• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

moottorin maalaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ande
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ande

New member
pitäs maalata lohkot pytty ja kansi eli koko motti mustaks minkälaisella maalilla et pysyy alumiinis kiinni sais kestää lämpöökin onnistuuko spräy maaleilla vai vienkö suosiolla ammattimiehelle?
confused_orig.gif

Auton moottoreita on maalailtu miranolilla, itekin viime kesänä yhden blokin maalasin, on ainakin vielä kestäny. Kaverilla on kymmenisen vuotta sitten maalattu bloki ja vieläkin on maalissaan, tiedä sitten käykö mp:n kone 'kuumempana että palaisiko siitä maalit pois, ilmajäähdytteistä en kyl maalais
tounge.gif

Ite olen maalannu 5 vuotta sitten Z 1000 ilmajäähdytteisen malmin lohkot, sylinteriblogin, kannen ja venakopan mattamustalla Maston 400 astetta kestävällä spraymaalilla ja hyvin on kestäny, bensaa ja jopa kiveniskujakin. Pohjat pitää olla vaan tosi puhtaat vanhasta maalista. Maalasin joka osan erikseen ja suojasin kaikki tiivistepinnat maalarinteipillä ja lohkon sisäosat. 4 purkkia meni noihin osiin kokonaan. Ekat kerrokset ohuina ja antaa kuivahtaa välillä. Mulla oli valmiiksi maalatut osat hyllyssä vielä 3 kk ennen kasausta. Toi maali vaatii kunnon kuumennuksen jämähtääkseen kiinni. Ite tein sen läjäämällä koneen, varovasti runkoon paikalleen ja peli tulille pihalle n. 1/2 tunniksi ja johan alkoi käry nousta. Tossa vaiheessa kannattaa varoa, ettei bensaa valu lohkoille, kestää vasta kun on maali "paistettu".
Homma onnistui hyvin ja kiillotettujen koppien kanssa motti näytti upeelta.
Tänä talvena tuli tehtyä samainen maalaus toiseenkin koneeseen.

Ite olen maalannu 5 vuotta sitten Z 1000 ilmajäähdytteisen malmin lohkot, sylinteriblogin, kannen ja venakopan mattamustalla Maston 400 astetta kestävällä spraymaalilla ja hyvin on kestäny, bensaa ja jopa kiveniskujakin. Pohjat pitää olla vaan tosi puhtaat vanhasta maalista. Maalasin joka osan erikseen ja suojasin kaikki tiivistepinnat maalarinteipillä ja lohkon sisäosat. 4 purkkia meni noihin osiin kokonaan. Ekat kerrokset ohuina ja antaa kuivahtaa välillä. Mulla oli valmiiksi maalatut osat hyllyssä vielä 3 kk ennen kasausta. Toi maali vaatii kunnon kuumennuksen jämähtääkseen kiinni. Ite tein sen läjäämällä koneen, varovasti runkoon paikalleen ja peli tulille pihalle n. 1/2 tunniksi ja johan alkoi käry nousta. Tossa vaiheessa kannattaa varoa, ettei bensaa valu lohkoille, kestää vasta kun on maali "paistettu".
Homma onnistui hyvin ja kiillotettujen koppien kanssa motti näytti upeelta.
Tänä talvena tuli tehtyä samainen maalaus toiseenkin koneeseen.
käytitkö mitään pohjamaalia???

Pohjamaaliksi vois ajatella sinkkispaytä...aionakin Wurthin tuote kestää 500 astetta lämmintä...käytän sitä töissä, kun pienimuotoisesti maalailen moottorin lämpösuojia tai venttiilikoppia..

En käyttäny mitään pohjamaalia ja hyvin on pysyny maali kiinni. Mulla tuli noita maalikerroksia 4-5 kun annoin kuivata välillä.

Kuumankesto sprayt on usein tavan matta mustaa! Ainakin AT- aerosolilla... Tiedä sit muista merkeistä... Samaa kamaa, mut toinen maksaa puolet enemmän
biggrin.gif
. Viime kesänä vedin ZX9R:n koneen Miranolilla ja todella hyvin pysyi ja pintakin oli siisti vaik pensselillä maalailin. Ensin puhdistat hyvin vaik asetonilla tai tinnerillä ja sit Miranolii pintaan, nii hyvä tulee

Viime kesänä vedin ZX9R:n koneen Miranolilla ja todella hyvin pysyi ja pintakin oli siisti vaik pensselillä maalailin. Ensin puhdistat hyvin vaik asetonilla tai tinnerillä ja sit Miranolii pintaan, nii hyvä tulee
Olen kuullut monen maalanneen koneita tolla Mirkulla ja hyvin on kai onnistunu ja kiinni on pysyny. Noissa ilmakoneissa on noi sylkynrivat aika pitkiä ja voi olla vaikee saada pensselillä maalia syvimpiin koloihin, mut saahan tonki ruiskulla levitettyy.
Ite oon käyttäny sitä joskus keski- ja sivutukiin ja swingiin, ihan pensselillä levitettynä ja hyvin on kiristyny kuivuessaan kiiltäväksi pinnaksi.

Rauta kaupasta semmonen kuin Horna (oiskohan valmistaja Teknos?) Itse maalasin pensselillä ilmajäähdytteisen kannen ja hyvin on kestänyt. Joku mainitsi että käy hyvin ruiskumaalaukseen.Löytyy ainakin musta ja hopea.Pitää käydä kuumana ennen kuin lopullisesti kuiva.
Todella paha haju kun käytin lämpimäksi konetta remontin jälkeen.

Back