• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monster s2r

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouskari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jouskari

New member
Harva sillä lienee vielä ajanut. Onkohan kukaan vielä edes tilannut?

Faktaa vai fiktiota?
M2R:n keulan säädettävyyttä on moitittu täällä ja joissakin julkaisuissa. Jos etujousitus oikeasti alkaisi moisen omistajaa häiritä, niin voiko sitä muuttaa mitenkään jälkikäteen?
S4R:ssähän on erilainen keula, jossa kaiketi enemmän pelivaraa ja myös hieman paremmat jarrutkin. Mutta saakohan noihin pikkuisiin jotain jälkiasennusosia? joku mainitsi toisessa topikissa öhlinsin keulan. Siis koko keula vaihtoon vaiko vain jotain osia?

Olen useammastakin julkaisusta lueskellut S2R:stä ja aina ihmetellyt miksi jousituksessa ei ole säätöjä, vaikka ne löytyvät moottoriteknisesti identtisestä ja edullisemmasta SS800:sta...

Saattaa olla kalliita muutoksi.

Niinpä. Jotain tuossa on takana.. Luultavasti tulee säädettävällä keulalla vuoden parin päästä että saadaan ihmiset ostamaan uutta mallia?

S4R:ssähän ne säädöt ja jarrut saisi, mutta saattaa olla minun tarpeisiin liian hätäinen laite, ja toki maksaakin hieman enempi

*vaikka se "Cobra blue" S4R onkin todella nätti

Saahan noihin jousia muuttamalla erilaisen keulan, ei tartte koko "tolppia" vaihtaa. Kyllä siitä erilainen silläkin keinon tulee.

Ja sitten hiukan asiaan liittyen lisää, kun tuota S4R:ää himoitsit.

Mulla on kaupan 2003 S4R (koko kiiltävän musta), ajettu 10800 ja 10 tkm huolto tehty (huolloista saadut säätö- ja huoltolaput säilytetty), mukaan pari satsia käypiä kumeja. Täysin vakio. Takuuta jäljellä 07/2005. Maahantuojalla teetetty huollot ja sieltä myös hankittu. Hintaa vain 14500.- eur, rahoituksen siirto onnistuupi. Säilytys lopputalveksi onnistuu.

Kiva peli ajella, mutta mua ei enää kadulla ajeleminen nappaa, joten siksi myyn pois.

Jos kiinnostaa niin soita 0400 860 357

- Jani -

Kiitti tarjouksesta. mutta näkemieni videopätkien perusteella tuossa isommassa on liikaakin löylyä uusiomotoristille. (ja sehän ei ole tumman sininen valkoisella raidalla
biggrin.gif
).
Tuo S2R näyttää speksien valossa hyvältä ja siitä on hyvä tarjouskin. odotellaan ajokelejä.. minä en aja kuin kauniilla kelillä
tounge.gif

Mutta saakohan noihin pikkuisiin jotain jälkiasennusosia? joku mainitsi toisessa topikissa öhlinsin keulan. Siis koko keula vaihtoon vaiko vain jotain osia?
Eikös S2R:ään saa Ducatin lisävarusteena Showan säädettävät keulapumput, sopivat myös tämän vuosituhannen M600/750/900 sekä M620/800. Hinta ainakin viime vuoden puolella taisi olla tonnin seutuvilla.

Kiitti tarjouksesta. mutta näkemieni videopätkien perusteella tuossa isommassa on liikaakin löylyä uusiomotoristille. (ja sehän ei ole tumman sininen valkoisella raidalla
biggrin.gif
).
Tuo S2R näyttää speksien valossa hyvältä ja siitä on hyvä tarjouskin. odotellaan ajokelejä.. minä en aja kuin kauniilla kelillä  
tounge.gif
Multahan ei mitään ole kysytty, mutta...
Ei tuossa s4r:ssä sitä löylyä ny niin hirveästi ole.  Kävin tuossa viime syksynä meinaan koeajelemassa sitä ja kyllähän se aika hennolta tuntu nykyiseen japsikikkaraani verrattuna.
Eli osta vaan nyt heti tommonen isompi, se teho tulee niin erilailla verrattuna noihin yläviritteisiin, että on todella helppo ja lepposa ajella. Etkä heti kyllästy.  
nixweiss.gif

033102beer_1_prv.gif

biggrin.gif
).
tounge.gif
Ei tuossa s4r:ssä sitä löylyä ny niin hirveästi ole.  Kävin tuossa viime syksynä meinaan koeajelemassa sitä ja kyllähän se aika hennolta tuntu nykyiseen japsikikkaraani verrattuna.
Eli osta vaan nyt heti tommonen isompi, se teho tulee niin erilailla verrattuna noihin yläviritteisiin, että on todella helppo ja lepposa ajella. Etkä heti kyllästy.  
nixweiss.gif

033102beer_1_prv.gif
Kaikki on suhteellista.

