Mitkä renkaat cbr 600rr

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miikaensio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miikaensio

New member
Mitkä renkaat cbr 600rr

Moikka

Kaipaisin apua renkaan valinnan kanssa, ajo tulee olemaan sekalaista huvi, kaupunki ja matka-ajoa, radalle tuskin vielä eksyn. Renkaalta toivon pitoa kuivalla ja märällä, myös hyvää ajettavuutta ja luotettavuutta.

Metzeler sportec m7 rr
Michelin pilot power 3
Michelin pilot road 3 tai 4
Metzeler roadtec z6 tai z8

Katselin noita ja mietin nyt mitä laittaisin tilaukseen, vai onko muita hyviä suosituksia? Kiitos vastauksista ja uuden motoristin auttamisesta!
 
Moikka

Kaipaisin apua renkaan valinnan kanssa, ajo tulee olemaan sekalaista huvi, kaupunki ja matka-ajoa, radalle tuskin vielä eksyn. Renkaalta toivon pitoa kuivalla ja märällä, myös hyvää ajettavuutta ja luotettavuutta.

Metzeler sportec m7 rr
Michelin pilot power 3
Michelin pilot road 3 tai 4
Metzeler roadtec z6 tai z8

Katselin noita ja mietin nyt mitä laittaisin tilaukseen, vai onko muita hyviä suosituksia? Kiitos vastauksista ja uuden motoristin auttamisesta!

Jos hiukankaan tulee ajettua mutkateita, niin suosittelen pitäytymään ns. sporttirenkaissa. Itsellä oli GSX-R, ja vaihdoin PR3_set PP3:een. Aivan huikea ero.

Eli noista niin PP3 tai m7RR. Tai sitten S21 Bridge...

Mikä tahansa laatumerkki riittää varmasti kadulle, mutkatielle ja radalle ensikertalaiselle. :thumbup: Ja jos ei tule ajettua märällä, niin Pirellin Supercorsa SP. Ei tarvii miettiä.
 
Jos hiukankaan tulee ajettua mutkateita, niin suosittelen pitäytymään ns. sporttirenkaissa. Itsellä oli GSX-R, ja vaihdoin PR3_set PP3:een. Aivan huikea ero.

Eli noista niin PP3 tai m7RR. Tai sitten S21 Bridge...

Mikä tahansa laatumerkki riittää varmasti kadulle, mutkatielle ja radalle ensikertalaiselle. :thumbup: Ja jos ei tule ajettua märällä, niin Pirellin Supercorsa SP. Ei tarvii miettiä.

Kiitos hyvästä ja nopesta vastauksesta! Mietinkin juuri M7rr ja PP3, muuten testituloksissa aika tasaiset, M7rr saanut kehuja enemmän pidosta ja kait matka-ajettavuudesta? Mutta mietin vain onko ero niin suuri että kannattaa sijoittaa enemmän M7rr settiin (tosin vain n.50-70e setti). Vai huomaako eroa edes ja meneekö PP3 ilmam moitteita?
 
Kiitos hyvästä ja nopesta vastauksesta! Mietinkin juuri M7rr ja PP3, muuten testituloksissa aika tasaiset, M7rr saanut kehuja enemmän pidosta ja kait matka-ajettavuudesta? Mutta mietin vain onko ero niin suuri että kannattaa sijoittaa enemmän M7rr settiin (tosin vain n.50-70e setti). Vai huomaako eroa edes ja meneekö PP3 ilmam moitteita?

Makuasioita. Mä luulen, että normaalilla ajolla ei juuri eroa ole. En itse saanut PP3:sta lipsumaan lainkaan Gixxulla kadulla, ja radallakin vain kerran etunen luisti niin että huomasin ajossa. Ja varikolla, kun tarkastin renkaan.

Bolt kehui tuota m7RR:ää Bemarin alla, joten ei se ihan surkea ole. Ja mulla on tällä hetkellä omassa S1000RR:ssä S20Evo. Ei sekään lipsu edes märällä. Joten mielikuvien varassa mennään. Marginaalisia eroja. :peukutpystyyn:
 
Mikäli kestolla ei ole niin suuri painoarvo, ja eihän kevyt kusiainen niin renkaita syökään, niin Power 3 tai M7RR tuosta valikoimasta valitsemalla halvimman. Toimii.

Hintaa voi katsella myös:

Bridgestone S21/ S20
Continental Sport Attack 2/3
Pirelli Rosso III
Dunlop Sportsmart 2

Nykyään ei tehdä huonoja renkaita ainakaan isompien toimesta.
 
Tällä hetkellä olen kattonut mprenkaat-storesta:

Michelin pilot power 3 248e toimituksineen
Bridgestone S20 237e toimituksineen

Misukassa mietityttää kuivapito ja s20:sessä vastaavasti märkäpito. Kulutuskestävyys kaiketi suhteellisen sama?
 
