• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monster etukate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pete2

MotOrg ry
Ostin pari päivää sitten 800:n Monsterin vm. 2004 (jee, jee  
062802jumpie_prv.gif
)

Siinä ei ole sitä pikkukatetta, joka on seuraavassa vuosimallissa. Onko teillä kenelläkään kokemuksia kuinka paljon siitä on hyötyä maantienopeuksissa? Eli kannattaisko laittaa? Vai olisiko jossain peräti joku parempi vaihtoehto?

Paremman näköinenhän pyörä olisi ilman etukatetta, mutta ikävä kyllä siitä on hyötyä. Mutkateillä 100km:iin saakka ei eroa, mutta suorilla siirtymillä 115-120km nopeuksilla alkaa eron jo tuntemaan. varsinkin jos vielä hiukankin tulee. Itse aina välillä otan tuuliohjaimen pois, koska en niin pidä sen ulkonäöstä, mutta takaisin se menee aina jonkin ajan kuluttua. Stormilla National Cycle'n jotkin tuuliohjaimet kyllä ainakin kuvan perusteella näyttäisivät sopivan Monsteriin jopa tyylillisestikin.

Kiitti vinkistä. Monsteriin löytyy näköjään Ducatilta myös hiilikuituinen versio:

96949102B_l.jpg

Oletko törmännyt? Oiskohan parempi vai antaako edes sitä suojaa mitä tuo alkuperäinen.

Eipä tuossa alkuperäiseen - tai halvempaan vaihtoehtoon - taida olla juurikaan eroa paitsi hinnassa.

En tiedä mistä vuosimallista eteenpäin monstereissa on tullut tuo etukate, mutta omassa pyörässä (600dark 98) ei ollut kiinnityskohtia tuolle katteelle. Tämän huomasin luonnollisesti sitten kun olin jo katteen hommannut
omg.gif
No pienen säädön jälkeen sain katteen paikalleen ja kyllä se matkassa on ainakin tähän asti pysynyt.

Hyöty tulee esiin suuremmissa nopeuksissa, mutta toisin kuin PekkaT, niin minä laitoin sen juuri ulkonäön takia.

Alkuperäinen performance maksaa muistaakseni n.300€. Itse ostin käytettynä ja maksoin 100€.

Back