• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

monsteri+sivulaukut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja enskaTNT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

enskaTNT

New member
onks tietoo ? jos on yläputket (äänenvaimentimet ylhäällä 695 monsteri) niin pystyykö laittaan sivulaukut ? emäntä haluaa vähän kuljetus kapasiteettia omaan mopoonsa...2 pientä sivulaukkua tuntus paremmalta vaihtoehdolta kuin 1 iso perälaukku , mielipiteitä?

Sellaisia pieniä näppäriä sivulaukkuja olen itsekin puoliaktiivisesti etsinyt. Toistaiseksi olen itse matkannut Monster S4:llä jossa yläputket sellaisen 50l vetävän vedenpitävän matkarullan kanssa. Sen saa näppärästi kiinnitettyä takapenkille, varsinkin jos perää ei ole kauheasti lyhennetty. Mulla on perä typistetty heti takalampun jälestä ja olen silti saanut sen matkarullan reissuun mukaan. Tuolla jotain kuvia. Pitää tietenkin laittaa se rulla melko huolella kiinni kun on se perä vähän lyhyempi. Kannattaa muuten pakata se rulla niin täyteen että ei ala roikkumaan. Jos ei päivittäin tarvi niin toimii ihan ok.

Päivittäisessä käytössä sitten vedenpitävä 40l reppu. Myös joitain tankkilaukkujakin olen ajatellut, kuten tällaista Axion tankkilaukkua. Hinta, vedenpitävyys ja tilavuus vaan toistaiseksi mietityttää..

Kiva olis silti tavata yläputkille sopivaa sivulaukkusettiä, mielellään jo sellaisenaan vedenpitävää niin ei tarvi käyttää kaikkea tilaa vedenpitävien suojien mukana kantamiseen
biggrin.gif

Itse olen suosinut tankkilaukkua pidempiä reissuja tehdessä..Mielestäni hyvin toimiva. Vähän siltä näyttäisi että nuo sivulaukut ei oikein istu yläputkien kanssa, tiedä sitten..

Sellaisia pieniä näppäriä sivulaukkuja olen itsekin puoliaktiivisesti etsinyt. Toistaiseksi olen itse matkannut Monster S4:llä jossa yläputket sellaisen 50l vetävän vedenpitävän matkarullan kanssa. Sen saa näppärästi kiinnitettyä takapenkille, varsinkin jos perää ei ole kauheasti lyhennetty. Mulla on perä typistetty heti takalampun jälestä ja olen silti saanut sen matkarullan reissuun mukaan. Tuolla jotain kuvia. Pitää tietenkin laittaa se rulla melko huolella kiinni kun on se perä vähän lyhyempi. Kannattaa muuten pakata se rulla niin täyteen että ei ala roikkumaan. Jos ei päivittäin tarvi niin toimii ihan ok.

Päivittäisessä käytössä sitten vedenpitävä 40l reppu. Myös joitain tankkilaukkujakin olen ajatellut, kuten tällaista Axion tankkilaukkua. Hinta, vedenpitävyys ja tilavuus vaan toistaiseksi mietityttää..

Kiva olis silti tavata yläputkille sopivaa sivulaukkusettiä, mielellään jo sellaisenaan vedenpitävää niin ei tarvi käyttää kaikkea tilaa vedenpitävien suojien mukana kantamiseen
biggrin.gif
Axion tankkilaukku itsessään pitää vettä kohtuullisesti, mutta kun vetää mukana tulevan tixtex-pussin päälle se pitää vettä 100 %:sti:
http://gallery.ducatibikes.com/index.p....mPic=10
http://gallery.ducatibikes.com/index.p....gmPic=3

En tieda mita tarkoitat ylaputkilla (en osaa suomeksi sanastoa), mutta itsellani on Monster 695 suoraan ns kaupan hyllylta, eli normaalivarusteilla.

Kaytan ahkerasti Oxford Sports sivulaukkuja (isoimmat Oxfordin laukut), ne pitaa kuitenkin hyvin tukevasti laittaa kiinni pyoraan, muuten ne tulevat liian lahelle putkia.

Eli, isot velcronauhat satulan paalta ja lisaksi ne nauhat, minka kanssa laukut tulevat laita laukut kiinni toisiinsa taas satulan paalta ristiin. Sitten viela mustekalat, niin hyvin pysyy tukevasti ylhaalla laukkupari.

Selkareppu pelkaajan paikalle viela, niin olen hyvin varustautunut pidemmallekin reissulle. Tankkilaukkua en itse ainakaan voi kayttaa, kun olen lyhyt ja nama ilmatyynyt tulevat tielle.
blush.gif

Back