• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moderointi, liian nopeaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heksa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Olen itseasiassa oikeasti otettu kun minua pidetään niin "vaarallisena". HUI!  
smile_org.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Sori hyvänolontunteesi särkemisestä, mutta "vaarallinen" ei tosiaan ole se oikea mielikuva mikä tekstiesi perusteella syntyy
wink.gif

Olinkin satavarma, että joku tuohon tarttuisi  
wink.gif
En tosin arvannut että se olisit sinä.

Kumpi muuten harmittaa sinua enemmän:

- se etten kumarra typeriä auktoriteettejä

vaiko...

- se että pystyn/uskallan ajaa poliisia karkuun

?..?
Vaikka kysymykset eivät minulle ole osoitettukaan...niin niin...
miten ihmeessä kumpikaan yllä olevista asioista nyt mitenkään harmittaisi jotakutaketä(än)?
confused_orig.gif

Ei kai täällä ORG:ssa nyt ketään kumarrella tarvitse....
ja jos poliisia karkuun ajat.....se on ihan oma asiasi...
ts.ei vois henk.koht. vähempää kiinnostaa...not....
baaa.gif

Ja jos ORG:in linja ei sovi,niin vaihda ihmeessä foorumia jolle kirjoittelet...

Ihme niuhotusta.. ja aina samasta asiasta..
Ilmeisesti asiasta ... muutenhan tätä länkytystä ei olisi olemassakaan.

Vaikka tämä foorumi onkin internetissä, se ei tee siitä "free for all" temmellyskenttää. Foorumin on perustanut tietty taho, jolla on oikeus vaikka poistaa koko foorumi olemassolon ikeestä ja foorumin yleisilme noudattaa tuon tahon haluamaa mallia.
Kun tämä on julkistettu ja ns. "julkinen" ja vielä sisältää paskanjauhantafoorumin, niin voisi kuvitella, että tänne todellakin
kasaantuu tämän kaltaista kritiikkiä - ihme olisi se, ettei kukaan koskaan mitään sanoisi. Kritiikkihän ei sinänsä ole paha juttu, mutta tietyn sorttista kypsymättömyyttä osoittaa, jos siitä ei edes haluta ottaa opiksi. Sanoin siis JOS. Olin johtamiskoulutuksessa, jossa annettiin todella rankkaa palautetta itse kustakin osallistujasta ja tsykolokin selitys oli, että terve ihminen pyrkii ottamaan opikseen ja kehittyäkseen.
Nyt todellakin pitää muistaa, että tuolla jo aiemmin sanoin, että kaikkea ei pidä eikä tarvitse "ymmärtää". Olen itse myöskin jonkin sortin sensuroinnin kannalla.

Jos jokin keskustelu ei sovi foorumin linjaan ja se poistetaan tai lukitaan, voivat asianosaiset hyvin jatkaa sitä privaatisti.. ei aina tarvitse päteä mielipiteineen kaikkien nähtävillä. Netti on pullollaan muita foorumeita, joihin nuo keskustelut sopivat paremmin..
Tyypillinen kommentti työelämästä "Jos ottaa noin koville, niin eihän täällä ole pakko olla -- hakekaa muualta töitä" vaikka työoloja ja menetelmiä on koetettu saada paremmiksi - ilman kustannnuksia siis. Yritetään siis parantaa työtä ja asiakaspalvelua, niin vastaus on TODELLA ihmeellinen. Yleensä innovatiivisuudesta palkitaan eikä potkita.
Juontui lisäksi mieleen arvostelusta, kun työpaikalla esimies teki kyselyn, että mitä mieltä ollaan hänen johtamismenetelmistään ja tavastaan hoitaa asioita. Kun tulokset valmistuivat, niin esimies suuttui. Miksi sitten kysyä, jos ei kerran "huumori" kestä totuutta. Tällä tarkoitan siis sitä, että jos on kriitikon (moderaattori) roolin ottanut, niin siitä on omat palautteensa. Asia on kuin poliisin pyssyn käyttö - sillä voisi hoitaa monia asioita helposti, mutta ei todellakaan kannata. Niin se vain on.

