teemu.k.anttila
New member
Vielä tuosta soralla ja kaikilla muillakin pinnoilla jarruttelusta että etujarru on pääjarru ja takajarru mukana tukemassa. Paljon tulee käytettyä pelkkää etujarrua rauhallisessa hidastamisessa. Jossain erikoistilanteissa käytän pelkkää takajarrua. Köröttelyssä pärjää pitkälle pelkällä moottorijarrulla.
Tästä samaa mieltä. Ajan pikkugessulla soratieajotkin ABS:t päällä eikä takajarru juuri vauhtia hidasta. Etujarru puree paljon paremmin, toki olisi vähän voimakkaampi ilman ABS:ia, mutta säilyttää ohjattavuuden paremmin. Samalla periaatteella ajaisin ilman ABS:ejakin.
Pääosin siis soralla etujarrua käyttäen vauhti pois ennen mutkaa, pyörää kuskin alla vähän sisäkaarteeseen kallistaen ja tasakaasulla tai vähän kaasua lisäten mutkan läpi.
Takajarrrua sitomaan hitaassa menossa tai vaikka alamäkikaarteen läpi, jotta ohjattavuus säilyy.