Moikkaamattomuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tst
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^Mä oon huomannu ihan saman asian custom-kuskeista. Erityisesti harleyn kuljettajat jättää morjestamatta hyvinkin usein, varsinkin jos niitä on useampi samassa letkassa. Eipä se maailma siihen kaadu vaan matka jatkuu:orgmp2:
Johtunee siitä et eiole harley vaan honda shadow joten tulee kyllä moikattua kaikkia tasapuolisesti jopa motarilla:grin:

Yritän moikatella kaikkia ihonväriin katsomatta. :p Customilla ajellessa vastamoikkaus on 100 %:nen. Maantiepyörällä ajellessa osa moikkaa, osa ei. Ihan vastaantulevan pyörämalliin katsomatta. Mitä teen ? :thumbsup:

Yritän moikatella kaikkia ihonväriin katsomatta. :p Customilla ajellessa vastamoikkaus on 100 %:nen. Maantiepyörällä ajellessa osa moikkaa, osa ei. Ihan vastaantulevan pyörämalliin katsomatta. Mitä teen ? :thumbsup:

no joo moikkaan kaikkia motoristeja lukuunottamatta mopopoikiaa, mutta se moikkaaminen saattaa jäädä
raskaalla kyykky/touring pyörällä tekemättä koska tekemistä esim. risteyksissä riittävästi pyörän kanssa ja motarilla en
mielläni moikkaa

Pääsääntöisesti kaikille hanska nousee. Anteeksi, en ole toistaiseksi moikannut org-tyylillä, mutta siihen lieneekin lupa vain yhdistyksen jäsenillä? :thumbup:

Joskus jää hanska tankoon kiinni, kun on ns. jännän äärellä esim. risteyksissä, tiukassa kurvissa, kovassa liikenteessä tai kaistoja välissä. Osittain kokemattomuuttani, vielä sen verran vähän kilsoja takana, ettei ole täydellistä varmuutta ja rutiinia.

Lähes kaikki vastaa. En muista olenko prosenttimiestä koskaan moikannut, mutta en usko että moikkausta tulee takaisin lällykälle muovipyörämiehelle, joten jäänee jatkossakin moikkaamatta. Poliisit on kans rajatapaus. Toisaalta miksei moikkaisi, vaikka tietää ettei vastausta tulekaan. Myös kevarikuskit saa moikkauksen, jos moikkaavat itse ensin.

Alkuaikoina tuli vahingossa moikattua mopoilijaa, mutta sekin aiheutti vain röhönaurua itselle. Nyt sunnuntailta jäi harmittamaan, kun ajoin Porvoosta ns. uutta porvoontietä (170) takaisin kotiinpäin ja pari n. 10-vuotiasta nassikkaa tuli fillareilla vastaan kevyen liikenteen väylän puolella ja toinen nosti käden komeaan tervehdykseen enkä ehtinyt vastata. :sad:

Yleensä morjenstelen takas jos joku morjestaa, niin mopedeille kuin fillaristeillekin, jopa bussikuskeille. Moottoripyöristä kiinnostuneille lapsille vilkutan aina takaisin.

Tervehdin yleensä kaupassa ja muutenkin vuorovaikutustilanteissa ja naapurillekin sanon huommenet, mutta en mä osaa itseisarvona moottoripyöräilijöiden morjestamista pitää. Näkeehän sen jo tämänkin foorumin ilmapiiristä, että kaikki motoristit rakastaa toisiaan, niin miksi se olisi toisin reaalielämässäkään, joten en mä koe velvollisuudekseni tervehtiä.

Orkkimorotusta en ilkeä harrastaa.

Moikkaamattomuus riippuu henkilöstä ja mielialasta, jotkut moikkaa mielellään ja jotkut eivät.
Itse morottelen miten sattuu huvittamaan, tänään oli normi käden heilautus päivä niille vähille motoristeille jotka vastaan suvaitsi ajella mp-poliisi ei moikannut takaisin eikä rosentti motoristi :bye: vaan niille.

Pikkulapsille jotka vilkuttavat tienvieressä moikkaan aina takasin jos vaan on mahdollista.

