• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miten sammutat MP:si?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten sammutat MP:si?


  • Ääniä yhteensä
    625

sky

New member
Itse käytän aina tappokytkintä. Kun laitan mopon käyntiin, niin laitan kytkimen run asentoon stop asennosta ja sammutan aina pyörän kääntämällä kytkimen stop asentoon. Eipähän tarvi ikinä punastella kun on lipsahtanut tappokytkin päälle! :jpstyle:
 
Viimeksi muokattu:
Aina virta-avaimella. Ei se tappokytkin lipsahda päälle, kun sitä ei käytä, eikä jää virta ja valot vahingossa päälle.
 
Kytkimestä, on huomattavasti helpommin käsillä.
Ja sähköisesti tekee saman kuin avaimen vääntäisi nollille.

Eikä joka tauolle ole ollut tarvetta ottaa virtoja pois, kone ja valot vaan sammuksiin.

Ja jos vahinko pääsee käymään niin kicksillä kone käyntiin...
 
Avaimesta tietty, ottaa samalla avaimet irti niin ei ole riskiä unohtaa niitä virtalukkoon. Tai virtoja päälle. Tai tappokytkintä väärään asentoon
 
Avaimesta tulee sammutettua. Tappokatkaisinta tulee käytettyä vain kun testaa että kaikki vimpstaagit toimii :)
 
Lähes aina avaimesta ja kytkin jää ON-asentoon. Joskus esim. iltasella pihaan ajaessa tulee käytettyä kytkintä, kun sammuttaa pyörän jo ennen parkkia ja liukuu sammuksissa paikoilleen. Ehkä sillä vähän vähentää turhaa melua.
 
Puuttuu vielä ainakin allekirjoittaneen yleisin vaihtoehto, eli yleisin sammutuskeino on potkaista jalalla seisontatuki alas. Tappokytkintä tulee varmaan toiseksi eniten käytettyä ja avainta harvemmin.
 
Ajokokemus vielä niin vähäistä ja ensimmäinen täysi kausi alkaa vapusta. Eli kyllä minä pääosin olen avaimesta sammuttanut. Välillä potkaissut seisontatuen. Mutta tappokytkimellä en ikinään.

Varmaan kaikki ihan hyviä ja kukin tyylillään. Toisaalta tuo seisontajalalla sammuttaminen on kätevä, kun sen kuitenkin laittaa ja ykkönen jää autom. päälle, kun sillä helposti saattaa tulla esim. ruutuun.

Täytyy koittaa kesällä nämä kaikki, mikä sitten tuleekaan tavaksi.
 
Aika usein tulee sammutettua pyörä laittamalla seisontajalka alas (tukijalka, vai mikä sen nimi nyt on?). Varsinkin silloin kun ajan huoltamon tms pihaan. Virta pois sitten samalla kun nousee pyörän päältä pois.
 
Tappokytkimellä sammutan, siihen tottunut alusta asti. Aiemmin rivarissa asuessani vanhan pyörän kanssa tein myös tuota "virrat pois vauhdista tappokytkimellä ja stealth modella parkkiin"..

Joskus meinaa jäädä virrat päälle jos pyörä jää parkkiin niin, että ei tarvi ottaa avaimia pois.. Pitäisi saada selkärankaan rytmi virran kääntämiseksi pois samalla kun nousee pyörän selästä.
 
Avaimella, se on siihen sitä varten rakennettu. Sammuu kaikki kerralla=helppoa ja yksinkertaista.(Niin kuin käyttäjäkin)
Tappokytkin=hätä pysäytin on sitten johonkin muuhun kuin normi sammutukseen.
Joskus syksyllä kun valuttelee alas pihaan ja tarvitsee jättää valot päälle näkemistä varten niin sitten sillä.
Mutta kuten muutkin ovat todenneet, kukin tyylillään. Avaimesta, nappulasta, jalalla tai vaikka seinää vasten. Kunhan muistaa sammuttaa ettei jää pihalle pörisemään.
 
Tappokytkimellä
Alussa käytin sivujalkasammutusta, mutta kerran kyytiläinen oli mukana ja minun kallistaessani oikealle hän teki korjausliikken vasemmalle sillä seurauksella että horjahdus, kaasu auki ja kytkin irti. Molemmat asfalttiin ja pyörä seinään
 
Back
Ylös