• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mites morjestat jos...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vain vastaan tulevia morjestetaan, ei samaan suuntaan ajavia ohittajia tai ohitettavia.
eek.gif

Ei oo hierveemmin tarvinnut ohitella ja jos tulee niin mitä siinä heilumaan sen enempää
tounge.gif

Tuolla keskemmällä juorooppaa oikeeta jalkaa nostelevat tuonne klo 19:00-19:30 paikkeille (edestä) ja klo 16:30-17:00 (takaa) taikka klo 4:30-5:00 ja sekin takaa. Se takaa, että ei olla kiittämättömiä ja ohitettu tuli huomatuksi takaa ja sivulta ja sitte vielä peilistäkin. Se takaa kaikille kivan mielen tavan takaa. Täällä tuota ei näe tavan takaa.
Soisi olevan yleisempää täälläkin - vai mitä hemmot?
tounge.gif

Kyllä mä tota vasenta vilkkua pari kertaa räpsäytin, sillon joskus, kun mä sen traktorin ohitin ja perille näytti viesti menevän...

Mitenkähän autoilijat mieltää ton oikeella "monottamisen"
motoristi kyllä tietää, mist on kysymys.

062802moto_prv.gif

Tai oikealla ja vasemmalla jalalla samanaikaan ja jos ei mene perille, niin sitten vielä kädet mukaan siihen sivulle viuhtomaan...
buttrock.gif
biggrin.gif

(No ei tosissaan, huumoria pittää olla)

Itse alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni:
Itte en ole toisia mopomiehiä ohittanut, niin en tiiä...
crazy.gif

Maantiellä harvoin ohittelen mopoja, mutta kaupungissa liikennetilanteista johtuen joskus. Näissä huomaan käyttäneeni montaa eri tapaa, tilanteesta riippuen.
- Oikea jalka on helppo heittää ylös, kun muutenkin on jalat edessä.
- Kaasukäden sormien nosto, joskin se on aika pieni ele.
- Vasemman käden heilautus, mutta vasta sitten kun olen jo ohittanut kaverin, ei vielä kohdalla. Sen ainakin huomaa.
- Ja tietty jos käsiä tarvitaan kauheasti kahvoilla, niin reipas pään heilautus ylös/taaksepäin, kuitenkin kypärää päästä vippaamatta.
biggrin.gif
Tuohan on se yleisin 'hätätervehdys', kun liian myöhään huomaat toisen motoristin.

Tuo oli hyvä huomio, kun joku kirjoitti että mitenkähän autoilijat tajuaa sen jalan heilautuksen. On hieno ele kiittää esim. tilaa antanutta autoilijaa, mutta ehkä vilkun käyttö tai käden heilautus vie viestin varmemmin oikeana perille, kuin 'potku'.
cool.gif

oikean koiven heilautus on kansainvälinen tapa.
Näinhän se homma menee..Eli koipi vaan reippaasti heilahtaan kun jonkun ohi meette..Kyllä ne autoilijatkin sen ymmärtää kiitoksena kun ette siihen kotilon kylkeen kenkäse  
biggrin.gif
Tarttis vaan tuolla Suomen liikenteessä liikkuvien ensin opetella "kansainväliset tavat" jotta ymmärtäisivät muutakin kuin kansainvälisen käsimerkin...
cool.gif

Epäilen että aika moni autoilija kokee auton suuntaan tulevan jalan heilautuksen muuna kuin ystävällisenä tervehdyksenä tai kiitoksena
eek.gif

Kotiloille ja miksei mopoillekin toimii se tavallinen vasemman käden moikkaus ihan kivasti, sitten ohituksen jälkeen, ei tule epäselvyyksiä eleen luonteesta. Tosin tuo jalkamoikkaus on ihan kiva kans...
smile_org.gif

sanoi:
Kun ajelee rajoitusten mukaan niin 90% prätkistä pyyhältää ennemmin tai myöhemmin ohi.

Aijaa.... mistäs sitten olet saanut varmuuden siitä että vain sinun nopeusmittarisi näyttää oikein ja 90%:lla mittari näyttää väärin?
tounge.gif

Jos on ohi päässy, ni takapuoli ylös penkistä ja muutaman kerran heiluttaa puolelta toiselle
sport05.gif
033102ass_1_prv.gif
(voi myös läppästä kädellä omaa kankkua, jos pystyy pitää pyörän pystyssä)
tounge.gif
wink.gif
....

Ei vaiskaa....Se jalka on iha toimiva ja turvallinen...Vilkkujaki tulee välillä räplättyä...

Minäkin kannatan tuota oikean jalan nostoa.

Toivottavasti ei yleisty tapa jolla mennekesänä yksi ryykköskuski tervehti ohittaessa. Ajeltiin mamman kanssa laillista motarinopeutta niin eiköhän aika reipasta vauhtia tuleva ohittaja polkaissut vieressä pari pykälää pienemmälle, meinas sydän pysähtyä kun Yoshimura pamautti mökät pellolle.

yleensä se menee niinpäin että muut ohittaa minut, mutta yhdenkään "kyykkypyörä"kuskin en oo koskaan nähnyt moikkaavan ohittaessaan...tai sen jälkeenkään:(

sillon harvoin kun itse ohitan, huitaisen vasemmalla kädellä reilusti, niinkuin on "isot pojat" opettaneet
wink.gif

yleensä se menee niinpäin että muut ohittaa minut, mutta yhdenkään "kyykkypyörä"kuskin en oo koskaan nähnyt moikkaavan ohittaessaan...tai sen jälkeenkään:(

sillon harvoin kun itse ohitan, huitaisen vasemmalla kädellä reilusti, niinkuin on "isot pojat" opettaneet  
wink.gif
Jospa se johtuu siitä jotta ovat morjenstaneet oikealla korvalla eivätkä koivella.
biggrin.gif
Se on hieman hankalampi nähdä.
baaa.gif

Minäkin kannatan tuota oikean jalan nostoa.

Toivottavasti ei yleisty tapa jolla mennekesänä yksi ryykköskuski tervehti ohittaessa. Ajeltiin mamman kanssa laillista motarinopeutta niin eiköhän aika reipasta vauhtia tuleva ohittaja polkaissut vieressä pari pykälää pienemmälle, meinas sydän pysähtyä kun Yoshimura pamautti mökät pellolle.
Näin ovat tehneet myös mun kohdalla jotkut. Eikö noi tupperit pääse itäsaksanseisojasta ohi muuta kun vaihtamalla pienemmälle?
nixweiss.gif
033102bebe_1_prv.gif

Koirathan nostavat jalkaansa.
Paras tapa on tervehtiä oikealla kädellä, vakionopeussäädin kun tietysti pitää vauhdin yllä
033102bebe_1_prv.gif

Minä kiittelen sekä autoilijoita että motoristeja asiallisesta liikennekäyttäytymisestä nostamalla ihan kunnolla kättä ja tervehtimällä. Kyllä se mopo kulkee ja kääntyy yhdelläkin kädellä. Ohitettaessa tervehdys tietysti vasta sitten omalla kaistalla.

Hyvää mieltä kannattaa jakaa toisillekin, huonot asiat pysyköön itsellä
smile_org.gif

Back