S2R:n 800-kuutioinen öljy/ilmajäähdytteinen moottori on todella alaväännökäs. Muutenkin se on varmasti helpompi ajaa ja edullisempi huoltaa kuin S4R.

S4R on kyllä hieno peli silti, kaikki herkut ja kunnon moottori samassa paketissa, nami.

biggrin.gif
).
tounge.gif
nixweiss.gif

033102beer_1_prv.gif
Kaikki on suhteellista.

S2R:n 800-kuutioinen öljy/ilmajäähdytteinen moottori on todella alaväännökäs. Muutenkin se on varmasti helpompi ajaa ja edullisempi huoltaa kuin S4R.

S4R on kyllä hieno peli silti, kaikki herkut ja kunnon moottori samassa paketissa, nami.
Nyt en kyllä Jyri ymmärrä logiikkaasi että miksi tuo 800 cc olisi helpompi ajaa kuin S4R?

Tuossa S2R:n käppyrät: http://www.ducati.com/docs_eng/model05/iPwrCrv/MS2R-05.gif

ja tuossa S4R:n: http://www.ducati.com/docs_eng/model05/iPwrCrv/MS4R-05.gif

Mun mielestä tuossa S4R:ssä on paljon parempi ja laajempi alue käytössä kuin S2R:ssä, toki ei siinäkään huono ole! Mutta se että S2R olisi alaväännökKÄÄMPI kuin S4R, ei minuun uppoa.

Mutta kukin "MUTU"ilee tyylillään.
tounge.gif

Itse olen tuolla S4R:llä ajellut sen 10800 km ja voin sanoa että tähän mennessä toisiksi hauskin pyörä millä olen kadulla ajanut. Hauskempi ja samalla pelottavampi laite oli ahdettu R1:nen.

Mutta nyt kun ei enää kadulla kiinnosta kotiloiden seassa poukkoilla niin myydään pois, hyvään kotiin. Yksi isompi kolari Suzukilla riittää mulle, kun henki on tallella ja kaikki raajat toimii niin on hyvä hellittää hetkeksi. Ajetaan lujaa sitten siellä radalla.

biggrin.gif
).
tounge.gif
nixweiss.gif

033102beer_1_prv.gif
Kaikki on suhteellista.

Nyt en kyllä Jyri ymmärrä logiikkaasi että miksi tuo 800 cc olisi helpompi ajaa kuin S4R?

Tuossa S2R:n käppyrät: http://www.ducati.com/docs_eng/model05/iPwrCrv/MS2R-05.gif

Mun mielestä tuossa S4R:ssä on paljon parempi ja laajempi alue käytössä kuin S2R:ssä, toki ei siinäkään huono ole! Mutta se että S2R olisi alaväännökKÄÄMPI kuin S4R, ei minuun uppoa.

tounge.gif

Itse olen tuolla S4R:llä ajellut sen 10800 km ja voin sanoa että tähän mennessä toisiksi hauskin pyörä millä olen kadulla ajanut. Hauskempi ja samalla pelottavampi laite oli ahdettu R1:nen.

Mutta nyt kun ei enää kadulla kiinnosta kotiloiden seassa poukkoilla niin myydään pois, hyvään kotiin. Yksi isompi kolari Suzukilla riittää mulle, kun henki on tallella ja kaikki raajat toimii niin on hyvä hellittää hetkeksi. Ajetaan lujaa sitten siellä radalla.
Anteeksi epäselvästi kirjoitettu tekstini.

En missään nimessä tarkoittanut, että S2R olisi väännökkäämpi kuin S4R, tarkoitin vain, että S2R:n 800-kuutioinen moottori on normaaleihin katukurvailuihin mukavan leppoisa, joskin hieman tehoton. Useimmille riittänee, mikäli ei ole hirveästi ajokokemusta.

S4R on joka suhteessa parempi pyörä kuin S2R, mutta tavalliselle uusmotoristille ehkä S2R on helpompi nasummasta moottorista ja hieman kevyemmästä painosta johtuen.

Toki voin olla väärässäkin, ja ilman muuta S4R toimii pitkällä tähtäimellä paremmin, koska sen kanssa tuskin tulee tarvetta kovin äkkiä vaihtaa "isompaan". Ilmeisesti S4R taipuu radallakin kohtuullisesti harrastekäytössä?