Innovatiivisuutta tai ei..missä kulkee raja??Kun rajoja ei varsinaisesti ole,niin se on nähty,miten laadukkaaseen ja suorastaan intellektuelliin kommunikointiin se johtaa...esimerkki foorumeita on vaikka kuinka monta.Se että holhoaminen menee siihen pisteeseen,ettei saa kirjoittaa kuin kirjakielellä korrektia asiatekstiä,niin ollaan metsässä ja pahasti.Näin ei kuitenkaan ORG:in kohdalla ainakaan toistaiseksi ole....siis minun mielestäni.Se että aiheita poistetaan,esim.ajatko poliisia karkuun tms,on varmaankin aihe joka sytyttää..puolin jos toisin...mutta siinähän se raja ilmiselvästi kulkee,ja mielestäni raja on aika kohdallaan.

sanoi:
Täytyy moderaattoreiden ja erityisesti pääylläpitäjän sen verran kritiikkiä kestää, ettei aihetta laiteta lukkoon ennenkuin keskustelua syntyy.
Mutta nythän jp800 otti herneen nenään ja huolella ja tässä lopputulos.
Mainittu topicci jäi aika yksipuoliseksi ja moderoinnin linjan ulkopuolelle.

Ennenkuin rupeat osoittamaan sormella ketään ja nimeämään niin kannattaisi selvitellä faktaa ja taustoja vähän tarkemmin. Aivan sama periaatteessa minulle, koska tuo toiminta oli foorumin linjan mukaista, joten se siitä ilman sen kummempia perusteluja.

Vastauksia ja kommentteja moniin täällä esiintyneisiin asioihin:

Moderaattorina ja turhia lässytysviestejä poistavana olen valmis ottamaan vastaan kritiikkiä, yhteystietoni eivät ole salaisia.

En ole koskaan ajanut poliisia pakoon, enkä arvosta tippaakaan sellaista kaveria.
sad_orig.gif
Sori vaan.

Moderaattorit toki tekevät virheitä eivätkä ole erehtymättömiä. Vaan jonkun täällä on siivottava ja valvottava. Ja ihan saletti juttu on se, että teet ihan mitä tahansa, aina löytyy vähintään se yksi niuhottaja, jota juuri se **tuttaa.

Keskustelujen asiallisuus asiatopiceissa on hyvä lähtökohta. Kaukaa aiheen vierestä heitetyt kommentit joutavat poistoon. Paskanjauhannassa voidaan jauhaa ihan sydämen kyllyydestä, mutta ei sinnekään tarvita henkilökohtaisia pottuiluja, hyvän tavan vastaisia eikä rikolliseksi mahdollisesti luokiteltavia juttuja.

Kuten ennenkin on tullut ilmi, hiukan ihmetyttää, mikä tässä Orgissa niin joitakin ruikuttajia kiehtoo. Täällä on hirveä sensuuri, tyhmät modet ja kurjaa juttua, mutta kuitenkin tänne on pakko tulla aina uudestaan provoilemaan ja ärsyttämään..?!?
confused_orig.gif

Eikö maailmasta löydy mitään muuta saittia, jonne voi mennä itkemään niiden epäoikeudenmukaisuutta?

No, hyvää kevättä jokaiselle ja koettakaa ajaa niin, ettei tule tarvetta poliisin pakenemiseen.
cool.gif

Olisin kommentoinut Verneriä toisessa ketjussa mutta se olikin lukittu. Olen samaa mieltä kuitenkin kuin hän: "jeejee samaa mieltä" foorumi on vaan tylsä.

Mun ehdotus on:

1. "Asiafoorimit moderoidaan tiukasti asiaan. Niitä on ihan kiva lukea ja niistä voi oppia mopoilusta.

