• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mobil Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
oon käyttänyt lootissa ep öljyä eli hypoidi perä öljyä ja koneissa kaikenlaisia öljyjä nyt tb rakin 10w 60 sitä palaa vähempi kuin 20w 50 gulf mp öljyä mobil 1 ralliformula on kanssa hyvää tai gasrol GB
mineraali öljyt palaa esim pakoputkiin kiinne pahemmin mutta nekin toimivat oon aina vaihtanut öljyt 2500 välein muistaakseni mulla lukee käyttäjän kirjassa käytä hyvälaatuisia moottori öljyjä 10 talvella pakkasella 30 syksyllä ja keväällä 40 ja 50 kesällä moottorissa vaihteistossa ensiö vedossa samaa
10w 60 on kylmänä 10 ja kuumana 60

Ei herran perkele kun ihmiset ei osaa edes kirjoittamisen perusteita!!!
mad.gif
mad.gif

Jäätävää tekstiä....

Ei pidä olla liian ankara oikeinkirjoituksesta, monet kokeneet ropaajat ei vaan ole mitään äidinkielenopettajia, vaikka oikeaa tietoa ja kokemusta hallussa on vaikka muille jakaa. Kyllä se asia sieltä yleensä selviää, kun vähän tavaa
wink.gif

Suzuki banditin öljysuositus oli "nelitahtimoottoröljy, 10W40, API SG tai parempi".

Trumppa käskee käyttämään synteettistä (vaihtoväli 10tkm, siinä syy) ja JASO MA.

Jos kytkin toimii muullakin, JASO MA:lla ei ole silloin merkitystä.
Honda VTX:n maamoottoriin kaadetaan tehtaan ohjeen mukaan GN:ää ja huristetaan 12 000 km.

Kait samaan luulisi Delvacillakin pääsevän?

Kenellä kokemuksia Delvacista HD:n ilmakoneissa? Ohje tyrkkää 20W-50.

(No, näillä keleillä sekin on vesijäähdytteinen..)

Ei pidä olla liian ankara oikeinkirjoituksesta, monet kokeneet ropaajat ei vaan ole mitään äidinkielenopettajia, vaikka oikeaa tietoa ja kokemusta hallussa on vaikka muille jakaa. Kyllä se asia sieltä yleensä selviää, kun vähän tavaa  
wink.gif
Juu, asiaa puhut. Ei kai tässä kukaan nyt ihan vakavissaan ollut, joskus pitää kyllä tavata jutut useampaan kertaan että aukenee.

biggrin.gif

Hydrodynaaminen laakeri toimii ihan samalla periaatteella oli se sitten pillarissa tai kyykkypyörässä. Ne mitoitetaan toimimaan ihan tavallisella kaupasta ostettavalla moottoriöljyllä. Mikään kierrosnopeus ei ole oleellinen seikka. Laakerin liukunopeus ja kuormitus on. Turbokin pyörii 200000rpm ihan moottoriöljyllä. Turbiiniöljyt ovat sitten erikseen. Moottoripyörän moottori ei vaadi öljyltä mitään ihmeominaisuuksia, vaikka moni niin haluaa kuvitella, koska se kulkee niin kovaa. Ferrariinkin mainostetaan ihan tavallista huoltsikan Shellin Helix Ultraa, vaikka se menee vielä kovempaa.

JASO MA tarkoittaa märkäkytkimen kitkavaatimusta ja vaahtoamattomuutta vaihteistokäytössä. Samaa tarkoittaa mm. raskaan kaluston Caterpillar TO-2 ja Allison C4, jotka Delvac MX täyttää. Moottoripyörän vaihteisto lasketaan kevyesti kuormitettuihin vaihteistoihin. Momentit ja pintapaineet ovat hyvin pieniä.

Delvac MX on YLEISÖLJY, joka käy sekä bensiini-, että dieselmoottoreihin. Pelkästään dieseleille tarkoitettuja erikoisöljyjäkin on olemassa, eikä niitä tule laittaa moottoripyörään. Dieselelautojakin ajetaan ihan ralliformulalla ym normaaleilla öljyillä jotka myös, yllätys yllätys, ovat tarkoitettu sekä bensa, että dieselmoottoreille, kuten lähes kaikki moottoriöljyt mitä tarvikeliikkeen hyllyssä on.

