Moottorin pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minä taas pesen pyörät pesurilla useamman kerran kesässä.
Pesurin ongelma on sama kuin monessa muussakin työkalussa. Jos sitä ei osaa käyttää, saa sillä asioita rikki.
Ei työnnetä läheltä sähkölaitteisiin, tiivisteisiin eikä ketjuihin. Oma pikkupesuri kärsii jostain puolesta metristä lasettaa lähes kaiken mitä omissa pyörissä on kun pitää suihkun vähän leveänä. Mittaristo ja katkaisimet saa hieman hellemmän käsittelyn.

No tää. Oon kohta pessyt kaikien vehkeitteni pannuhuoneet ja koneet painepesurilla jo 30 vuotta ja kertaakaan siitä ei oo aiheutunut mitään oikeaa ongelmaa. Joskus saatan oikein laittaa muovikassin laturin päälle, mutta aika usein välttelen vain veden ruiskimista arkoihin paikkoihin. Kerran ku kuivaa tulpankaivot, niin kyllä sen sitten taas muistaa. Nykyään puolissakin on niin hyvät tiivisteet, että sinnekään ei enää mee vettä.

Viimeksi muokattu:
Olinpa joskus vuosia sitten ihan järjestetyllä motskarireissulla ja kaikki olivat minulle uusia tuttavuuksia. Oliko nyt ensimmäinen vai toinen ilta päästyämme majapaikkaan niin ennen kypäräkaljoja eräs toveri alkoi kysellä missä voisi pesettää pyörän. Totesin, että taidan olla nyt väärässä porukassa.

Olinpa joskus vuosia sitten ihan järjestetyllä motskarireissulla ja kaikki olivat minulle uusia tuttavuuksia. Oliko nyt ensimmäinen vai toinen ilta päästyämme majapaikkaan niin ennen kypäräkaljoja eräs toveri alkoi kysellä missä voisi pesettää pyörän. Totesin, että taidan olla nyt väärässä porukassa.

Voi olla tärkeää, että on puhdas pyörä ja hyvä niin.
Toiset vetää kauden kurat niskassa ja toinen pesee jokaisen ajon jälkeen pölyt pois.
Kumpikaan ei ole väärässä.

Toisille tuntuu olevan kunnia-asia ajaa mahdollisimman paskaisilla vehkeillä. Mä oon sen verta laittanut aikaa ja vaivaa omien laitteden eteen, niin kyllä mä haluan, että ne ovat myös puhtaat. Jossain Keski-Euroopan autoreissulla on oikein kiva käydä vetäsemässä auto puhtaaksi pesulassa ja jatkaa matkaa. Ennen ratapäiviä putsaan yleensä mopon, koska siinä samalla näkee sitten mahdolliset ongelmakohdatkin. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.

Viimeksi muokattu:
Naapurin ukko hinkkaa autonsa joka viikko kiiltäväksi. Minä pesen auton noin kolme kertaa vuodessa halvimmassa automaatissa. No, mun volkkarissa helmat kukkii - naapurin ei.

Toisaalta naapurin tuntien voisi sanoa, että hänen kannattaisi käyttää tuo tunti kaksi viikossa mieluummin itsestään huolehtimiseen (liikuntaan) kuin autoonsa. Voisi olla loppupeleissä/-elämässä kannattavampaa.

Toisille tuntuu olevan kunnia-asia ajaa mahdollisimman paskaisilla vehkeillä. Mä oon sen verta laittanut aikaa ja vaivaa omien laitteden eteen, niin kyllä mä haluan, että ne ovat myös puhtaat. Jossain Keski-Euroopan autoreissulla on oikein kiva käydä vetäsemässä auto puhtaaksi pesulassa ja jatkaa matkaa. Ennen ratapäiviä putsaan yleensä mopon, koska siinä samalla näkee sitten mahdolliset ongelmakohdatkin. Tyyli vapaa, mutta pakollinen.
Enemmistö on tässäkin oikeassa. Kyllähän ilman muuta kannattaa oudossa Itä-Euroopan kylässä lahteä haeskelemaan pyörän pesijää. Tyhmäähän se olisikin jäädä porukan kanssa kypäräkaljalle. Vois joutua vaikka ihan juttelemaankin näiden sivistymättömien motoristien kanssa.

Back