Jos itse valitsisin hieman käytetyn S4R:n ja uuden S2R:n välillä, ilman muuta ottaisin samantien S4R:n. Harmi vaan Parjani, kun tuli ostettua jo tuo 749... no, eiköhän tuo S4R kaupaksi mene, hieno peli.

tounge.gif

Anteeksi epäselvästi kirjoitettu tekstini.

En missään nimessä tarkoittanut, että S2R olisi väännökkäämpi kuin S4R, tarkoitin vain, että S2R:n 800-kuutioinen moottori on normaaleihin katukurvailuihin mukavan leppoisa, joskin hieman tehoton. Useimmille riittänee, mikäli ei ole hirveästi ajokokemusta.

S4R on joka suhteessa parempi pyörä kuin S2R, mutta tavalliselle uusmotoristille ehkä S2R on helpompi nasummasta moottorista ja hieman kevyemmästä painosta johtuen.

Toki voin olla väärässäkin, ja ilman muuta S4R toimii pitkällä tähtäimellä paremmin, koska sen kanssa tuskin tulee tarvetta kovin äkkiä vaihtaa "isompaan". Ilmeisesti S4R taipuu radallakin kohtuullisesti harrastekäytössä?

Jos itse valitsisin hieman käytetyn S4R:n ja uuden S2R:n välillä, ilman muuta ottaisin samantien S4R:n. Harmi vaan Parjani, kun tuli ostettua jo tuo 749... no, eiköhän tuo S4R kaupaksi mene, hieno peli.
Juu, kyllä se taipuu ihan mukavasti. Ohjausiskaria se kaipaisi ihan katuajossakin, mutta niin tekee moni muukin laite.

No on kumma jos ei tuolla hinnalla mene kaupaksi!

Mites on,onkos kenelläkään noista molemmista malleista kokemusta,eli kun on tullut haaveiltua tosta 2r:stä,mutta riittääkö siinä potku?
Muutama vuosi tullut ajeltua vääntävällä koneella,niin ei oikein innostaisi se kauhea kierrättäminen.
Jotkut tupisee tuota kuivaa kytkintä,eli onkos olllut ongelmia?
kahden vaiheella...s2r vai s4r...kerpele.

Mites on,onkos kenelläkään noista molemmista malleista kokemusta,eli kun on tullut haaveiltua tosta 2r:stä,mutta riittääkö siinä potku?
Muutama vuosi tullut ajeltua vääntävällä koneella,niin ei oikein innostaisi se kauhea kierrättäminen.
Jotkut tupisee tuota kuivaa kytkintä,eli onkos olllut ongelmia?
kahden vaiheella...s2r vai s4r...kerpele.
No ei ole kokemusta molemmista.

Se mitä olen itse kuivalla kytkimellä ajellut niin eipä ole ongelmia ollut. 748:lla tuli 23 tkm ajettua ja ei se ollut moksiskaan ajosta. Siinä oli tuollainen tuuletettu kytkinkoppa.

Joidenkin vm. 99 ST4:sten olen kuullut kuluttavan kytkinkruunua enemmälti, mutta tuo konehan perustui 916:seen ja maahantuoja vaihteli noita suurimman osan takuisiin (ymmärrykseni mukaan). Mutta tuossa 998:n koneessa en moisesta ole kuullut.

Itselläni ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia. S4R:ssä on ainakin kivasti potkua, mutta toki sitä saisi jo olla lisääkin jotta sytyttäisi meikäläisen katuajelulle.

BTW. Eikös joku hurjapää kellotellut varttimaililla vakiolla S4R:llä jotain korkeita 10:n aikoja?

BTW. Eikös joku hurjapää kellotellut varttimaililla vakiolla S4R:llä jotain korkeita 10:n aikoja?
Juu, ihanku olisin jostakin lukenut tuota samaa

P.S Jos nyt kerta olet S4r:än ja 2r:än vaiheilla niin kyllä tuo S4r on ehkä mielestäni viisaampi valinta  
wink.gif
Noilla mopoilla on yllättävän vähän hintaeroa uutena, noin niinkuin Ducatiksi
biggrin.gif

2R:ssa kuitenkin on tuo kaunis 2-venttiilimoottori, piste siitä
inlove.gif

No joops.
Puhuitte ympäri ja nyt syödäänkin kallista kaurapuuroamuutama vuosi....
Tuli sitten s4r ostettua ja jos sen vielä ensiviikolla sais alleen,niin siinähän sitä taas vähäksiaikaa olisikkin.
lookaround_orig.gif

Back