ne ehkä tyhmiä mutta niillä näyttää olevan hauskaa. Goldwingillä. Kuka olisi uskonut.
Goldwing Kärmeksellä alkaa ehkä sitten mennä hyvän maun rajan toiselle puolelle, tosin saakos Hätilässä ampua tykillä? Wingillekkin voisi ehkä siellä sija olla.
 
790 adv, jos täytyy yhdellä pyörällä selvitä?
Mutta toisaalta... jos on paalua ostaa 17k€ 790 adve, niin samalla rahalla sais maltillisesti ajetun katuvehkeen ja sorapyörän, jotka molemmat toimii omalla alueellaan paremmin kun 790 adve? No uutuden viehätys puuttuu, mutta muuten 2 erilaista mopoa aina parempihi. Käyttökulut on ihan verrattavissa, kun yhdellä mopolla kuitenkin ajaa kerrallaan ja miksei luotettavuudessakin ihan vertailukelpoisia. Ja jos hyvät kaupat sattuu, niin arvonalaenemakin on paljon pienempi kahdella käytetyllä vs yksi uusi.
 
^ minäkin olen tuon 2 pyörän kannalla. 1290 duke ja 625 sxc täyttää jo aika ison osan tarpeista tämmöiselle perus harrastajalle.
 
Niin...... lähtenyt lapasesta....? Nojuueiole !

Täällähän piirtyy linjat ja nyanssit varsin hienosti, kunhan ei takerru kouristuksenomaisesti
pilkkuihin ja ala nylkyttämään ja koita ihan hapoilla ymmärtää joka sanaa niin väärin kuin ikinä kykenee :p.

Pyörii taas vähän samanlainen sirkus kuin nyt poppiksena vellova "Päivi- case" :thumbsup:
Perinteisestihän on kieli hieman poskessa usein vedelty eri tavoin yhteyksiä naisen ja moottoripyörän välille.

Aletaanko punomaan yhtenevyyksiä linjalta "ainoa oikea".. yksiavioisuus/polyamoria, peruspyörät/ homosohvat...

Illat pimenee ja kelit huononee..... joko aloitellaan ? :grin:
 
Kuinka moni mpyöräilyä pidempään harrastanut oikeasti ajaa runsaasti hiekka-alustalla rupulikumeilla varustetulla kyykkypyörällä ( tai vastaavalla ) oman nautinnon takia?

Vai onko ko toiminnan ihannointi lähinnä nettikeskustelun värittämistä vai osana käyttäytymismallia; tee niin kuin sanon, ei niin kuin teen.:D
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka moni mpyöräilyä pidempään harrastanut oikeasti ajaa runsaasti hiekka-alustalla rupulikumeilla varustetulla kyykkypyörällä ( tai vastaavalla ) oman nautinnon takia?

Vai onko ko toiminnan ihannointi lähinnä nettikeskustelun värittämistä vai osana käyttäytymismallia; tee niin kuin sanon, ei niin kuin teen.:D

Kyykkärillä "katuajelu" menee keskimäärin varmaan luokkaa 90% kilometreistä "ihan käteen" jo asvaltillakin.
Eli jonkun nohevan huimapään experimenttejä on ihan turha nostaa seinälle muutoin kuin tumputusmielessä.
Ne taas.... vaikka harvatkin.... nauttivat taatusti ja estoitta tekemisestään. Sorry!

Jos asustaa seudulla, jolla on... tai on hyvin käsillä paljon hiekkateitä ja niiden reittien varsilla
nähtävää/koettavaa, on "peruspyörä" hieman karkeamalla rengastuksella ihan oiva peli.
Eli ei Sport Touringin lisäksi ainoa vaihtoehto ole sliksi tai täysverinen hiekkalaarikumi.

"Hiekkatie" ei liioin ole pääosin puolipehmeää kivillä miinoitettua metsäautotien uraa.

Jos "peruspyörässä" on toimivat säädöt alustassa, se toimii "hiekkatiellä" karkeammilla kumeilla kohtuu pitkälle
sinne säädettynä, vaikka toki melkein tuplajoustoilla varustettuja "seikkailupyöriä" karummin.
Ei pitäisi olla kovin vaikea sitäkään hahmottaa, että jo pelkkä assupyörälläkin erilainen kyyti jo assulla
huutaa säätömuutoksia alustaan. Edelleen... vielä enemmän säätöä "hiekkatielle" menon myötä.
Ihan samoin ne "karkeammat" kumit huutaa erilaisia säätöjä kuin Sport Touringeilla assulla kurvaillessa.

Pointti ei ole sen kummempi kuin se perushomma, että väärä kumi väärään ajoympäristöön niin
homma on reisillä riippumatta millä mennään ja missä. Tämä ei ole mielipidekysymys vaikka
moni sen haluaa sellaisena nähdäkin. Ajaa toki voi, mutta siihen se sitten jääkin. Sorry!

Jos suurin osa perusasioista on täyttä hepreaa, jää hirvittävästi ja helposti käsillä olevaa kaluston
potentiaalia hyödyntämättä.

Homma on ihan sama monissa legendaarisissa "virittämisissä" :D.
Kiusallisen usein "vain kohdilleen" laitettu peli soi ihan eri tahtiin kuin moni "viritetty" josta on
touhutippa ties mistä roikkuen hukattu merkittävästi potentiaalia...... perusasiat kieltämällä tai
niitä edes ymmärtämättä.
 
Silloin kun Mille vielä oli talossa, ajelin varmaan puolet lenkeistä soraa ihan aidosti hauskanpitomielessä. Ei tosin tullut nappularenkailla turattua, perus katukumit. Hyvin liitää. Ihan siis kokemuksesta kannustan. Tietty maltilla pitää ottaa alkuun.
Millen tilalle kun tuli pystyvämpi peli, jäljelle jäi tapa ajella soralenkit katukumeilla. Saa vetää leveää luisua ilman vauhtien karkaamista holtittomiksi ja syviä uria tiessä.
Toki, soratiella ajamisen alkeet ja vähän pidemmällekkin opetelleen näkökulma tämä on, ymmärrän täysin ettei se ihan niin helppoa ole jos on lähinnä asfaltilla huristellut.
Mutta siis, kyllä se pyörä siihen pystyy vaikka pystyvämpiäkin on.
 
jäljelle jäi tapa ajella soralenkit katukumeilla. Saa vetää leveää luisua ilman vauhtien karkaamista holtittomiksi ja syviä uria tiessä.

Loppukesästä etelän soratiet oli niin pakkaantuneita että oli kun asfaltilla olisi ajanut, ja vauhdit lähti todellakin lapasesta kun pito oli mieletön hillityillä Pirelli STR katunappuloilla. Noilla teillä karkea rengas on kivempi ajaa kun luistaa helpommin eikä ole kun supermotolla vetäisi korva maassa. Kirottuja ovat kovapohjaiset soratiet, lanaaminen pitäisi olla pakollista vähintään kerran kuussa että ne pysyisi sorateinä...
 
Back
Ylös