• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

miten varoitat poliisista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hondapena
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hondapena

New member
Tänään 500km lenkki ja pari havaintoa mopopoliisista. Toinen oli suositulla mutkatiellä tien varressa lappua kirjoittamassa. Eteenpäin jatkaessa tuli tasaisesti mopoja vastaan
062802moto_prv.gif
. Miten vastaantulijalle kertoo että siellä kerätään ajokortteja?

Tai varoittaminenhan taitaa olla rikos ja linnaan siitä joutuu, mutta noin niinkuin teoriassa.

Tänään 500km lenkki ja pari havaintoa mopopoliisista. Toinen oli suositulla mutkatiellä tien varressa lappua kirjoittamassa. Eteenpäin jatkaessa tuli tasaisesti mopoja vastaan
062802moto_prv.gif
. Miten vastaantulijalle kertoo että siellä kerätään ajokortteja?

Tai varoittaminenhan taitaa olla rikos ja linnaan siitä joutuu, mutta noin niinkuin teoriassa.
Jaa rikos vai? Millä perusteella jos neuvoo kanssamotoristeja ajamaan varovaisesti kuten yleensäkin on tapana? Siis vasenta kättä heiluttaa alaspäin vähän ikään kuin tämä hymiö
bowdown.gif
pään ja oikean käden voi jättää paikalleen ettei tule räät kypärään vastaantulijoilla

1. Kyykyille vasenta kättä alaspäin ja pumpaten painellen.

2. HD:lle pyörittelen nyrkkiä kypärän yläpuolella.

3. Autoille saatan vilkauttaa valoja.

Uskoisin, että tapa 1 on suositumpi. Ainakin kolme kertaa olen "havainnut poliisit mutkantakaa" ja kenties säästänyt. Kiitos kaikille vilauttelijoille.

1. Kyykyille vasenta kättä alaspäin ja pumpaten painellen.

2. HD:lle pyörittelen nyrkkiä kypärän yläpuolella.

3. Autoille saatan vilkauttaa valoja.

Uskoisin, että tapa 1 on suositumpi. Ainakin kolme kertaa olen "havainnut poliisit mutkantakaa" ja kenties säästänyt. Kiitos kaikille vilauttelijoille.
Sekä nro 1 & 2 ollut käytössä, nykyisin vain tuo vasen käsi ylös & majakanpyöräytys etusormella. Autoilijoita en varoita, olin sitten liikkeellä 2- tai 4-pyöräisellä kun ei nekään varoita. Ja pillivarikkopysähdyksestä ei tule varoitusta edes polkupyöräilijälle (mukaanluettuna kotikylän runoilija & moottorisahataiteilija).

Korttia sillä ei ole ollut vuosikausiin. Käy eläkepäivänä alkossa pappa-tunturilla metsurinkypärä päässä ja jos on jo valmiiksi kännissä ettei pysy pystyssä niin sitten raktorilla (kärysi kahdesti viime syksynä samana päivänä...)

Kysyttiin poliisilta eikö ajoneuvoa voi takavarikoida? Vastaus oli että ei: traktori on tuotantoväline. Tässä tapauksessa lähinnä haitan/riskintuotantoväline...
sad_orig.gif

Kyllä autoilijatkin varoittavat poliiseista. Pari viikkoa sitten oltiin ajelemassa ja vastaantuleva auto vilkutti valoja kun olin ohittamassa just edelläajavaa autoa. Poliisit löytyivät seuraavasta mäestä
tounge.gif
...

Ja alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, että kädellä sivulla painellaan ylös ja alas kämmen maata kohti, kuten joku edellä mainitsikin. Joskus olen myös vilkauttanut pitkiä valoja.

Kämmentä alaspäin.. Pari kertaa tänäkin kesänä varoitettu. Tulee erityisen hyvä mieli kun mopoilija tulee vastaan ja varoittaa
smile_org.gif
Tullut itsekkin kyllä varoiteltua..

Ja juu, autoilijatkin varoittaa, ei kyllä niin ahkerasti. Toistaiseksi en ole varoittelujen ansiosta sakkoja välttänyt kun ajan muutenkin kuin mummot..

n. 2 vko sitten, ennen Mäntyharjua Mikkeliin päin, rekkakuski väläytti valoja ja säästi meidät rysästä. Olen tuopin -tai oikeastaan useamman, velkaa.

Kysymykseen:
Prätkille toi vasemman käden kämmenpumppaus alas, autoille vilkutellaan valoja. Tapa on kansainvälinen...

Mites muuten ilmoitatte motoristeille jos on jäänyt vilkku päälle? Ajoin autolla yhden pyörän perässä pitkän matkaa motarilla ja yritin keksiä keinoa ilmoittaa vilkusta, mutta en keksinyt mitään... Yritin pitkiä vilkuttaa, mutta eipä siitä oikein apua ollut noin päiväsaikaan. Tilanne onneksi raukesi kun motoristi lopulta lähti ohitukseen.

Mä painelen vasemmalla kädellä alaspäin, rekalla ajaessa heilutellaa peukaloa. Että jos satutte sopivasti ajamaa ohi rekasta ja ehditte nähdä vastaantulevan rekan kuljettajan heiluttavan peukkua ohittamallenne rekalle, ni rysä on edessä.

Eikä ratsiasta varoittaminen voi laitonta olla, kun poliisit itseki Novalla kertovat missä ovat vahdissa! Tai voithan antaa ymmärtää itse olleesi ko. varikkopysähdyksellä,saahan sitä ny päivän tapahtumista "kertoa" käsimerkeillä vastaantuleville tovereille! ;-D

vasenta kättä alaspäin ja pumpaten painellen. yleensä kyllä
vasemmalla kädellä majakka liikettä tullut näytettyä.

Valoja on väläytelly pari kertaa ja koettanu sormilla näyttää kilometrit tutkan luo...en tiedä onko uponnu..ainakin tuo jälkimmäinen keränny muutamia hölmistyneitä möllistyksiä..

Tietääkseni poliisista saa ilmoittaa, toisaalta valojen väläyttäminen ja jopa kädellä näyttäminen(?) taitaa olla laitonta, eri asia kuinka heräksti tästä sakotetaan.

Siis mitä? Suomalaisen perusluonteen omaavana hihittelen tietysti kypärän sisällä tai ratin takana ja rukoilen mielessäni että painappa lisää kaasua tai väännä lisää kahvaa, ja jos satun näkemään vielä pysäytystilanteen niin päästän raikuvan hurraahuudon,taputan käsiäni ja saatan avata ikkunan tai visiirin ja hihkaista että siitäs sait,mitäs läksit,sitä sait mitä tilasit ja toivottavasti menee kortti ainakin vuodeksi ja viiden tonnin sakot,ja sitten menen kotiin vaihtamaan pikkuhousuni
smile_org.gif

Eräältä foorumilta lainattua!!!!
Itse otan kypärän pois päästä ja heilutan sitä vasemmalta oikealle sekä ylhäältä alas. Tämä siis jos kyseessä lp. Jos kyseessä krp, supo tai karhuryhmä otan myös ma-1 takkini pois päältä ja käännä oranssin puolen näkyviin ja teippaan sen kiinni peräkatteessa olevaan tankoon joilloin kyseessä on ns. varoitusviiri.

Enpä ole poliiseista ikinä varoitellut. Saattaa varoitukseni pelastaa jonkun kännissä tai varastetulla ajoneuvolla ajavan jäämästä poliisin haaviin. Hirvistä tai muusta vaarasta olen kyllä varoitellut aina tilanteen tullen.

Back