Delvac vaan nyt sattuu olemaan laadukas öljy joka toimii todistetusti erittäin hyvin moottoripyörissä. Kivaa on monen mielestä vielä se, että sitä saa kohtuullisella litrahinnalla kun ostaa 20L tonkan kerralla.
Juurikin näin olen ymmärtänyt asian, kun olen keskusteluja seurannut.  
thumbs-up.gif

Tässä sen B12 sanoo "tieteellisesti", minkä olen "kansankielellä" antanut itseni ymmärtää.  
idea3.gif

Seuraavaksi vaihtuu 3-pyttyseeni MX:sät, (nyt ajettu vajaa 52000 km semisynteettisillä) ja voitte olla varmoja, että kommettia tulee (halusitte tai ette).  
talktohand.gif
No niin, nyt on kaverin (Bandit 1200, vm:2002) kanssa testattu, ja tässä tuloksemme:

-ensinnäkin, missä Delvac-uskovaiset seuraavaksi kokoontuu, tulisin todistamaan.
-kaverin Bandit: vaihtaa paremmin, ja parempi käyntiääni.
-Sprintissä, naurettavan kova kolahdus vaihdettaessa ykköselle (liikkeellelähdettäessä) on vaihtunut pikkunapsahdukseksi.
-samoin esim. risteystä lähestyessä vaihteita pienemmälle sohlatessa kytkin pohjassa, ei enää tarvi välillä nostaa kytkintä (aavistuksen), vaan voi vaihtaa 6 alaspäin jopa 1 saakka.
-kytkin ei kummallakaan ole luistanut, ennen eikä jälkeen Delvacin.
-hinta/laatu kohdallaan: 20l, noin 70e.

Molemmilla ajettu nyt 300-700 km Delvacilla, ja aiemmin käytetty 10W-40 semi synteettistä, ja nyt siis 15W-40 Mobil Delvac MX.
Banditin mittarilukema n. 19 000 km.

Ite olen nyt Sprintillä vajaan parinvuoden aikana ajanut n. 22 000 km, ja eron kyllä heti huomasin, suosittelen.

Ps. ilmoitan kyllä heti, jos jommankumman
                    motti leikkaa kiinni tai räjähtää...

hinta laatu 20l/70e ei ole kohdallaan 20l/47e on sopivampi
vaihdoin aamulla öljyt, niin niin delvacciin siis edelleen toimii vaikka ilmeisesti puolet koneesta pitäisi olla valuneena jäteöljyastiassa. Toimii kuitenkin vielä.
Ja perkele kännissäkin näköjään olen. Lainasin vielä moponi vastuuntunnottomalle vetomiehelle...

muita uskovaisia on kyllä täällä roin tienoolla, mutta aika harvoja delvac-uskossa vankasti eläviä tällä hetkellä itseni lisäksi. näyttää vallalla olevan motul-usko täällä pohojosessa ainakin paikallisesti.

ite käytän halvempaa ja kenties parempaakin delvaccia eli 1400 super 15w-40, se on ainakin halvempaa ja toimii zzr1100, sekä zx12r kawoissa aivan parhaiten ellei täydellisesti.

vetänyt asuntovaunua koirineen, rojuineen vakiokytkimellä ja delvacilla tusinalla kawalla jo yli kymmenentuhatta kilsaa ilman mitään häiriöitä, sitä ennen tavallisilla öljyillä myös yli kymppitonnin samalla tavalla asuntovaunu persiössä ja toimihan se kawa niilläkin, tosin alkoi ruuhkassa haukkailemaan herkemmin.

Aikaisemmin käytin Hondan 10W40,ja toimi suht ok,paremminkin voisi.

Noh,mopoöljyistä kun ei ole kokemusta (autopuolen öljyistä onkin sitten laajempi kokemus),niin kokeilin sitten MX:ää.

Ja täytyy sanoa että eihän se mopoöljyä ole.
~200km niillä ajoin.

Jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen alkoi rattaat ÄÄNTÄÄ moottorijarrutuksissa,ja muutenkin oli äänekkäämpi.
Kytkin ei luistanut,mutta toiminta oli erittäin karkeata.

Ja jotenkin "tukkoiselta" tuntui kylmänä,mutta onhan tuo 15W öljyä.

Summasummarum,tästä eteenpäin käytän mopoöljyjä,koska ei niitäkään turhaan ole kehitetty..

Niin,ja koneeseen meni Castrol GPS,ja heti hiljeni,kytkin on sulavampi.

Aikaisemmin käytin Hondan 10W40,ja toimi suht ok,paremminkin voisi.

Noh,mopoöljyistä kun ei ole kokemusta (autopuolen öljyistä onkin sitten laajempi kokemus),niin kokeilin sitten MX:ää.

Ja täytyy sanoa että eihän se mopoöljyä ole.
~200km niillä ajoin.

Jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen alkoi rattaat ÄÄNTÄÄ moottorijarrutuksissa,ja muutenkin oli äänekkäämpi.
Kytkin ei luistanut,mutta toiminta oli erittäin karkeata.

Ja jotenkin "tukkoiselta" tuntui kylmänä,mutta onhan tuo 15W öljyä.

Summasummarum,tästä eteenpäin käytän mopoöljyjä,koska ei niitäkään turhaan ole kehitetty..

