• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miten sammutat MP:si?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten sammutat MP:si?

• Ääniä yhteensä
    625
Avaimella nykyään aina, joskus käynyt niin, että kytkin unohtunut stop asentoon, ja mitä helv..tupakat päälle ja ai niiiiiin :)-

Aina virta-avaimella. Tappokytkintä olen sen verran kokeillut että se kyllä pelaa, muuta käyttöä sille ei ole ollut.

Ohan tossa tappokytkimessä se hyvä puoli ehkä, että kun tottuu siitä sammuttamaan, niin ehkä sitten siinä oikeassa hätätapauksessa sitä myös tajuaisi käyttää.

Toisaalta avaimen kanssa sammuttamisen puolesta puhuu kyllä hyvin tuo "valot yms muut jää päälle" sekä mahdollinen avaimen unohtaminen virtalukkoon.

Itse olen tappokytkimestä tupannut sammuttamaan.

Valot syö yhteensä reilut 60W eli noin 5A, tuplaetuvalolla tietty noin tuplat. Puolessa tunnissa kuluu vähintään 2-3 Ah mikä on jo huomattava määrä noin 10Ah akusta. Jos akku on vähänkin heikommassa hapessa voi starttaus tehdä tiukkaa jo kymmenen minuutin valojen polttelulla.

Avaimesta sammuttamalla ei vähiä virtoja tule haaskattua, ei ole unohdusriskiä.

Avaimella aina... joskus harvoin tulee tappokytkimellä sammutettua että voi valua pihaan.

Useammalla pyörällä (omilla ja vuokrapyörillä maailmalla) tulee ajeltua, ja avain on ainoa yhteinen tekijä hallintalaitteiden "vaistonvaraisessa" käytössä. Nimittäin, jotta pyörän saa käyntiin, niin pitää se avain laittaa paikalleen. Silloin on se osuus kalibroitu kulloiseenkin pyörään. Avaimella siis.

Mulla on tapana jättää ykkönen pykälään "kässäriksi" parkissa, joten yleisin sammutustapa on polkaista seisontatuki alas.

Tappokatkaisimella, koska on kätevästi siinä peukun vieressä. Ei ole tähän mennessä unohtunut virrat päälle (kop kop).

Avaimella lähes aina. Joskus tulee napautettua sivutuki alas. Tappokatkaisin on mielestäni vain hätätapauksia varten, kuten nimikin kertoo...:dunno:

Avaimesta. Enpä osaa yksilöidä miksi, tullut vain tavaksi.

Back