• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mitä vaimennusta käytät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anacondas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä vaimennusta käytät? -

• En mitään

Ääniä: 13 24,1%
  • MotoSafe

Ääniä: 10 18,5%
  • Muut

Ääniä: 11 20,4%
  • Ear (Keltaiset)

Ääniä: 10 18,5%
  • Alpine

Ääniä: 5 9,3%
  • Multimax

Ääniä: 1 1,9%
  • Laserlite

Ääniä: 0 0,0%
  • Kitti

• Vaikku

Ääniä: 4 7,4%
  • Vaha

• Pumpuli

• Ääniä yhteensä
    54
Apteekista saa kohtalaisen hyviä monikäyttöisiä tulppia. Ovat toimineet itsellä oikein mallikkaasti. Semmosia joulukuusen näkösiä hyvin pehmeestä kumista valettuja. Helpot laittaa korviin ja pieni rasia mukana.

Mulla ihan perus keltaiset earit, varmaan halvimmat markkinoilla, jotenkin nuo saa omiin korviin parhaimmin sopimaan. Ei mitään muotoiluja vaan tasapäiset lieriöt.

Pakko noita on pitää, kypärämelu muuten niin kova että kuulo heikkenee varmasti. enkä aio leikkiä kuulolla.

Sen verran herkkä kuulo että jopa muksun ilakointi ja riekkuminen aamuisin käy korviin
biggrin.gif

Kaupunkiajossa en käytä mitään. Pitemmillä matkoilla Earit korviin...
Lyhyet tulee itsekin "vedettyä paljaalla"
biggrin.gif
ja normi-lenkillä tulee käytettyä ihan vain pumpulia. Pumpuli on helppo ja siisti, isompi möntti kulkee ajotakin taskussa josta nypitään sopivat tupot korviin ja stopilla nakataan tupot roskiin
lookaround_orig.gif

Apteekista saa kohtalaisen hyviä monikäyttöisiä tulppia. Ovat toimineet itsellä oikein mallikkaasti. Semmosia joulukuusen näkösiä hyvin pehmeestä kumista valettuja. Helpot laittaa korviin ja pieni rasia mukana.
Pidempiä matkoja varten on sitten nuo "joulukuuset". Taitaa olla tyypiltään 3M:n CA9584, itsellä kuvasta poiketen siniset ja ilman naruja
tounge.gif

33.jpg

Oishan tuossa noi korvien mukaan valetut tulpat.
oliko minkä hintaiset ja mistä tilasit tai kävit ne valamassa..?
Mun kakkos duunipaikassa on semmoset meluisat pakkauskoneet, näiden johdosta työpaikka on tarjonnu eareita, peltoreita ja valettuja tulppia. Hyödynsin firman etuja ja kävin hakemassa omani pois, hinnasta ei pienintäkään haisua eikä jäänyt edes mieleen kyseisen tulppien valamiseen erikoistuneen firman nimi. Hyvältä vaikuttaa eniveis.
smile_org.gif

Piti vielä käydä tarkastamassa tulppien merkki, tuollainen kuin Bachmaier löytyi rasian kannesta.

Kollina metsästys, bändihommat ja moottoripyörät.

Nyt alentunut kuulo, Howard Leight Max ja homma OK.

kertakäyttötulpat jotkut silikoniset. Motosafet ostin tuos joku aika sitten,kerta kokeilu riitti,pettymys,n:50km ajo ja korvat soi "monta päivää".

Kokeilin sitten täällä jossain kehuttuja silikonitulppia joita saa apteekista (joku quiet). Tunnin ajon jälkeen tuntui kun korviin työnnettäisiin kuuden tuuman rautanaulaa, piti heittää helvettiin ja laittaa soft earit tilalle. Noissa lienee oman teorian mukaan se taika että paine jakautuu tasaisemmin pitkin korvakäytävää jolloin ei ala polttelemaan korvissa.

19585805610651.gif

niin tai näin, mutta varmasti ymmärsit mitä hain takaa  
Kyllä ja en väitäkkään, että kypärämelukuulovaurioisiaihmisiä ei olisi ja siksi kysyin, että tunteeko/tietääkö kukaan sellaista.? Ainoat melusta kuulovaurion saaneet ketä minä tunnen on paperitehtaalla aikanaan työskennelleet vanhat jäärät (en käytä suojaimia/ei ollut valvomoita) jotka tosiaan olivat siinä +85dB sen 8h/pv.
Mun kaverilla on kuulo heikentynyt ja on yhdistetty mottoripyöräilyyn (eikä yhtään putkiviritettyä oo ollu).

Tokihan tuollaisisa pitkän ajan myötä tulleissa vaurioisa on se ettei sitä voi 100% sanoa et on vain siitä - mut tuossa tapauksessa se on selkein selittävä tekijä.

Mut nyt se käyttää muotista tehtyjä tulppia ja patisti mutkin siihen.
Mulla on Earfoon (-25db,kova) ja uudemat on Elacin (-29db, pehmeä)

Nämä osoittautuivat yllättävän hyviksi. Tuo kova varsiosa painuu korvan sisälle, eikä jää sieltä törröttämään. Tuo pehmeä kaulusosa jää ainoastaan korvan ulkopuolelle.

estecs_quiet_korvatulpat_1101_223.jpg

Pehmeämmät earin tulpat on ollu korvissa niin kauan kuin olen harrastanut, ne perinteiset ''akselinpätkät'' on kyllä annaalista..

Tuollaiset normikeltaiset earrit on mulle olleet parhaat...:thumbup:

On sellaiset alpinenkin tulpat olemassa, mutta niitten käyttö loppui siihen kun piti pyytää kassaneitiä onkimaan toinen pois korvasta, ei sovi (tai siis sopii turhankin hyvin) meikäläisen korvaan...:grin:

Mullapa tinnittää kokoajan ja on perin v****maista... ...mulla on nykyään valetut FinnFonicit tulpattuina Sennheizereilla, ainoat kuulokkeet jotka pieksee uon yhdistelmän on Klipschin Image X10:it...

Noi rivinelkut ovat sen verta hiljaisia orggisputkien kanssa ettei niiden kanssa mitäänt tulppia tarvia. Pari kesää oli kawassa täysrännit, jolloin tuli pitemmillä matkoilla käytettyä Bilsom:in tulppia.

Ovat sen verta mukavat, että tulee käytettyä sellaisia nykyisin nukkuessa, niin ei tarvi urputtaa äänekkäistä naapureista:;):

Back