• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottorijarrutus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lates
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lates

New member
Tässä kun odottelen pyörää ketjujen ja rattaiden vaihdosta niin tuli mieleen, että venyttääkö voimakkaat moottorijarrutukset ketjuja paljon. Itse tulee harrastettua välillä kovaa moottorijarrua  
smile_org.gif
niin pitäisköhän rajoittaa sitä ketjuja säästääkseen..
 
Juuei todellakaan. Jos ajattelet asian vaikka niin, että sä kuitenkin kiihdyttelet sill ävehkeellä kovempaa ku moottorijarruttelet, niin kumpikohan ketjuja enemmän venyttää? Jarruttele vaan ihan rauhassa moottorilla, ei veny ketjut.
 
Ei ketjut siitä miksikään mene, mutta takarengas kuluu aika voimakkaasti, väittävät...
nixweiss.gif
 
Ei ketjut siitä miksikään mene, mutta takarengas kuluu aika voimakkaasti, väittävät...  
nixweiss.gif
En oo koskaan kuullu tätä ennen tollasesta puhuttavan, mutta nyt ku sanoit, niin voi hyvinki pitää paikkansa. Korkeilla kierroluvuilla ja pienillä vaihteilla voi hyvinki raastaa takapyörää kun se takapyörä alkaa olemaan sillä hilkulla että meneekö se lukkoon ja liukuu, vaiko ei...

Ite huomasin kerran ku joutu vetää liikenteessä yhen kahjon takia oikee tehojarrutuksen ni polkasin 2 vaihdetta alaspäin vauhdilla ja etujarru pohjassa iha limitillä, ni takapyörä alko pikkasen jo täryttämään, eli vuoron perään yritti pyöriä ja vuoron perään raahas hetken aikaa.... Kyllä mun järjenjuoksun mukaan tollanen repii renkaan kosketuspintaa melko lailla. Mutta jos iha rauhallisesti hidastaa moottorijarrulla, ni ei se kyllä rengasta syö yhtää enempää ku tavallinen jarrutuskaan.
Yhtä lailla takajarru vastustaa sitä renkaan pyörimistä kuin moottorikin matalilla kierrosluvuilla.
 
Ei ketjut siitä miksikään mene, mutta takarengas kuluu aika voimakkaasti, väittävät...  
nixweiss.gif
En oo koskaan kuullu tätä ennen tollasesta puhuttavan, mutta nyt ku sanoit, niin voi hyvinki pitää paikkansa. Korkeilla kierroluvuilla ja pienillä vaihteilla voi hyvinki raastaa takapyörää kun se takapyörä alkaa olemaan sillä hilkulla että meneekö se lukkoon ja liukuu, vaiko ei...

Ite huomasin kerran ku joutu vetää liikenteessä yhen kahjon takia oikee tehojarrutuksen ni polkasin 2 vaihdetta alaspäin vauhdilla ja etujarru pohjassa iha limitillä, ni takapyörä alko pikkasen jo täryttämään, eli vuoron perään yritti pyöriä ja vuoron perään raahas hetken aikaa.... Kyllä mun järjenjuoksun mukaan tollanen repii renkaan kosketuspintaa melko lailla. Mutta jos iha rauhallisesti hidastaa moottorijarrulla, ni ei se kyllä rengasta syö yhtää enempää ku tavallinen jarrutuskaan.
Yhtä lailla takajarru vastustaa sitä renkaan pyörimistä kuin moottorikin matalilla kierrosluvuilla.
No ton mukaan mulla pitäisi bemarissa olla silestone alta aika yksikön. Tuossa bokserissa kun on luontaisesti voimakas moottorijarrutus.

Höpö höpö sanon minä.
 
No ton mukaan mulla pitäisi bemarissa olla silestone alta aika yksikön. Tuossa bokserissa kun on luontaisesti voimakas moottorijarrutus.

Höpö höpö sanon minä.
No lähinnä viittasinki just tohon tapaukseen ku piti vetää hätäinen helvetin voimakas jarrutus, kierrokset hyppäs jonneki 11000 ku polkasin ne 2 vaihdetta alaspäin. Et sä varmaan tollasii moottorijarrutuksia yleensä tee... Tai sitte on kyllä ajotyyli todella retardi...
smile_org.gif
 
No ton mukaan mulla pitäisi bemarissa olla silestone alta aika yksikön. Tuossa bokserissa kun on luontaisesti voimakas moottorijarrutus.

Höpö höpö sanon minä.
No lähinnä viittasinki just tohon tapaukseen ku piti vetää hätäinen helvetin voimakas jarrutus, kierrokset hyppäs jonneki 11000 ku polkasin ne 2 vaihdetta alaspäin. Et sä varmaan tollasii moottorijarrutuksia yleensä tee... Tai sitte on kyllä ajotyyli todella retardi...
smile_org.gif
No täytyy myöntää ettei toi bemari taida edes tuntea moista kierroslukua.
 
No ton mukaan mulla pitäisi bemarissa olla silestone alta aika yksikön. Tuossa bokserissa kun on luontaisesti voimakas moottorijarrutus.

Höpö höpö sanon minä.
No lähinnä viittasinki just tohon tapaukseen ku piti vetää hätäinen helvetin voimakas jarrutus, kierrokset hyppäs jonneki 11000 ku polkasin ne 2 vaihdetta alaspäin. Et sä varmaan tollasii moottorijarrutuksia yleensä tee... Tai sitte on kyllä ajotyyli todella retardi...
smile_org.gif
No täytyy myöntää ettei toi bemari taida edes tuntea moista kierroslukua.
Saattais siellä kiertokanket lähteä mäntiin perässä ja vilkutella mennessään... Ei vaineskaan, kyllähän pehmeä rengas kuluu kiihdytyksistä ja jarrutuksista, terävistä vaihdoista ja muista. Mutta ei se moottori aivan mykkä oo jos kaasun kääntää pois ja jarruttaa moottorilla, kyllä se kiihdytys kuluttaa enämpi. Varsinkin kun painopiste siirtyy takapään suuntaan.
 
Kyllä ainakin monsterilla on aika arkipäivää, että takarengas on lukossa kun polkee ennen risteystä pienempää... Ei siinä tarvi kovin retardi olla. Luulen, että muillakin twineillä on takanakki aika usein ja herkästi lukossa, jos moottorilla jarruttelee. Ja kyllähän se rengas siitä kuluu...
 
Back
Ylös