Moniko ajaa Aprilialla ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei noitten vaihtaminen päikseen ole onneksi mikään iso homma, ainoa juttu vaan on että näihin jää sitten nuo Akran tarrat väärälle puolelle putkea.
Täytyy varmaan pyytää niiltä uudet tarrat ja vaihtaa putket sitten ite :)
Aika massiivinen on se vakioänkkäri, painon pitäisi pudota 6.1 kg näillä slipareilla!
Muistin syövereistä kumpuaa että shiveriin on ollut saatavilla kahta erilaista akran kannusarjaa toiset ulos ja toiset sisäänpäin viistetyt.
Oisko ollu eri markkina- alueitten juttuja.
Ainakin jollain apikkaforumilla sitä ihmeteltiin aikoinaan.
Voi tietenkin olla että niitä on kännipäissään asenneltu mitenkään sattuu ja laput kylkeen.
 
Täytyy nyt katsoa viitsiikö niitä vaihtaa, ei ne noinkaan päin ihan törpöltä näytä.
Voi olla että näin päin on parempi jos käyttää pehmeitä laukkuja, ehkä.
 
akrapovic_aprilia_shiver9002017_slip_on_line_titanium.jpg
uuh, kyllä maistuisi :jippikaijee::grin:
 
Tuli "hurahdettua " ensimmäistä kertaa Italialaiseen ja nyt on pelinä Caponord 1200 Rally -16. Saas nähdä miten äijän käy :grin:
Ainakin ensimmäiset 500km ovat olleet silkkaa juhlaa :orgmp:
 
Tuli "hurahdettua " ensimmäistä kertaa Italialaiseen ja nyt on pelinä Caponord 1200 Rally -16. Saas nähdä miten äijän käy :grin:
Ainakin ensimmäiset 500km ovat olleet silkkaa juhlaa :orgmp:

Moi, kyllä ne juhlat jatkuvat :) Itellä lähdössä ajoon nyt kolmas kesä uutena hankitulla Caponord 1200 Rallylla ja tykänny olen, moottori ja jousitus :jippikaijee: Ainoa heikompi kohta on ollut jo toistamiseen takuuaikana vaihdettu polttoainetasoa mittaava anturi. Nyt takuuaika on loppu, toivottavasti kestää.
 
Täällä ilmoittautuu uusi Apriliakuski. Matkaenskaa on aina tehnyt mieli mutta olen pitänyt niitä turhan korkeina tällaiselle persjalkaiselle. Kokeilin Varaderoa lauantaina ja eikös se kuume sitten sunnuntain aikana noussut. Maanantaina olikin sitten tonninen Caponord varattuna ja eilen se tuli haettua kotiin.
On kyllä mukava peli ja pesee ton varaeeron mukavuudessa mennen tullen.

Kotimatka ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Akku sanoi sopimuksen irti ja kahteen otteeseen tuli metsästettyä apuvirtaa matkalla. Lopulta kotiin pääsin joku vanha mopoauton akku takapaksissa johdoilla avustaen :)

Sellainen vika tuossa on, että lämpimänä kierrokset jää hetkeksi pyörimään johonkin 2500-3000 välille kun kaasusta päästää. Jostain luin että kaasuläppien löystyneet ruuvit vois tehdä tuota, pitää alkaa tutkimaan. Ensin kuitenkin akkukaupoille...

Viime vuodet alla on ollut '84 BMW K100 jota on tullut käytettyä seikkailupyörän korvikkeena ihan hyvällä menestyksellä. Nyt se joutaa myyntiin uuden tieltä. Bemaria ennen oli 535 Virago joten saas nähdä mitä sitten seuraavaksi keksii...
 

Liitetiedostot

  • IMG_20200626_052822.jpg
    IMG_20200626_052822.jpg
    84,7 KB · Katselut: 31
Täällä ilmoittautuu uusi Apriliakuski. Matkaenskaa on aina tehnyt mieli mutta olen pitänyt niitä turhan korkeina tällaiselle persjalkaiselle. Kokeilin Varaderoa lauantaina ja eikös se kuume sitten sunnuntain aikana noussut. Maanantaina olikin sitten tonninen Caponord varattuna ja eilen se tuli haettua kotiin.
On kyllä mukava peli ja pesee ton varaeeron mukavuudessa mennen tullen.

Kotimatka ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Akku sanoi sopimuksen irti ja kahteen otteeseen tuli metsästettyä apuvirtaa matkalla. Lopulta kotiin pääsin joku vanha mopoauton akku takapaksissa johdoilla avustaen :)

Sellainen vika tuossa on, että lämpimänä kierrokset jää hetkeksi pyörimään johonkin 2500-3000 välille kun kaasusta päästää. Jostain luin että kaasuläppien löystyneet ruuvit vois tehdä tuota, pitää alkaa tutkimaan. Ensin kuitenkin akkukaupoille...

Viime vuodet alla on ollut '84 BMW K100 jota on tullut käytettyä seikkailupyörän korvikkeena ihan hyvällä menestyksellä. Nyt se joutaa myyntiin uuden tieltä. Bemaria ennen oli 535 Virago joten saas nähdä mitä sitten seuraavaksi keksii...

Tsekkaa latausvirta akunnavoista uudella akulla sekä latauksen liittimien kunto. Toinen jännitteensäätäjän vieressä ja toinen jossain siellä pyttyjen välissä koneen oikealla puolella.

Lisäksi akun kaapeleiden dremelöinti puhtaaksi, akun maakaapelin dremelöinti puhtaaksi koneen päästä ja pääsulakkeiden sekä niiden liittimien putsailu kannattaa. Sitten vielä startin releen virtakaapeleiden putsailu.