PS. Edellä ajeleva autoilija joka reippaasti jarrutti mutkaan pelasti meikän ja näin jäi juttelut väliin kyseisen mp-poliisin kanssa :thumbup:

Moikkaamattomuus riippuu henkilöstä ja mielialasta, jotkut moikkaa mielellään ja jotkut eivät.
Itse morottelen miten sattuu huvittamaan, tänään oli normi käden heilautus päivä niille vähille motoristeille jotka vastaan suvaitsi ajella mp-poliisi ei moikannut takaisin eikä rosentti motoristi :bye: vaan niille.

Pikkulapsille jotka vilkuttavat tienvieressä moikkaan aina takasin jos vaan on mahdollista.

PS. Edellä ajeleva autoilija joka reippaasti jarrutti mutkaan pelasti meikän ja näin jäi juttelut väliin kyseisen mp-poliisin kanssa :thumbup:

:thumbup: edellä ajaneelle autolle ! Pikkupojille on mun mielestä tärkeintä moikata, koska muistan miten leuhkalta itestä tuntui +40 v sitten, kun sai morotukset prätkäjätkältä.. :grin:

Vaihoin nakusta enskaan, moikkaamiset tippu puoleen ( vaikka ite moikkaa ei moikata takas).
Nakullaku ajo nous kättä joka välissä. Eipä siinä sitte.

Sama ilmiö tullut nyt koettua. Ducatia moikkaa ”kaikki”, Kotaria ei kukaan. Eilenkin kävin lenkin heittämässä, eikä yksikään moikannut takaisin. Selkeästi luullaan mopoksi tai kevariksi. Ja kevareitahan ei tosimotoristi moikkaa.

:thumbup: edellä ajaneelle autolle ! Pikkupojille on mun mielestä tärkeintä moikata, koska muistan miten leuhkalta itestä tuntui +40 v sitten, kun sai morotukset prätkäjätkältä.. :grin:

Kolmoskehän sisällä ei juuri tule moikkailtua kun pyöriä tulee vastaan jatkuvasti, ja usein on itsellä kytkin sisällä tai liikenne muuten vaatii huomiota. Yhden orgmoron sain viikko sitten Vihdintiellä.

Liitetiedostot

• IMG0949A.jpg
    IMG0949A.jpg
    99,2 KB · Katselut: 162
Täytyy kyllä myöntää että en edes tinnyt tällaisista moikkaamattomuuksista ennenkuin tästä ketjusta siitä luin. Uutena vanhana motoristina meikäläinen moikkaa kaikkia ja toistaiseksi likipitäen kaikki ovat moikanneet takaisin. Joskus jää moikkaamatta kun ajelee ruuhkassa tai nelikaistaisella, siellä kun sitä välimatkaa jää melkoisesti. Voisin sanoa että yksi viidestä kymmenestä ei moikkaa, mutta jää niitä minultakin vastaamatta epähuomiossa kun en huomannut ajoissa.

Olen alkanut morottamaan tsemipeukulla.
Tänä kesänä kaikki ovat morottaneet takaisin ainakin vielä toistaiseksi:thumbup:

Itsellä ei tule koskaan mielihalua moikata autosta moottoripyörää. Motskarilla moikkaan motskarit. Mutta jostain syystä motskarin päällä tunnun tuntevan veljeyttä avo- ja muita erikoisautoja kohtaan. Käsi tuntuu lähtevän moikkaukseen ihan ajattelematta.

Itse tervehdin joka ikinen kerta vastaantulevaa motoristia ellei huomio ole keskittynyt johonkin muuhun sillä hetkellä.

Olen kyllä huomannut itsekin että tietyn pyörätyypin edustajat tervehtivät murto-osan siitä mitä muiden pyörätyyppien kuskit, mutta jokainen tavallaan. Kyllä sieltäkin ryhmästä niitä kohteliaita löytyy.

Sehän on jokaisen oma asia moikkaako, vai katsooko sen turhaksi. Minä olen sen verran vanhanaikainen, että minusta moikkaaminen motoristin kohdatessa toisen kuuluu hyviin tapoihin. Vähän kuin se että ruokapöydässä otetaan pipo tai lippis pois päästä. Joku siitäkin niuhottaa.

Mitä se haittaa jos ei moikkaa tai syö pipo/lippis päässä? Joku vain saattaa pitää sitä töykeänä tai moukkamaisena:D

Sama homma karavaanareissa. Joku moikkaa ja joku toinen ei. Eipä haittaa, mutta kivvaa on.

Back