• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä-poliisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja w-biatch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä pahemmin tee mieli moikata kun muutenki huonot välit, kyl joskus tuli moikattuu mut satunnaisella tuloksella sai vastakaikua.

...harlekiini-housut jalassa...??  
biggrin.gif
tounge.gif
niin ja, viddu mä arvasin et noista vielä kuulee. Tulen ottamaan ne kaikille kokkareille mukaan, vaikka messujen jatkoillekkin stana
biggrin.gif

Aina moikataan kun nähdään... Siis keskimäärin kerran kesässä eli jossain muualla taitavat enimmäkseen ajella  
omg.gif
.

...harlekiini-housut jalassa...??  
biggrin.gif
tounge.gif
niin ja, viddu mä arvasin et noista vielä kuulee. Tulen ottamaan ne kaikille kokkareille mukaan, vaikka messujen jatkoillekkin stana  
biggrin.gif
Noi housut kyllä muistui minunkin mieleen vaikka en hlökohtaisesti tavannutkaan
biggrin.gif
Nyt tietää sit ketä kyseessä
biggrin.gif

Ja itse aiheeseen, ei ole vielä tullut yhtäkään vastaan joten en osaa sanoo miten sitä reagois.

Sekin kummallisuus on tullut nähtyä, että mopopoliisi moikkaa ensin. Tämä tapahtui tänä kesänä Helsingissä. Vaan voi kait mopopoliiseillekin paiskata narua. MP kuskejahan nekin...

Kylläpä noita tulee moikattua, usenmiten jopa vastaavat.

Pari kesää sitten sattui vielä mukavasti kun ajelin kotio, niin matkan varrella oli sinihaalarinen bemaristi juuri sakottamassa Ladakuskia tienvieressä; minä bemarilla ohitse ja lapa ylös, niin sinihaalarinen morjesti takaisin; oli Ladakuskin ilme aika myrtsinä...
033102bebe_1_prv.gif

Onhan sitä tullut itse yritettyä moikata mutta kyllä aika ylpeiltä motoristeiltä vakuttavat ja ei ole käsi takaisin heilahtanut...

033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Kyllähän meno olisi melko levotonta, jos poliiseja ei olisi, joten
enimmäkseen voin kyllä moikkailla - ettei siinä mitään senpuoleen.

Niillä on liiankin 'jämerät' meiningit. Tunnetustihan työaikana ei
saa nauraa, siitä niille ei makseta. Kuten jo arvannette, niin
tosikot pärjäävät siinä hommassa kauemmin. Poikeuksiakin on,
mutta tosikkomaisuus on eduksi. Luulisi sen ainaisen
murjottamisenkin käyvän voimille - kauan harrastettuna. En usko
että se johtuu ylpeydestä - pikemminkin typeryydestä.
Milloinkaan ei ole liian myöhäistä muuttaa tapojaan.

Sitten se ennalta ehkäisevä toiminta. Miten se
puskassakyttääminen edesauttaa ennaltaehkäisevää rikoksentorjuntaa?

Jossain MP-möten yhteydessä kaikki lähteneet raittiustestattiin
vasta muutaman kilometrin päässä, kun siellä alueen portilla ei
kukaan 'ehkä'-tapaus olisi edes yrittänyt lähteä, jos se testaus
olisi ollut siellä paikanpäällä. Olisi riittänyt mainiosti yksi ainut
poliisi ja koko poliisilaitos olisi saanut hyväksyntää ja goodwilliä.
Liekkös oikein laillinen tapa toimia. Moraalisesti kovin
kyseenalaista meininkiä.
baaa.gif

Omiemme joukossahan tämä ennakointi toimii ja sehän se tuntuu
niin mukavalta .. niin mukavalta .. että ... oikeesti hyvä juttu...

Yleensä aina moikkaan, harvemmin moikkailevat takaisin.
Parin kanssa olen ollut / joutunut juttusille, tosi fiksuja kavereita, ainakin verrattuna kotilolla kurvaileviin kolleegoihinsa

Niillä on liiankin 'jämerät' meiningit. Tunnetustihan työaikana ei
saa  nauraa, siitä niille ei makseta. Kuten jo arvannette, niin
tosikot pärjäävät siinä hommassa kauemmin. Poikeuksiakin on,
mutta tosikkomaisuus on eduksi. Luulisi sen ainaisen
murjottamisenkin käyvän voimille - kauan harrastettuna. En usko että se johtuu ylpeydestä - pikemminkin typeryydestä.
Milloinkaan ei ole liian myöhäistä muuttaa tapojaan.
Ei kai se muusta ole kiinni kuin siitä, että molempien osapuolien kannalta, sekä poliisin että asiakkaiden, on parempi että tunteet pidetään tilanteen ulkopuolella. Omaan tuttavapiiriin kuuluu yksi jo eläkkeellä oleva rikospoliisin ylikonstaapeli, joka on aina osannut hymyillä ja heittää läppää siviilit päällä, mutta kun se veti siniset päälle, siitä tuli osa oikeutta valvovaa mekaanista koneistoa. Jos tunteet otetaan peliin, on puolueeton pykälien noudattaminen aika vaikeaa. Sen olen oppinut häneltä ymmärtämään ja hyväksymään.

talktohand.gif
Kyllä tulee aina tassua nostettua, oli sitten Polliisi tai tavallinen kanssamotoristi. Lähes poikkeuksetta on mulle vastakaikua tervehdykseen tullu..
talktohand.gif

Kumma juttu, että jos MP tulee vastaan, niin ne näyttää yleensä sitä etu sormea..
tounge.gif

Ei silti, mä näytän takas samalla tavalla.
wink.gif

Tokihan niitäkin tervehditään. Sikäli jos ehtii, tuntuu aina olevan kiire räpeltää jarrujen kanssa kun poliiseja näkee.

Morjestan moottoripyörä -poliiseille vielä isommin kun muille motskarilla kulkeville. Enkä mä yleensäkään käytä poliisista nimitystä sika vaikken poliisi olekkaan. Hyvää työtä tekevät, joissain lakiasioissa olisi parantamista, mutta se ei ole poliisien vika.

*Hehiö*
biggrin.gif

Äsken ajoin pyörällä kaupungilla. Edessä näky siniset valot vlikkumassa. Aattelin että possumaija tulee. No, se olikin pyörä. Ajo aika hiljaa vaikka oli "hälytysajossa", about 70-80km/h viidenkympin alueella.
omg.gif

Aattelin ihan v*ttuillessa morjestaa sille, kuinka ollakaan, se morjesti komeasti takas.
tounge.gif
tounge.gif

Ei tainu olla kovin kiire sillä.
baaa.gif

Back