• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Monster695+Tfi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pekkaT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pekkaT

New member
Nyt on Monsterissa sitten Dobeck Performancen Tfi kiinni. Nykimiset ja alakierrosten vaatimaton vääntö poissa. Käyntiääni muuttui selvästi paremmaksi ja perstuntumalla 3500-4500 välillä ollut tehokuoppa poissa. Säädöt vielä karkeita - pitäisi saada jostain seosmittari käsiin, mutta nyt jo selvää että tein loistavan ostoksen. Tfi+14T eturatas ja pyörä tuntuu sellaiselta, että ei heti oli tarvetta uusia putkia ja suodatinta.
062802jumpie_prv.gif
 
Itse mietin kevättalvella dimsportin yksikköä, mutta en takuiden ja toimitusongelmien takia uskaltanut ostaa ja päädyin dp:n yksikköön. Onneksi, osa näistä on poltellut vakio ecuja e3 koneissa, tarkkaa en tiedä missä, monstereiss kuitenkin.
 
Tfi kytketään suoraan ruiskuun meneviin johtoihin, joten se ei vaikuta ecu.uun vaan ruiskuihin. Voi ainoastaan lisätä polttoaineen määrää, joten vaatimattomampi kuin pc. Tuntuu kuitenkin toimivan todella hyvin. Plug and play eli helppo asentaa ja säätäminenkään ei mukana tulevien ohjeiden mukaan ole ylivoimaista. Asennusohjeissa on mukana ko pyörämerkkiin sopiva karkea säätöohjekin, joten tietää jos omat säädöt alkavat mennä kovasti pieleen.
 
Tfi kytketään suoraan ruiskuun meneviin johtoihin, joten se ei vaikuta ecu.uun vaan ruiskuihin. Voi ainoastaan lisätä polttoaineen määrää, joten vaatimattomampi kuin pc. Tuntuu kuitenkin toimivan todella hyvin. Plug and play eli helppo asentaa ja säätäminenkään ei mukana tulevien ohjeiden mukaan ole ylivoimaista. Asennusohjeissa on mukana ko pyörämerkkiin sopiva karkea säätöohjekin, joten tietää jos omat säädöt alkavat mennä kovasti pieleen.
Yksi ero vielä PC:hen mikä tuosta yo. tekstistä ei tule esiin: TFI:tä säädetään ruuvimeisselillä kääntämällä potentiometrejä, PC:hen ladataan softakartta.

Niin ja ne johdot joiden rinnalle TFI kytketään tulee ECU:lta ruiskusuuttimille, eli TFI muokkaa sitä (pulssi?)signaalia joka menee ECU:ta suuttimille. Eli kyllä ainakin teoriassa on mahdollista, että siinä ECU kärähtää esim. virtapiikistä tms. johtuen.
 
Tfi kytketään suoraan ruiskuun meneviin johtoihin, joten se ei vaikuta ecu.uun vaan ruiskuihin.  Voi ainoastaan lisätä polttoaineen määrää, joten vaatimattomampi kuin pc.  Tuntuu kuitenkin toimivan todella hyvin.  Plug and play eli helppo asentaa ja säätäminenkään ei mukana tulevien ohjeiden mukaan ole ylivoimaista.  Asennusohjeissa on mukana ko pyörämerkkiin sopiva karkea säätöohjekin, joten tietää jos omat säädöt alkavat mennä kovasti pieleen.
Yksi ero vielä PC:hen mikä tuosta yo. tekstistä ei tule esiin: TFI:tä säädetään ruuvimeisselillä kääntämällä potentiometrejä, PC:hen ladataan softakartta.

Niin ja ne johdot joiden rinnalle TFI kytketään tulee ECU:lta ruiskusuuttimille, eli TFI muokkaa sitä (pulssi?)signaalia joka menee ECU:ta suuttimille. Eli kyllä ainakin teoriassa on mahdollista, että siinä ECU kärähtää esim. virtapiikistä tms. johtuen.
Juu, no tämä techlusion on eri juttu, tuli vaan mieleen. Hyvä juttu on mielestäni silti nämä dp:n tuotteet, boxit saisi silti olla enempi säädettävissä.
 
Juu, no tämä techlusion on eri juttu, tuli vaan mieleen. Hyvä juttu on mielestäni silti nämä dp:n tuotteet, boxit saisi silti olla enempi säädettävissä.
TFI on ihan hyvä laite jos on vaan tarve rikastaa seosta.
Kawaan maksoin uudesta boksista alle 150,- (jenkeistä) ja kun sitä pystyy säätämään itse, niin tuli aika halvaksi vrt. PC+penkitys.
Toki tuloskaan ei ole vastaava, mutta olin ihan tyytyväinen.
Nykyisessä pyörässä (748) onkin termin oma lastu, joten tätä ei ole sen kummemmin säädelty.
 
Back
Ylös