Mittariston muokkausta...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
tuuootaa...mitenkähän noi mittariston taustat lähtee irti?On meinaan kahdella ruuvilla kiinni,mutta ton 'neulan' irrotus aiheuttaa päänvaivaa.Rikkomatta neulaa,kysynkin.....

Onko kokemusta taustojen vaihdosta??
nixweiss.gif
smile_org.gif
 
Ei oo havaintoa , mutta tarkoitus oli itellekkin vaihtaa. En vaan ole vielä saanut aikaiseksi aloittaa sitä projektia.
 
Juu, ZZR:n neulat oli ainakin kunnolla kiinni, jopa niin lujasti, etten uskaltanut vääntää irti niitä... jäi pohjat vaihtamatta..

Vittumainen hommeli, jos meneekin poikki akseli, tai pesä neulasta...
 
kovassa tuntuu olevan....ei uskalla voimaa kovin käyttää..ettei vua mäne särki......pahus...
 
Tulostelitko ite jostain uudet pohjat vai ostitko? Pistähän HOWTO tulemaan jos/kun onnistut operaatiossa!
cool.gif
 
Vie se kellotaulu Ago jollekin oikeen vanhan ajan kellosepälle: sillä on semmoset viisarinirroitusvetimet, ja tuskin toi paljon hommasta nappaa kun nyppää osoittimen tuossa kuopiossa irti !
 
Nii tuli tos vielä mieleen yks idea, joka on märänny mielessäni jo oikeestaan vuosia. Kas kun toi vilkku mopossa jääpi niinä huonoina päivinä salakavalasti päälle, ja sehän hävettää niin hemmetisti sitten aina kun sen viimein aikojen kuluttua hoksaa. Just kun luulit että se misu sieltä corollasta vain ihan sen uljaan busaratsastajan nähdessään niin leveästi hymyilee...ahh..niin amatöörimäistä paatuneelta kuskilta että ei paremmasta väliä ...
tounge.gif

Vilkun merkkikivalo jää hiukan katveeseen, kun keskustassa joutuu väkisinkin seuraan niitä jalankulkijoita niin kovin tarkkaan...ettei vahingossakaan vaan yhdetkään herkkupemput jäis huomiotta...
wink.gif

Jos sieltä mittaristosta, eli poraamalla pienen reiän siihen merkkivalolampun runkoon, tois niinku valokuitukaapelilla sen leiskunnan pihalle, ja johtais ne suoraan visiiriin....eikun siis johonkin siihen plexin yläkulmiin, vaikka jonkun siistin reunusnauhan alla. Periaatteessa ton valon pitäis kait jopa näkyä siinä poikkileikatussa kuitupinnassakin, mut ehkä niitä sais jotain pieniä siistejä linssejäkin just tohon tarkoitukseen.... miten ois, onko parempaaa tietoa kuitutekniikasta kellään
eek.gif


Juu, ihan selvinpäinhän minä tälläkin kertaa...
buttrock.gif
 
Kyl se valon siirtäminen onnistuu... ite värkkäsin lentskarin mittarivalaistuksessa samaa ideaa... pitää vaan olla se lähtöpää mahdollisimman hyvin "ihollaan" sinne kaapeliin... Sit kaapelilla voit vetää sen valon vaikka kelalla kotia, että soittavat sulle, jos on vilkkunu pidempään ku 1 min.

biggrin.gif
 
Tuolla "ison rapakon" takana ovat kovastikkin noita mittarintaustoja vaihtaneet hyvällä menestyksellä jo pitkään. Neulat on helpoin (kuulema) iroitta käyttämällä apuna kahta teelusikkaa. Eli lusikan varret (tai vastaavat) neulan akseli tapin molemmille puolille ja sitten vaan varovasti nostaen neula irti. Vaikeampi homma on sitten saada ne neulat takaisin oikeaan asentoon.
Pikku vinkkinä todettakoon myös, että niitä mittarilasien sisäpintoja ei kannata mennä pyykimään millään. Ne on nimittäin päällystetty huurteen estoaineella, joka poistuu sieltä suht' helposti.  
wink.gif
 
Jep jep jep.....toi vaalee on sairaan siisti.....
eek.gif
biggrin.gif


Mutta ekaks jäälle hiihtään.....
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Possahti vaan mieleen, että eikös tosiaan ton minkätahansa kuvan vois printata itekki mustesuihkarilla semmosten ceedeetarrojen päälle ku ensin vaan skaalaa koon sopivaksi siihen mittaritauluun nähden. Vaikka ihakaoma lärvi sinne tuijottaan kiukkuisena sitä aitoa... siellä toisella puolella klasia...
cool.gif
 
Kyllähän tuo onnistuu. Ohjeet/vinkit moiseen löytyy tuolta.  
tounge.gif
 Joten ei muuta kuin Photoshoppailemaan.  
sport05.gif
 
Lähteekös se mittaristo helposti irti? Joutuuko etukatteen irrotteleen? Tai siis mitä kaikkea tarvii purkaa ennen kuin saa mittariston käteen ja kuoret auki?

Mietiskelen vaan arvaisko tuohon hommaan ryhtyä.
 
Mittaristo lähtee aika helposti.Ne palat(mustat) jotka tulee molemmilta sivuilta eteen yhteen(yläkolmion eteen)otetaan irti(3 pulttii 6-kolo) ja sitten vaan 10mm avaimelle mittaristo irti.On muuten mittaristo ylälaidastaan painokiinnitteinen,eli varovaínen nykäisy irrottaa yläosan.Johto irti ja siinähän se.Helpottaa jos otat plexin pois.Etukatetta EI tarvitse irrottaa.Mittariston takana 8 ristipääruuvii.Tämän jälkeen mittaristosi pitäs olla auki.....
wink.gif
biggrin.gif
 
Perskuta, noinkohan saitte mutkin innostuun tosta mittariston koristelusta. Taitaa silti kyllä jäädä keskemmälle suvea sadepäivän ratoksi toi homma, hyvä kun ehtis ees klanssata noi vanteen reunat ennen busamiitiä...
sad_orig.gif
 
No niin....nyt on mittariston modifikaatio tehty....
biggrin.gif


Asia on loppujen lopuksi aika helppo.....
Neulat lähtee tosiaankin nostamalla ne suoraan ylöspäin,tosin varovaisuutta on käsiteltäessä noudatettava.
Sitten vaan tarrat kiinni ja kotelo umpeen....lopputulos...hmmm


062802jumpie_prv.gif
buttrock.gif
062802jumpie_prv.gif
 
Ago ota ny ees kuvia digillä saa nähän millaisia niistä tuli. Ootko muuten löytänyt tauluja missä vain 290km/h mittari? Kun toi alkup. on 290km/h. Viiva on kyllä 300:asti mutta lukemaa ei ole. Eli toi 300 vastaa 340 kohtaa siinä toisessa.
 
Siellä niitä ois taas kuvii lisättynä 'airfoton tiloihin'...
biggrin.gif
 
Back
Ylös