• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mobil Delvac

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on Suitsan kytkin rempattu, NSU -anturi fiksattu, tasapainoakselin ketju kiristetty, uudet ketjut sekä rattaat ja koneessa uusi öljynsuodatin ja Delvac. Hyvin hyrräsi, en tosin ajanut kuin sata metriä toistaiseksi, kun taivaalta tuli vettä niin helvetisti.

Olenko nyt myyty, jää nähtäväksi.
 
Ei oo Delvacci MX talaviöljy.

Tänään on meillä ollut pakkasta n. -20c

Aamulla itäpyörä (jamaha) oli alussa haluton tottelemaan käynnistyspoljinta.
Tuntui kuin olisi polkenut kytkin pohjassa.
Tyrkkäsin itäpyörän talliin ja aloin kevyesti käynnistyspoljinta jalalla painelemaan.
Pikkuhiljaa alkoi yhteys löytymään ja muutaman minuutin jälkeen itäpyörä oli käynnissä.

Iltapäivällä lumilinko.
Ihan turha oli narusta nykiä.
Ei muuta kuin verkkovirtaa johdolla koneeseen ja startilla käyntiin.
Tovin se startti vaikersi, mutta sitten kone auttoi kampiakselin pyöritystä:thumbup:
 
Eipä nuo normaalit mopoöljytkään enää ole suositeltavia 20 asteen pakkasessa. Varmasti lämpötilan ollesa lämmön pulella Delvacin MX pelittää. Meikällä on autossa suositeltava öljy 5W-20, on tämä Fordin ecoboost-moottori.
 
Kylmän pään viskositeeteissa on huimia eroja öljymerkkien kesken. Joskus kun olin "öljyalalla" niin testailtiin eri öljyjen juoksevuutta -10, -20 ja -30 lämpötiloissa, siinä silmät aukesi että ilmoitettu lukema on suntaa antava. Öljylaatu tuntui vaikuttavan enemmän kun viskositeetti, synteettiset öljyt pärjäsi mineraaleja huomattavasti maremmin ja niissäkin oli selkeitä eroja eri merkkien kesken. Tuloksista ja merkeistä en lähde spekuloimaan ettei kirjoittamaani tuomita hölmöksi puheeksi...
 
Meillä on täällä Stadissa +2 astetta lämmintä ja paska lentää tiellä siihen malliin, että mukavuudenhalu esti viskositeettia tehokkaammin työmatka-ajon prätkällä tänä aamuna. On mulla notkeampaakin öljyä Suitsaan, mutta enpä ole viitsinyt vaihtaa, kun tuo Delvacci toimii näissä lämpötiloissa ihan jees.

Suzuki korjaamossa suosittelivat 10w-40 mineraalia tuohon mun Suitsaan talvikäytössä. Että silleen.
 
Laittakaa eri öljyjä lasi tai muoviputkiloon puolilleen ja putkilot pakkaseen pystyyn yöksi. Aamulla putkilot pois pakkasesta ja käännätte putkilot toisinpäin ja seuraatte miten öljyt lähtee valumaan. Voi tulla aikamoisia ylläreitä ilmoitetuista jähmepisteistä ja juoksevuudesta pakastimen -18 asteen pakkasilla. Sen jälkeen voi miettiä mitä voi kaataa koneeseen pakkaskeleille.
 
Laittakaa eri öljyjä lasi tai muoviputkiloon puolilleen ja putkilot pakkaseen pystyyn yöksi. Aamulla putkilot pois pakkasesta ja käännätte putkilot toisinpäin ja seuraatte miten öljyt lähtee valumaan. Voi tulla aikamoisia ylläreitä ilmoitetuista jähmepisteistä ja juoksevuudesta pakastimen -18 asteen pakkasilla. Sen jälkeen voi miettiä mitä voi kaataa koneeseen pakkaskeleille.