Aluks...
 
Kiitos vinkeistä. Latausjännite oli tarkoitus mitata, mutta en viitsinyt enää alkaa kaivamaan akkua ja kaapeleita kun sammutin pyörän pihaan yhdentoista jälkeen kotiin tullessa :)

Noista lataussäätimien vioista olenkin lukenut, pitää tarkistaa.

Koeajolla vapaavalo ei toiminut. Syttyi kyllä kun virrat käänsi päälle. Lisäakun kun pisti niin sekin alkoi toimimaan, ties mitä muuta häiriötä virran vähyys aiheutti...

Kotiinpäin lähtiessä kertaalleen kyykkäsi, meni pari sataa metriä ja sammui. Virrat pois käyttämällä starttasi nätisti uudestaan, samoin seuraavalla pysähdyksellä, mutta sitten keskellä metsää bussipysäkiltä ei enää startannutkaan.

Siitä 60km ja arvasin, että kohta varmaan taas kyykkää kun nopeusmittari nytkähti muutaman kerran. Sitten jo sammuikin.

Noissa ei vissiin kaikissa olekaan ABSeja? Ainakin etupyörä meni iloisesti lukkoon soralla testatessa... Pyörä on 2005 mallia.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, eihän se ladannut. Lataussäätimen ruskea liitin oli kehnoilla liittimillä kiinni säätimessä. Tein paremmat ja nyt pelittää.
 
Muutama viikko sitten hommasin kakkospyörän talliin, sunnuntai cruisailuihin ja ratapäiville vm.1999 RSV Mille:D
Lauantaina pääsen ehkä heittämään ekan lenkin.
 
Muutama viikko sitten hommasin kakkospyörän talliin, sunnuntai cruisailuihin ja ratapäiville vm.1999 RSV Mille:D
Lauantaina pääsen ehkä heittämään ekan lenkin.

Onko kuvaa laitteesta?

Edit: jos ei ole linkkua purettu hetkeen, niin sen avaisin viimeistään ens talvena ja itkua voi myös aiheuttaa swingin ja ohjauksen laakerit… tai no, kaikki rungon laakerit siinä tais tulla :D

Aletaan remontoida sitä täällä pikkuhiljaa.
 
Onko kuvaa laitteesta?

Edit: jos ei ole linkkua purettu hetkeen, niin sen avaisin viimeistään ens talvena ja itkua voi myös aiheuttaa swingin ja ohjauksen laakerit… tai no, kaikki rungon laakerit siinä tais tulla :D

Aletaan remontoida sitä täällä pikkuhiljaa.

Huoltoa olisi tarkoitus tehdä kevään aikana, tulpat, öljyt, jarrunesteet ja jarrupalat tuli vaihdettua viime viikonloppuna ja samalla laitoin monien suosittelemat 16 eturattaan ja 44 takarattaan. Pirellin Supercorsat odottaa vanteelle laittoa. Etupään huolto olisi tarkoitus tehdä lähiaikoina myös. Kilsoja mittarissa on kohtuulliset 46tkm.
 

Liitetiedostot

  • F0AC4443-49B3-4241-AD00-684F232B2EEA.jpg
    F0AC4443-49B3-4241-AD00-684F232B2EEA.jpg
    99,9 KB · Katselut: 34
Jees. Paskan takajarrun saa ilmattua hyväksi sillain, että takarengas pois ja satula ilmaan ja nippa korkeimmalle (swingin muovisuoja pois). Sitten tsekkaa, ettei työntötankoa ole työnnetty niin syvään, ettei ole pientä klappia. Muuten leikkaa kiinni, kun lämpenee.

Onnistuu itekseen akrobatialla (pumppaa jalalla poljinta) tai kaverin kanssa.

Etupytyn sisätulppa: mulla pitkä 16 mm hylsy ja muistaakseni 60 mm jatko ja puolen tuuman räikkä. Helpointa, kun ilmaboksi on irti.
 
Minulla auttoi huomattavasti tuollaisessa -02 mallisessa RSV:ssä tappisarja (Gilles) jossa jarrusylinterin kiinnitys siirtyi tappisarjaan pystyasentoon.
 
Minulla auttoi huomattavasti tuollaisessa -02 mallisessa RSV:ssä tappisarja (Gilles) jossa jarrusylinterin kiinnitys siirtyi tappisarjaan pystyasentoon.

Ja pois koneen kyljestä. Kunnolla ilmaamalla noi on mulla pysynyt sen kesän kerrallaan OK. Eihän se tietty optimi ole.
 
Eikös tuo takajarrun häipyminen ole seurausta lämpötilavaihtelusta, kun pakoputkisto kuumentaa niin pääsylinterin kuin jarrunesteletkunkin, jotka jäähtyessään horaisee tiivisteen ohi hieman ilmaa?
 
Muistelen että omasta kääntelin jotain letkulähtöä silleen että sieltä edes saa ilmattua kuplat pois. Se kyllä kesti käyttää ihan normaalisti. Loppuajasta kun en ollut vielä tajunnut että paras palata pitkäjoustoisten pariin, tuli soralla kaahattua Millellä ja mutkaan taittaessa poljin takajarrua vallan vapautuneesti. Se vaan toimi.
 
Lämmön lisäksi se takajarrun toteutus muutenkin on minusta ongelma, letkut kulkee edestä taakse koko lailla vaakatasossa eli sinne jää helposti ilmaa. Tappisarjassa pääsylinteri tulee selkeästi ylemmäs, ja jarruletku menee niin että sinne ei niin helposti jää ilmaa.
 
Back
Ylös