• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

#moottoripyora irc -kanava (IRCnet)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flack
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

flack

New member
joku jotakin sanookin.
wink.gif
tounge.gif

Ainakin välistä.
biggrin.gif

btw, tossa mietittiin just meettiä kanavan väelle ajokauden??? loputtua Ekin&Karik&co:n kanssa ajokauden loputtua johonkin baariin.... onhan noi pileet tietty laivallakin mut muutenkin... saa tulla miettimään jnejne tonne sekaan.... vaikutuksia erisuuntiin otetaan edelleen vastaan.
smile_org.gif

Äänestyksessä jäätiin pahasti "en kannata" ihmisten jalkoihin.

No kuitenkin kanavalla roikutaan.

Irc on kuitenkin ainoa oikea ratkaisi vrt. multimeediatsätti
smile_org.gif

Hyvää kesänjatkoa vaan gaigille
033102beer_1_prv.gif

-E

Ei muuten pidä paikkaansa.
Kannattajia potentiaalisine käyttäjineen on 67, vastustajia 44.

No, mutta samapa tuo. Kanava kuitenkin on ja uusiakin naamoja on joukkoon sillon tällön tupsahdellut.
smile_org.gif
Eikä pätkääkään muuten karsasteta jos niitä tulis lisääkin...
wink.gif

Oha se sellasta...ircci o suur osa elämää
smile_org.gif

miitti hmm..missä ja millo.. taitasin kotilolla vaivautuu paikalle ku mopotus tais loppuu tält kaudelta:
mad.gif
bawling.gif

Mä oon päässy irti IRCistä viitisen vuotta sitten ja siihen en kyllä enää aio jäädä koukkuun. ;)

...Hmm vaikkaki toisaalta, onhan tää ORGgikin aika addiktoiva...
tounge.gif

IrcNET:ssä...

Downloadaa vaikka täältä

Asenna ja ota yhteys internetpalveluntarjoajasi irc serveriin (yleensä jotain irc.isp.com) keksi itesellesi nick ja joinaa kanavalle

-E

PS: Tarkempia ohjeita on netti pullollaan...

onko tää #moottoripyora -kanava jotenkin liitännäinen .ORGiin muutenkun aiheeltaan vaan onko tää perustettu ihan erillisenä juttuna ?

MINÄ SUUTUN NYT! Pentele, vaikka kuinka olen yrittänyt yhdistää IRCnettiin, niin ei onnaa...ainoa mikä toimii on näköjään quakenet...prkleen prkl...
mad.gif

Jaah...mistä mä sen tiiän?
Mulla on PBEzone, porvoon energian ylläpitämä langaton, mutta taitaapi olla elisan kaistaa joka muttuu songille ens viikkona.
WIN XP käyttis, en tiiä mikä clientti on...?? anna vinkki?
Ja asetuksiin en ole sen koommin muuttanu...

Mulla on PBEzone, porvoon energian ylläpitämä langaton, mutta taitaapi olla elisan kaistaa joka muttuu songille ens viikkona.
Okei eli sulle oikea palvelin siis onpi irc.kolumbus.fi mikäli todella oot elisan verkossa.

sanoi:
WIN XP käyttis, en tiiä mikä clientti on...?? anna vinkki?
Ja asetuksiin en ole sen koommin muuttanu...

Veikkaan clientiksi (=ohjelma) mIRCiä? siis se ohjelma jolla koitat ircciä käyttää... Jos ei ole niin mIRCin saat osoitteesta http://www.mirc.com/.

Sun pitäis sinne asetuksiin täyttää nimesi ja haluamasi nick, sitten laittaa palvelimeksi tuo irc.kolumbus.fi ja sitten connectoida.

Oon ehkä huono neuvomaan wintoosalla irccausta kun ite irkannu jo vuosia yhdistelmällä linux+irssi .

Mulla on Firc...

Oon mä irkannu joku vuosi, mutta jostain syystä en pääse muualle kun Quakenettiin...prkl...

Toi irc.kolumbus.fi jutusta en tiiä mitään, ku semmosta kohtaa logista en löyä...local hostin kohdalla lukee jotain ws254.porvooneneriga.fi ja sitten ip-osote, mutta mutta..

Mulla on Firc...
Hyi helvetti, oli pakko sanoa
smile_org.gif
Suurin peelo-softa ircin käyttöön mitä maailma päällään kantaa... Tuon käyttöön en osaa tarkempia ohjeita antaa mihin serverit pitäisi merkitä jne jne...

sanoi:
Toi irc.kolumbus.fi jutusta en tiiä mitään, ku semmosta kohtaa logista en löyä...local hostin kohdalla lukee jotain ws254.porvooneneriga.fi ja sitten ip-osote, mutta mutta..

Tollasta hostia en löytänyt mistään dns:stä, en edes niin että korjasin domainista kirjoitusvirheen - tuossa on pakko olla joku häikkä... Mutta se ei kuitenkaan ratkaise ongelmaa, olisin vaan nähnyt tuosta hostista kenen verkossa bittisi juoksee...

Mitä selkeitä eroja IRCillä on verrattuna Chatiin, onhan chattikin realiaikainen. Ei ymmärrä, ja mitä kaikkea se vaatii, eli jos nyt aion ircaamaan mitkä kaikki softat pitää hommata ja mistä, mitkä parhaat ja löytyykö Suomekielisinä mielummin niidenkanssa säädän. Täytyykö internetyhteyden palvelutarjoajalle ilmoitaa jotain, yhteys nakuttaa Elisan verkossa ADSL, jo asiaa kerrakseen. Tuossa yllähän tuota jo selvisi mutta jos sais vielä kerran kaikki yhteen nippuun.
smile_org.gif

Back