2. Paskanjauhanta poistetaan kokonaan, kun sitä ei kestetä. Tai tehdään siitä "Junttihuumoripalsta", sitähän sinne sallitaan

Vaikka 900 ei valita, voi olla että ne ei vaan jaksa. Itseäni ärsytti, kun keskustelu ruotsalaisten siirtolaispolitiikasta poistettiin kokonaan. Ainahan joku heittää "neekerit v**ttun", mutta oli siellä asiallistakin keskustelua. Ja eipä sallittu keskustelua mielisairaudesta nimeltä alkoholismi, vaan se pinnattiiin pysyväksi aiheeksi kun keskustelu saatiin loppumaan. Enpä ymmärtänyt miksi se oli niin pyhä aihe.

Ei siirtolaisista tai sivareista keskustelu ole sinänsä rasismia tai syrjintää. Minusta oli kiva jutella sivareista, siinä oppii itsekkin uutta ja voi vaikka muuttaa kantojaan.

Parasta olisi, jos jengi olisi erimieltä. Ihmisten erilaisuus ja mielipide-erot ovat parasta antia myös ORGissa. Vähän ärsyttää toi asenne, että jos et ole samaa mieltä voit painua v**tuun. Toisaalta kesä on tulossa ja voin siirtyä suomi24:een kuten moderaattorit ovat ehdotelleet.

Vaikka 900 ei valita, voi olla että ne ei vaan jaksa. Itseäni ärsytti, kun keskustelu ruotsalaisten siirtolaispolitiikasta poistettiin kokonaan.

Parasta olisi, jos jengi olisi erimieltä. Ihmisten erilaisuus ja mielipide-erot ovat parasta antia myös ORGissa. Vähän ärsyttää toi asenne, että jos et ole samaa mieltä voit painua v**tuun.
Keskustelu ruotsalaisten siirtolaispolitiikasta poistettiin sen vuoksi, että poliisi-mode jäi keskustelussa alakynteen.
033102ass_1_prv.gif
Tyylinä näyttää yleensäkin olevan, että jos jossain asiassa keskusteluun osallistuva moderaattori on eri mieltä ja huomaa, että hänen argumenttinsa eivät ole pitäviä, keskustelu lopetetaan tai eri mieltä olevien viestit "siivotaan".
kaboom.gif

Tyylinä näyttää yleensäkin olevan, että jos jossain asiassa keskusteluun osallistuva moderaattori on eri mieltä ja huomaa, että hänen argumenttinsa eivät ole pitäviä, keskustelu lopetetaan tai eri mieltä olevien viestit "siivotaan".
kaboom.gif
Tuota en ole havainnut. Pikemminkin toinen mode rientää apuun, jolloin yksi jäsen on 3-4 modea vastaan, eikä jaksa.

sanoi:
Täytyy moderaattoreiden ja erityisesti pääylläpitäjän sen verran kritiikkiä kestää, ettei aihetta laiteta lukkoon ennenkuin keskustelua syntyy.
Mutta nythän jp800 otti herneen nenään ja huolella ja tässä lopputulos.
Mainittu topicci jäi aika yksipuoliseksi ja moderoinnin linjan ulkopuolelle.

Ennenkuin rupeat osoittamaan sormella ketään ja nimeämään niin kannattaisi selvitellä faktaa ja taustoja vähän tarkemmin. Aivan sama periaatteessa minulle, koska tuo toiminta oli foorumin linjan mukaista, joten se siitä ilman sen kummempia perusteluja.
No, sinähän sen topicin lukkoon pistit, joten... Vai olisko mun pitänyt keksiä joku muu mode?
Mitähän faktoja/taustoja minun olisi pitänyt etsiä? Kerro mulle, kun ei tule mieleen.
Kyllähän mä tämän foorumin linjan tiedän ja "pelaan" sääntöjen mukaan. En vaan viitsisi enää kolmatta kertaa kirjoittaa tähän mistä mä otin herneen kärsään, kun tuntuu tuo luetun ymmärtäminen olevan hieman hakusessa osalla modeista.
Kannattaisi sunkin lukea ihan ajatuksella näitä paria topikkia. mistä on ollut puhe.

