Monster 1200

Just kävin taas tallissa fiilistelemässä omaa pyörää, tän ketjun myötä tuli välitön tarve 
Mulla ollut nyt 1200 Monster kaksi kesää, ostin uutena -20 ja nyt noin 10 000 km taulussa.
Isoja nakuja ollut aikaisemminkin, neljästä sylinteristä tultu kolmen kautta kahteen. Kaikki pyörät olleet hienoja omalla tavallaan mutta luonnepuoli/räyhäkkyys on kasvanut sylinterien vähetessä. Jos vertaa Monsteria Speed Tripleen niin molemmista tykkäsin kovasti, Monsterin ajoasento taitaa olla vähän pystympi ja stonga leveämpi ainakin vakiosetupeilla. Iso tvini tietysti aika karmea ihan matalilla kierroksilla mutta vajaasta kolmesta tuhannesta ylöspäin meno maistuu ja vääntö on juurevaa. Tuo alimpien kierroslukujen ”kulmikkuus” taitaa vähän lientyä mikäli valitsee käyttöön miedomman tehokartan mutta itse käytän lähes pelkästään sport-modea, hyvin pysyy hanskassa silläkin. Toisaalta kiertää kyllä ylös asti helpon oloisesti ilman isompia värinöitä. Vikoja tai ongelmia ei ole suuremmin ollut; takajarruletkut meni vaihtoon takuuseen. Lisäksi öljyä joutunut lisäilemään jokusia desilitroja/1000 km mutta tämä taitaa olla varsin tyypillistä monessa nykypyörässä. Kaukana ollaan kuitenkin tehtaan asettamasta rajasta (joka on todella suuri) Näyttäisi siltä että öljynkulutus on pienenemään päin.
Hieno laite ajaa ja katsella, Termignoneilla murisee ja paukkuu. Shifteri ylös/alas toimii sekin hyvin mutta vaatii kyllä päättäväiset otteet. Ja keulii kyllä halukkaasti tarvittaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Triplestä minäkin siirryin ärrä Monsteriin. Tosin V2 ollut aiemminkin : Buell1200r ja TL1000R suzuki. V2 aina nikottelee ja oksentelee pienillä kierroksilla mutta sehän ei koske kuin ruuhka-ajoa valoista toisiin...
 
Viimeksi muokattu:
...V2 aina nikottelee ja oksentelee pienillä kierroksilla mutta sehän ei koske kuin ruuhka-ajoa valoista toisiin...

Olen eri mieltä. Ainakaan oma V2 ei sen kummemmin leiki draamakuningatarta tyhjäkäynnillä, tai pienillä kierroksilla. Kyllä sillä liikkeelle pääsee kytkintä luistattamatta.

Kaikki on toki suhteellista, jos on tottunut sähköturbiiniin. Ja toisaalta, mikään polttomoottori e ole tarkoitettu tyhjäkäynnin alueella ajettavaksi, moottorin pitää hengittää ja kaasujen vaihtua.
 
Riippuu kai paljon pyörästäkin. Waimon Wirago 535 vetää silkinpehmeästi tyhjäkäynniltä lähtien, mutta 1098 on ihan eri maata. Voi ajaa pintakaasulla ehkä 2500rpm lähtien, mutta reilummin voi avata vasta 4000 kohdilla ja siitä ylöspäin. Ovat kyllä kaksi niin erilaista veekakkosta, että yö/päivä vertaus ei tahdo riittää. 1098 on maailman huonoin kaupunkipyörä ja Virago paras noin kärjistettynä. Toki välitykset ja kaikki ihan erilaiset.
 
Riippuu kai paljon pyörästäkin. Waimon Wirago 535 vetää silkinpehmeästi tyhjäkäynniltä lähtien, mutta 1098 on ihan eri maata. Voi ajaa pintakaasulla ehkä 2500rpm lähtien, mutta reilummin voi avata vasta 4000 kohdilla ja siitä ylöspäin. Ovat kyllä kaksi niin erilaista veekakkosta, että yö/päivä vertaus ei tahdo riittää. 1098 on maailman huonoin kaupunkipyörä ja Virago paras noin kärjistettynä. Toki välitykset ja kaikki ihan erilaiset.

Vahvistan! Vaimoani yritin opettaa mp korttia, kaupunkiajossa hitsasi käämin kiinni aika äkkiä tuolla SF 1098s:llä
Kortti toki tuli, lopulta.
 
