• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottorijarrutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Peksi600
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Moottorijarrutus - kyllä vai ei?

• Käytän moottoria myös vauhdin hidastamiseen.

Ääniä: 10 100,0%
  • Moottori on vauhdin lisäämistä varten ja jarrut hidastamista varten.

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    10
JOVAINKO...?
sport05.gif

...norjanmmaan saati alappien alamäis PELKKÄÄ jarrua...he hee juu jovain....
biggrin.gif

Moottorijarrutusta tulee käytettyä ja varsinkin jos ajaa mutkatietä vähän nopeammin
biggrin.gif

Itte oon siinä määrin panostanut moottorijarrun käyttöön että oon poistanut moposta normijarrut turhana painonlisänä -> vähemmän jousittamatonta massaa ja kierrosajat paranee!

En ikinä. Siinä vaiheessa kun käännän kaasun kiinni loppuu voitelu -> Noh, tiedättehän..
confused_orig.gif
Näin siis 2tahtisella.

Ei moottorijarrusta voi rivikoneissa puhua. Tänään tuli taas tuo fakta Suzukin testipäivillä 750 gixxerillä todettua.

Oikeassa moottoripöyrässä on yli 499 kuutiota per pytty.
wink.gif

No mix EI käyttäis moottorijarrua ku se sentään on taloudellisin mahdollinen tapa jarruttaa prätkää... tai yleensäkää mitään kulkuneuvoa.

Ja ku joku kysy että tuleeko mutkaan vapaalla, kytkin pohjassa vai veto päällä...
Kyl ainaki ite pidän aina vaihteen päällä, mieluummin pienen vaihteen. Paremmin säilyy tuntuma siihe mutkaan ku moottorijarru ottaa sen verra vastaan että paino siirtyy vähä eteenpäin.

Mä käytän melkeen pelkästään moottorijarrua, kovemmissa tilanteissa jarrujaki ja sillon ku pitää ihan stopata. Mut muuten se on pelkästään moottorijarru yleensä :P

Käytännölliesti katsoen aina ja sen verran kässäriä, että jarruvalo
palaa tai vilkkuu ettei tule takaa kukaan päälle.
Siinä on vissi etunsa, että jarruvalo palaa näissä mp-puuhissa.
cool.gif

Käytännölliesti katsoen aina ja sen verran kässäriä, että jarruvalo
palaa tai vilkkuu ettei tule takaa kukaan päälle.
Siinä on vissi etunsa, että jarruvalo palaa näissä mp-puuhissa.
cool.gif
OIKEIN!

Huomannu iteki Kehä III:lla et jos alkaa hidastelee moottorijarrulla liikennevaloihin ni usein ehtii takana tuleva iha konttiin kii vauhdilla ennenku tajuaa että mä oon jo hidastamassa... Kyl se jarruvalo on hyvä sytyttää vaikkei jarruaikeita oliskaa.

Moottoria entistä enemmän... just tulin ekalta koeajolenkiltä, ku vaihdoin vaimentimet sellasiin Silver Tail'in K02 Racing -putkiin... paukkuu aikas kivasti
biggrin.gif

Tulee käytettyä moottorijarrua ja paljon. Jos ei nyt hirveen lujaa ajele, niin pelkkä moottorijarru riittää. Usein pysähdyn valoihinkin moottorijarrulla, ihan lopussa vasta jarrua, kun vetää jo kytkimen ylös.

Eipä siinä kauheesti ole eroa, tuollaisessa 1000cc R4 koneessa on aika lähelle samanlainen moottorijarru kuin esimerkiksi oli siinä Aprilian RSV 1000 R Millessä jolla ajelin kuukauden.

Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen  
wink.gif

sanoi:
Kyllä nyt twinimiehiä vituttaa, kun väkisin koitetaan keksiä missä se maatalousmoottori pesisi oikean prätkän koneen

Nooh, kunhan ne vähän aikaa pohtii, niin eikohan maanantaihin mennessä jotain oo jo putkahtannu mieliin...
biggrin.gif

Joo, kyllähän sitä moottori"jarrua" tulee käytettyä, vaikkei se hirveästi menoa hidastakaan. Yleensä mutkaan tullessa vähän kaasua tulee höllättyä ja mutkasta selvittyä taas annettua lisää.

Ja sitten vähän asian vierestä:

Mitä polttoaineen kulutukseen tulee, vanhassa autossani oli kulutusmittari, ja tuli todettua että kaasarivehkeellä on edullisempaa painaa kytkin pohjaan tai siirtää vapaalle kuin moottorijarruttaa (ruiskupeleillä tilanne on taas päinvastoin - jep, on kulutusmittari nykyäänkin, piti vain vähän modata sitä ruiskukoneelle sopivaksi).

Ja vielä pahemmin asian vierestä, mutta kun mieleen kerran tuli...

Jaahas, missähän se mun vanha Talbotti nykyään lieneekään, OMR-134 oli rekkari - muistaakseni. Viimeksi näin kesällä 2000 kun se vastaan tiellä tuli pari päivää auton vaihdon jälkeen...
(juu, ei ole kuitenkaan niin paljoa kiinnostanut että olisin ARK:lta kysellyt...)

Back