Vaikka 900 ei valita, voi olla että ne ei vaan jaksa. Itseäni ärsytti, kun keskustelu ruotsalaisten siirtolaispolitiikasta poistettiin kokonaan.

Parasta olisi, jos jengi olisi erimieltä. Ihmisten erilaisuus ja mielipide-erot ovat parasta antia myös ORGissa. Vähän ärsyttää toi asenne, että jos et ole samaa mieltä voit painua v**tuun.
Keskustelu ruotsalaisten siirtolaispolitiikasta poistettiin sen vuoksi, että poliisi-mode jäi keskustelussa alakynteen.
033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif
Minun ja sinun, parahin Bomber, keskustelu ei vaikuttanut millään tavalla siihen muslimijuttuviestin poistamiseen. Minä en vaikuttan sen ketjun poistamiseen millään tavalla.

Lähetin sinulle pikkasen tekstiä liittyen siihen tapaukseen. En ala väittelemään kanssasi. Ehkä tunnet Malmön paremmin kun minä, ja tunnet ehkä ongelmia siellä paremmin kun minä. Puolestani saat vaikka asua siellä, en hirveästi välitä. Tunnen ihmisiä sieltä, ja tiedän mitä he ovat kertoneet, ja mitä olen paikasta lukenut, kuullut tai muuten saanut tietää. Joten edessä olevassa väitteessäsi olen täysin väärässä. Tämmöisiä "moderaattorit poistaa viestit jos ovat väärässä"-puheet ovat täyttä skeidaa...Ja luulen että suurin osa tämän foorumin käyttäjistä ovat samaa mieltä. Jotkut uskovat joulupukkiin, jotkut ei.

033102ass_1_prv.gif
kaboom.gif
Naulankantaan!

Minkäs alan miehiä moderaattoreista muuten löytyy?
Veikkaampa, että ainakin pappi ja poliisi?

Täällä on sanottu ennenkin, jos ei foorumi miellytä, menkää muualle. Jotkut käyttäjät täällä ei tee muuta, kun hakevat riitaa, ja yrittävät provosoida tilanteita pystyyn. Onneksi semmoiset käyttäjät ovat niin läpiinnäkyviä, että jopa sokeat käyttäjät huomaavat ketkä sellaiset ovat. Ne jotka eivät huomaa, voivat sitten olla huomaamatta sitä seikkaa, ja tyytyväisinä, tai vaikka vähemmän tyytyväisinä voivat jatkaa keskustelua.
Foorumeita on monia, heille joille tämä ei kelpaa menköön vaikka bombers-foorumille, siellä on kovia poikia, todella isänmaan toivoja (ei pahalla), tai mp-foorumi. Ja onhan noita suomi24 ja jippiitäkin. Eikun sinne, jos siellä on niin paljon parempaa...
Voipi olla että pärjäisimme vielä paremmin ilman tiettyjä käyttäjiä, mutta mistä sen tietää.

...maailma olisi tylsä paikka jos olisi mustavalkoinen...

Niinkuin monta kertaa on ollut puhetta niin teini foorumeja suomenkielellä löytyy useita netistä, joissa varmasti kannatusta ja "ihailijoita" saa roppakaupalla. Tämä foorumi ei ole näitä juttuja varten. Moderoinnin linjaa ollaan muutenkin tiukentamassa entisestään. Jos tämä tuntuu haittaavan niin silloin kannattaa miettiä että olisiko joku näistä muista foorumeista se mistä sitä omanlaistaan ja tasoistaan seuraa löytyisi... turha sitä on kauaa päätään seinään hakata.

Nyt on palaute saatu ja rekisteröity taas tuonne meidän palaute pankkiin. Kiitoksia palautteestanne. Asiasta keskustellaan ylläpidon puolella. Aihe on tällä selvä.

*Lukittu*

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back