Mikä mopo kannattaisi hankkia nykyisen viereen ajatuksella
- mopojen määrä on N+1
- rennompi ajo asento eli jalatedellä?
 

Liitetiedostot

  • IMG_0764.jpg
    IMG_0764.jpg
    53,7 KB · Katselut: 98
Mikä mopo kannattaisi hankkia nykyisen viereen ajatuksella
- mopojen määrä on N+1
- rennompi ajo asento eli jalatedellä?

Onko Monster Duacatistien aloittelumalli?

Kysyn koska
- Kävin tänään RM Heinolla tapahtumassa missä oli paikalla sekä Ducastija että H-D kavereita
- Tuli jotenkin olo että tulin paikalle "mopolla"

Mitä mieltä?
 
Perinteinen mopon määritelmä: ajoneuvo, jonka huippunopeus on alle 200 km/h.
 
Onko Monster Duacatistien aloittelumalli?

Kysyn koska
- Kävin tänään RM Heinolla tapahtumassa missä oli paikalla sekä Ducastija että H-D kavereita
- Tuli jotenkin olo että tulin paikalle "mopolla"

Mitä mieltä?

En ole kyllä huomannut moista. Ainakaan Ducati corsulla eli siellä espoossa olevalla ducatikerholla.
Tietenkin kaikissa tapahtumissa adventure porukka ja kyykkypyöräilijät sekä historic henkiset saattaa muodostaa omia kuppikuntia ihan senkin takia että puhuvat eri aiheista.
 
Eiks se oo tärkeintä, että itse tykkää? Tietty, jos tykkääkin itse moottoripyörää enemmän siitä, että tekee joihinkin muihin oletetun vaikutuksen, niin…
 
Onko Monster Duacatistien aloittelumalli?

Kysyn koska
- Kävin tänään RM Heinolla tapahtumassa missä oli paikalla sekä Ducastija että H-D kavereita
- Tuli jotenkin olo että tulin paikalle "mopolla"

Mitä mieltä?

Jos 150hv powernaku on "mopo" niin minkähänmoisia harrikoita siellä parkissa oli :grin:

Monster on toki pienemmillä malleillaan oiva aloittelupyörä, mutta isommat Monsterit on kyllä aina kategorisoitu enemmänkin muskelipyöriksi.
 
Taitaa olla niin että nykyisissä huippumalleissa on niin tehokkaat sähköiset apupyörät, ei sudi, ei nosta keulaa eikä jarruissa perää, eikä lukkojarruta, että saattavat olla aloittelijalle hyväkin vaihtoehto. Kunhan pitää hillinnät tapissa.
 
Onkos ecun päivityksestä/dynossa säädöstä muita kokemuksia kuin rexxer ? Rexxer mielessä omaan keväällä mutta oliko muita vaihtoehtoja kun ecuun ei pääse käsiksi kovin helpolla...
 
Vitut siitä herrasmiehestä tämä on rähinäpowernaku:;):
Termignonin sliparin kanssa äänet aika jylhät. Ainoa miinus toistaiseksi että kun paukuttaa ranteita ja pääsee kolauttamaan nelosta peliin, kypärän hihna yrittää kuristaa mut. Ja en suostu laittaa sitä pikkukatetta kiinni, koska se pilaa ulkonäön. Mutta ilo moottoripyöräilyyn on taas löytynyt:jippikaijee:
Saman suuntaiset fiilikset myös itsellä kun edellisen S4R monsterin hukkaamiseen jälkeen on näitä tullut kiikaroitua lähes jatkuvasti ja vihdoin torstaina kävin kättelemässä tämmöisen itellekin. 2015 1200S, Termignonit ja muuta pientä koristetta ja väri tietenkin valkoinen, ei Ducatin tarvia olla punainen :grin:
 
Onkos ecun päivityksestä/dynossa säädöstä muita kokemuksia kuin rexxer ? Rexxer mielessä omaan keväällä mutta oliko muita vaihtoehtoja kun ecuun ei pääse käsiksi kovin helpolla...

Omaan Multistradaan 1200S my2011 hommasin kaikesta netin narinoista välittämättä Tuneboyn värkit. Olen enempi kuin tyytyväinen.

Idioottina paketin tullauksessa laitoin koko tilauksen arvon, mutta kirjekuoren päällä luki ainostaan Wifi-pulikan hinta 199AUD.

Tuo Monsterin kitti on piuhallinen.

http://www.tuneboy.com.au/ducati-model-select/
 
Back
Ylös