Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
käytitkö mitään pohjamaalia???Ite olen maalannu 5 vuotta sitten Z 1000 ilmajäähdytteisen malmin lohkot, sylinteriblogin, kannen ja venakopan mattamustalla Maston 400 astetta kestävällä spraymaalilla ja hyvin on kestäny, bensaa ja jopa kiveniskujakin. Pohjat pitää olla vaan tosi puhtaat vanhasta maalista. Maalasin joka osan erikseen ja suojasin kaikki tiivistepinnat maalarinteipillä ja lohkon sisäosat. 4 purkkia meni noihin osiin kokonaan. Ekat kerrokset ohuina ja antaa kuivahtaa välillä. Mulla oli valmiiksi maalatut osat hyllyssä vielä 3 kk ennen kasausta. Toi maali vaatii kunnon kuumennuksen jämähtääkseen kiinni. Ite tein sen läjäämällä koneen, varovasti runkoon paikalleen ja peli tulille pihalle n. 1/2 tunniksi ja johan alkoi käry nousta. Tossa vaiheessa kannattaa varoa, ettei bensaa valu lohkoille, kestää vasta kun on maali "paistettu".
Homma onnistui hyvin ja kiillotettujen koppien kanssa motti näytti upeelta.
Tänä talvena tuli tehtyä samainen maalaus toiseenkin koneeseen.
Olen kuullut monen maalanneen koneita tolla Mirkulla ja hyvin on kai onnistunu ja kiinni on pysyny. Noissa ilmakoneissa on noi sylkynrivat aika pitkiä ja voi olla vaikee saada pensselillä maalia syvimpiin koloihin, mut saahan tonki ruiskulla levitettyy.Viime kesänä vedin ZX9R:n koneen Miranolilla ja todella hyvin pysyi ja pintakin oli siisti vaik pensselillä maalailin. Ensin puhdistat hyvin vaik asetonilla tai tinnerillä ja sit Miranolii pintaan, nii hyvä tulee