Miten tankkaat pyöräsi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja woke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

woke

New member
Miten tankkaat pyöräsi?

Tätä joutuu jokainen tekemään ja tuntuu olevan monenlaisia tapoja tässäkin sinänsä ihan yksinkertaisessa asiassa.
Itse tankkaan niin että ajan siihen mittarille sillain että letkut jää siihen vasemmalla puolelle. Siittä sitten pyörä sivutuelle,poistuminen pyörän päältä ja eiku tankkaamaan.Helppo tankata koska pyörä on hieman kallistuneena letkujen puolelle.

Letkut oikealle, pyörä ihan mittariin kiinni. Pääsee helpommin pois pyörän kyydistä, kun pyörä kallistuu sivujalalla poispäin mittarista. Maksun jälkeen takaisin kyytiin ja nostan pyörän pystyyn. Sen jälkeen onkin pistooli kätevästi ulottuvilla ja tankkaus piripintaan.

Tätä joutuu jokainen tekemään ja tuntuu olevan monenlaisia tapoja tässäkin sinänsä ihan yksinkertaisessa asiassa.
Itse tankkaan niin että ajan siihen mittarille sillain että letkut jää siihen vasemmalla puolelle. Siittä sitten pyörä sivutuelle,poistuminen pyörän päältä ja eiku tankkaamaan.Helppo tankata koska pyörä on hieman kallistuneena letkujen puolelle.

Juuri näin:thumbup:

Palaan asiaan myöhemmin kun olen ulkona (pirun hyvät kelit täällä enklannissa mutta nettiyhteydet syvältä). Samoin kikka-topiikissa alkoi jo mennä vähän viisastelun puolelle. Mun eka pyörä oli piikki ja nyt hankittu rosvo huomattavasti painavampi joten en haluaisi kipata sitä heti nurin ekan tankkauksen aikana. Tän vuoksi kaikki tankkauskommentit kullanarvoisia.

Ajelen mittarin viereen, kaivan kortin taskusta, maksan ja tankkaan. Kaikki tuo pyörän selästä nousematta.

shellillä tankkaavat jos ei ite hoksaa miten pitäis toimia :D
kai tähän joku jossain jonku koulutuksen vois järjestää että nekin joille tankkaustuottaa päänvaivaa, saavat mopoihinsa menovettä :blink:

Nostan autokatoksessa bensakannun auton katolle, tuumanen letku kannuun, napakka imasu ja 95E0 virtaa tankkiin.

Ajan mittarin vasemmalle puolelle ja jätän ison raon mittarin ja mopon väliin, jotta saan mopon mahdollisimman pystyyn vasemmalla puolella sijaitsevan sivujalan kanssa (Virago 535), otan avaimen virtalukosta, avaan penkin lukon ja nostan penkin pystyyn, otan virta-avaimen pois penkistä ja avaan virta-avaimella penkin alla olevan tankin bensakorkin.
Sitten avaan normitankin korkin kiertämällä vastapäivään kunnes kierteet loppuu, nostan korkin pois reiän päältä.
Tankkaan tarkkaillen nestepintaa ja lopetan kun normitankki melkein täysi, tankkaan penkin alla olevan tankin samoin huomioin, laitan korkit takaisin ja jatkan matkaa.
Mun mopon päätankkia ei saa täyttää piripintaan kun mopo on kallellaan, koska silloin polttoaine tulee korkin ylivuotoreijästä kun mopon pistää pystyyn.

Itse en ole koskaan harrastanut tuota pyörän päällä istuen tankkaamista.
Tuleepahan samalla vähän jäseniä oiottua kun nousee pois satulasta.

Minä ajan sinne mittareiden väliin ja heitän siellä J-kirjaimen muotoisen lenkin.

A) koska treenaan hidasajoa ja tykkään väistellä öljyläiskiä.

B) tulee niin harvoin tankattua, etten koskaan muista kummalla puolella on tankki.

Laittaa pyörän keski-jalalle ja tankkaan yli-verotettua E98:a. Ja mielessäni ajattelen kuinka poliitikot sijoittavat jokaisen polttoaineeseen uhraamani euron järkevästi.
Nyt on vanhuksilla ja sairailla lapsilla hyvä olla....vai onko :blink:

Ihan kaikesta yksinkertaisuudesta huolimatta toimin tässäkin asiassa erittäin suoraan. Pärrä mittarille (ei niin väliä kummalle puolelle), potta päästä ja maksamaan ja sit menovesi tankkiin. Jos tuuri käy niin makselen ja tankkaan sit pärrän päältä. Tosiaan aika monilla tuntuu olevan noita omia tottumuksiaan asian suhteen ja ohan täällä ihan uusia tapoja, kuten tää uuen pärrän osto ja huollossa käyttö (?) :D

Back