Niin,ja koneeseen meni Castrol GPS,ja heti hiljeni,kytkin on sulavampi.
Nyt kyllä tuli sellasta puppua, ettei tosikaan.
Tässä on malliesimerkki kirjoittajasta, joka ei ole oikeasti käyttänyt koneessaan Delvaccia.
Castrolin gps on sellaista kuraa, että en sitä laittaisi edes vihollisen moottoripyöriin sotatilanteessa. Sitä on ihan turhaa kehua. Eikä sitä ole kehitetty vuosikymmeniin, koska tollot ostaa kovalla hinnalla, kun siinä on moottoripyörän kuva kyljessä. Kytkin on mukavan sulava, koska se luistaa mukavasti.

Tässä on malliesimerkki kirjoittajasta, joka ei ole oikeasti käyttänyt koneessaan Delvaccia.

Kytkin on mukavan sulava, koska se luistaa mukavasti.
Jaa,oletko valmis tuleen Tampereelle niskan taakse kyttäämään,niin näytän jos et kerran usko?

Ja kuten varmaan ymmärrät,sulava/luistava on eri asia.

Ja oli helppo ottaa purkki hyllystä,kun ei siitä edes mainitsemaasi sikahintaa joudu maksamaan.

Olkoonkin tuo GPS vaikka kuraa,on se silti parempaa kuin MX,ja silti parempaa kuin -90 luvun öljyt,joille tämäkin kone on alunperin tehty.

Ja jos öljyistä tiedät,niin ymmärrät varmaan miksi esim tuoreemmat VAG yms tarvitsee LL-luokituksen öljyynsä,jonka takia mikä tahansa kura ei käy.

Mutta,been there,done that,ja minun osaltani piste tälle keskustelulle,koska ainakin ITSE tiedän että delvacci ei vain toimi.

Kytkin on mukavan sulava, koska se luistaa mukavasti.
Jaa,oletko valmis tuleen Tampereelle niskan taakse kyttäämään,niin näytän jos et kerran usko?

Ja kuten varmaan ymmärrät,sulava/luistava on eri asia.

Ja oli helppo ottaa purkki hyllystä,kun ei siitä edes mainitsemaasi sikahintaa joudu maksamaan.

Olkoonkin tuo GPS vaikka kuraa,on se silti parempaa kuin MX,ja silti parempaa kuin -90 luvun öljyt,joille tämäkin kone on alunperin tehty.

Ja jos öljyistä tiedät,niin ymmärrät varmaan miksi esim tuoreemmat VAG yms tarvitsee LL-luokituksen öljyynsä,jonka takia mikä tahansa kura ei käy.

Mutta,been there,done that,ja minun osaltani piste tälle keskustelulle,koska ainakin ITSE tiedän että delvacci ei vain toimi.
Ei siis toimi Sinun pyörässäsi  
pftroest.gif
...
... koska se ompi jo kulahtanut huonojen öljyjen takia
lookaround_orig.gif
...

Käytin sitten delvaccia suzuki rf:n koneessa.
Ei hyvä, ei tahtonut vapaata löytyä ja vaihteisto ei muutenkaan vörkkinyt hyvin.
Laskin turveurakointi öljyt pois ja castrollin gps öljyä tilalle ja kuinkas ollakkaan, kotka laskeutui ja vapaakin löytyy.
Voipi pelatu joillakin tuo mobilin litku, mutta mun huippunykyaikainen RF ei tykännyt siitä.

Jos pyörä alkaa viemään öljyä niin kannattaa käyttää koneessa delvakit hiontaöljynä. Tämän jälkeen oikeat öljyt sisälle ja öljynkulutus on vähentynyt.. Toimii ainakin autopuolella.. Seuraavaksi varmaan ehdotetaan leikkuuöljyn laittamista ruohonleikkuriin..

Miksi te sitä MX:ää sinne aina tungette kun 1400 toimii ilmeisesti paremmin ja on vielä halvempaakin? Onko Delvac MX:n käytölle joku syy muu kuin että se on kalliimpaa?

Miksi te sitä MX:ää sinne aina tungette kun 1400 toimii ilmeisesti paremmin ja on vielä halvempaakin? Onko Delvac MX:n käytölle joku syy muu kuin että se on kalliimpaa?
MX löytyy aika monesta paikasta "kertakäyttöisenä" 4l pönikkänä, kun 1400 joutuisi samasta mestasta ostamaan 20l tynnyrin ja kaikilla ei ole säilytyspaikkoja tuollaisille tukkupakkauksille
sad_orig.gif

Näyttäs olevan onkelmia joidenkin Suzukien ja Delvakin yhteistoiminnassa näin pikaisen gallupin puhjalta katseltuna.

Suzukissa ei kylläkään lue valmistajan kohdalla
"heavy industries" tekstiä.

Onko kellään Kawailijalla ollut probleemia?

Minulla ei

Back