Tällä hetkellä olen kattonut mprenkaat-storesta:

Michelin pilot power 3 248e toimituksineen
Bridgestone S20 237e toimituksineen

Misukassa mietityttää kuivapito ja s20:sessä vastaavasti märkäpito. Kulutuskestävyys kaiketi suhteellisen sama?

Molemmissa on sitä pitoa riittävästi. Kivisilta oli noista se, joka kuluu alla nopeammin. Jos ei noilla renkailla pito kadulla riitä, niin sitten vittu hidasta :;):.

Toisaalta renkaat ovat myös psykologiaa, joten osta ne, joihin luotat. Ei ainakaan häiritse sitten kesän ajoja.
 
Tällä hetkellä olen kattonut mprenkaat-storesta:

Michelin pilot power 3 248e toimituksineen
Bridgestone S20 237e toimituksineen

Misukassa mietityttää kuivapito ja s20:sessä vastaavasti märkäpito. Kulutuskestävyys kaiketi suhteellisen sama?

Noilla PP3:lla mä ajoin n10 000 km Gixxulla, kun ajo oli siistiä, eikä mitään täysillä revittelyä. Ja tuli niillä käytyä radallakin. Saat varmasti rahalle vastinetta. Oman alla olevat S20Evot kuluu huomattavasti nopeammin, mutta on toki pyörässäkin hieman eroa.
 
Toisaalta renkaat ovat myös psykologiaa, joten osta ne, joihin luotat. Ei ainakaan häiritse sitten kesän ajoja.

Se on juuri näin. Paljon olen erilaisilla renkailla ajanut, ja kaikki nykyaikaiset, jopa touringhomoiluun tarkoitetut, on aika hyviä ja sporttisia. Parhaat kokemukset on kuitenkin Rosso III:sta, joten sellaiset tuossa juhannuksen tienoilla mopon alle ruuvataan.
 
Continentalin sportattack 3 osoittautui, 955i Daytonan alla, viimekesänä oikein mukavaksi ja luottamusta herättäväksi. Sporttisempi ajotuntuma, luontevamman oloinen tiukemmissa mutkissa, kuin pilotpower3 (samat koot).
Yllätyin kestävyydestä-toki ajoa niillä oli vaan jokunen tkm mutta tuntui ettei kulunu ku tekstit pinnasta. Testien mukaan selvästi parempi märkäpito kuin sportattack2.
 
Jos M7rr tuntuu hyvältä ja oma luotto on kova siihen, niin osta semmoiset. Turha säästää 10:jä jos kokoajan takaraivossa tykyttää että pitääköhän tämä rengas. Olen noilla M7rr yhden kauden ajellut ja hyvät on. Pitää vähän jäälläkin:;):
 
Kiitän jälleen vaivannäöstä, tää on vaikee kun ei kokemusta näistä ole. Mutta ilmeisesti mihin päätyykin m7rr, pp3 ja s20 esim nii tuskin ihan vipuun menee. 😅
 
Kiitän jälleen vaivannäöstä, tää on vaikee kun ei kokemusta näistä ole. Mutta ilmeisesti mihin päätyykin m7rr, pp3 ja s20 esim nii tuskin ihan vipuun menee. 


Nuo S20 kuluu kaikista nopeiten, useampi tuhat eroa kulutuskestävyydessä verrattuna vaikka noihin kahteen muuhun.
 
Jos hiukankaan tulee ajettua mutkateita, niin suosittelen pitäytymään ns. sporttirenkaissa. Itsellä oli GSX-R, ja vaihdoin PR3_set PP3:een. Aivan huikea ero.

Mitenkään edellämainittua kiistämättä täytyy kuitenkin todeta, että PR4 on merkittävästi kehittyneempi ja ketterämpi kuin PR3. Tuoreelle kuskille sporttirengas voi teoriassa tuntua liiankin aggressiiviselta, mutta riippuu toki pyörästä ja kuskista.

Itsellä on ollut tuolta listalta Z6, PR3 ja PR4 (sekä myös listan ulkopuolelta mm. PR2 ja muutama ensiasennus-Bridgestone). Varsinaisia sporttirenkaita ei omissa pyörissä oo ollut, mutta eipä mm. FZ8S ja Z1000sx geometrialtaankaan ihan sporttipyöriä ole. Ainakin zetaa taittoi mutkatiellä ihan mielellään PR4:llä, en keksi mitään moitteen sijaa renkaana. PR3 oli tuon FZ8:n alla, ja sen eturenkaan "tahmeuden" käännöksissä kyllä huomasi, joten tuota en itsekään suosittele. Z6 ja PR2 on sitten jo teknisesti niin vanhoja, ettei niistä kannata puhua samassa seurassa muiden listalla oleiden kanssa.