Vähän on hatarat muistikuvat.....,mut oliskohan mennyt kutakuinkin näin....20w-50 semisynteettinen ei tullut edes kannusta ulos....10w-40 vaivoin...,ja rally formula notkeasti....
Toki aikaakin on kulunut aika lailla kun näitä öljyjä käytin...
 
Suzuki korjaamossa suosittelivat 10w-40 mineraalia tuohon mun Suitsaan talvikäytössä. Että silleen.

Tästä tulikin muuten mieleen, onko joku alan yrittäjä/korjaamotyöntekijä/myyjä joskus suositellut Delvaccia? Paikallisessa IKH ssa ei katsottu pitkään kun kävi hakemassa tonkan.
 
Tästä tulikin muuten mieleen, onko joku alan yrittäjä/korjaamotyöntekijä/myyjä joskus suositellut Delvaccia? Paikallisessa IKH ssa ei katsottu pitkään kun kävi hakemassa tonkan.
Enpä usko että on suositellut. IKH:ssakin ne tietysti myisi mieluiten sinulle kallista öljyä tuon edullisen sijaan, mutta ovat vissiin ymmärtäneet, että parempi kauppa pienemmällä katteella kuin ei kauppaa laisinkaan (vrt. esim. Suomalaiset autokaupat).
 
Tästä tulikin muuten mieleen, onko joku alan yrittäjä/korjaamotyöntekijä/myyjä joskus suositellut Delvaccia? Paikallisessa IKH ssa ei katsottu pitkään kun kävi hakemassa tonkan.

Yrittäjä haluaa myydä sitä mikä antaa parhaan katteen.

”Älä osta meiltä tätä 60€ pönikkää joka vuosi vaan konehallista 20L halpaa delvaxia, jolla ajelet viisi vuotta. ”

Paikallisessa prismassa oli hyllyntyhjennys ja Mobil racing 4t 15W-50 8€/L, niin kävin satsin pois.
 
Viimeksi muokattu:
Vuonna 1983,sillon oli Delwacci ihan yksaste kolmikymppistä. Yamaha DT 125 Trail ja tuoreöljysäiliö niin tyhjä ettei uskaltanu lähtee toria kiertämään. Pöllinpä tuota traktoriin olevaa Delvaccia vähän ja kohti toria. Suorituskyky parani huomattavasti ja mottorin käynti oli siistimpää. En toki muista silloisia kaksitahtiöljyjä mitä olivat mutta Delvacilla jatkettiin tuon jälkeen.
Tuossa vuosikymmenen alussa ku ostin 1000 äffän,hämmästys oli suuri kun Delvacci oli edelleen pop.
Tosin jo moniasteiseksi kehittyneenä:grin:
 
Menee varmaan, mutta aika lailla ohkaisempaa paineilmatyökalu öljy ainakin näppituntumalta on.
 
Vähän on hatarat muistikuvat.....,mut oliskohan mennyt kutakuinkin näin....20w-50 semisynteettinen ei tullut edes kannusta ulos....10w-40 vaivoin...,ja rally formula notkeasti....
Toki aikaakin on kulunut aika lailla kun näitä öljyjä käytin...

Kaadoin eilen synteettistä Castrolin Power 10W40:stä Hondan koneeseen tallilla. Tilan peruslämpö lämpöpatterien korkeudella on 5 astetta ja tonkka oli ollut betonilattialla odottelemassa koneeseen laittoa, eli öljy oli varmaan käytännössä 1-3 asteista.

Litku ei ollut sentään ihan hyytelöä: kyllä se nestemäisenä valui suppiloon ja suppilosta koneeseen, mutta neljän litran kaatamiseen meni noin 15 minuuttia. Juoksevasta ei ehkä voinut puhua, mutta kävelevästä tai ryömivästä korkeintaan. Eikä tuo ny mitään halvinta mineraalikuraa ole.

Kun täytön jälkeen käynnistin konetta, niin eipä tehnyt mieli kääntää ryyppyä päälle ennen kuin öljynpaineen valo oli sammunut pelkän startin voimin...
 
Back
Ylös