Näillä eväillä nykyinen MT09 saa melko varmasti seuraavaksi renkaakseen PR4:n tai Metzelerin 01:n, koska sporttisempi rengas tekisi siitä arvaamalla liiankin ketterästi ohjautuvan ja matka-ajossa epävakaan.
 
Itse juuri tilasin PR4:et 600rr:n alle, eiköhän ne ollut hyvä valinta sekalaiseen ajoon. Lähtivät mynetmotosta 260€ kotiovelle, joten en pidä hintaakaan pahana..
 
Kampesin juur alle '12 mallin zx-6r:ään S20 evot. Funtsisin näitä merkkejä mitä tässä on pyöritelty. Edellisessä nakussa oli Rosso 3:set, oli hyvät. Nollakeleillä alpeilla ja suomessa radalla. Nyt evojen hinta (n. 200€ kierros mynetmotosta) ja parit nettiartikkelit vaikutti päätökseen ja testaan nyt noita. Hinta aika jees kun on S21:sten edeltäjä.

Kaikki ne hyviä on tän genret kumit, suurimmat erot lienee kylmä ja märkäpidossa..?!
 
Jostain syystä alkaa oma fiilis olemaan että tilaan PP3 tai m7RR setin, jos jollain on vielä omakohtaista kokemusta näistä plussia ja miinuksia kuuntelen mielläni. Nöyrä KIITOS kaikista tähänastisista vastauksista, ollut suuri apu!
 
Jostain syystä alkaa oma fiilis olemaan että tilaan PP3 tai m7RR setin, jos jollain on vielä omakohtaista kokemusta näistä plussia ja miinuksia kuuntelen mielläni. Nöyrä KIITOS kaikista tähänastisista vastauksista, ollut suuri apu!

M7RR:llä on ajettu yksi Cannonball Bike Run vaihtelevissa oloissa lämpötilan ollessa nollan pinnassa alimmillaan. Yksi takasen lipsahdus serposta ulostullessa kylmällä, kun oli ahnas kaasukäsi. Siinä kaikki. Märällä ei mitään ongelmia normialustoilla. Luistinradat ovat erikseen. Mikäli sporttirenkaita halajaisin nyt kadulle, niin noi ois korkealla.

Misukoiden puolesta puhuu hieman pidempi kesto, ja jollekin se pärjääminen vesileikeissä on lämmin viltti. Itse en uhmaa kohtaloa vesikelillä, joten renkaan ei tarvitse kestää syöttöä märällä.
 
M7RR:llä on ajettu yksi Cannonball Bike Run vaihtelevissa oloissa lämpötilan ollessa nollan pinnassa alimmillaan. Yksi takasen lipsahdus serposta ulostullessa kylmällä, kun oli ahnas kaasukäsi. Siinä kaikki. Märällä ei mitään ongelmia normialustoilla. Luistinradat ovat erikseen. Mikäli sporttirenkaita halajaisin nyt kadulle, niin noi ois korkealla.

Misukoiden puolesta puhuu hieman pidempi kesto, ja jollekin se pärjääminen vesileikeissä on lämmin viltti. Itse en uhmaa kohtaloa vesikelillä, joten renkaan ei tarvitse kestää syöttöä märällä.

Kiitos vastauksesta! Itsellä tulee väkisinkin vesikelinajoa, koska auto oli pakko budjetti syistä hävittää amk:n ajaksi. Työmaille siis ajettava pyörällä kesällä säällä kuin säällä, mutta toivon myös että voin luottaa renkaaseen ettei se lipsuisi, tosin radalle en ole menossa. Varmasti pärjäisin molemmilla, mutta kun olen asiakseni nyt ottanut mieleisen/parhaan vaihtoehdon löytämisen. Kulutuskestävyys plussaa, mutta enemmän riittävää pitoa haluan kadulle.
 
Jostain syystä alkaa oma fiilis olemaan että tilaan PP3 tai m7RR setin, jos jollain on vielä omakohtaista kokemusta näistä plussia ja miinuksia kuuntelen mielläni. Nöyrä KIITOS kaikista tähänastisista vastauksista, ollut suuri apu!

Mulla oli zx6r:ssä PP3:t pari kesää, viime kesä meni Pirellin Rosso III:t alla, jotka ovat hyvin lähellä m7RR:iä. Olen ollut tyytyväinen vaihtoon, tosin osa voi olla ihan uuden viehätystä. Ovat ehkä hieman korkeammat profiililtaan, pyörä kääntyy helpommin. Sateella en ole huomannut minkäänlaisia ongelmia näiden kanssa, PP3:t sain kerran luistamaan kaatosateella, tosin vika oli silloin ennemmin kuskissa kuin renkaissa.
 
Back
Ylös