Moottoripyörä pressun käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Junnu85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kuinkas ton pressun kans, jos on justiin tullut ajosta ja haluais laittaa pressun päälle, niin eikö siinä oo palovaara, tai ainakin pressu sulaa pakoputkeen kiinni?

Kuinkas ton pressun kans, jos on justiin tullut ajosta ja haluais laittaa pressun päälle, niin eikö siinä oo palovaara, tai ainakin pressu sulaa pakoputkeen kiinni?
Sulaa se vähän, mutta ei ainakaan mulla ole koskaan syttynyt. Vielä.
crazy.gif

Asukaspysakointilupa on Vespalla, joten se saa olla parkissa. Laittomasti pysakoity Ducati vieressa lyhtypylvaaseen lukittuna pressun alla. Pressu lukittu edesta ja takaa, niin parkkipirkot eivat pysty nostamaan pressua ja laittamaan 150 euron parkkisakkoja. Taalla jokainen asukas saa ostaa yhden autoluvan ja yhden mp-luvan. Vaikka ei ole autoa, en saa vaihtaa autolupakiintiotani toiseen mp-lupaan, enka voi Ducatia jattaa laheisiin mp-parkkeihin, silla niissa ei missaan ole mitaan, mihin lukitsisin pyoran, joten se ensimmaisen yon aikana tultaisiin nostamaan pakuun.

Kaytan Oxford Stormex pressua, jonka voi laittaa kuuman pyoran paalle. Hengittava, joten kosteus paasee myos haihtumaan. Aika arvokas, mutta todella hyva. Olen kayttanyt jatkuvasti vuoden verran, ja on viela kuin uusi. Hieman liian korkea tuo M-koko Monsterille, joten pressu laahaa maassa. Pitaisi kehittaa koysisto, jolla saisin sen nostettua ylemmas.
d6954bbe44b0aa08f2efed9c7284ce9f.gif

Tänä kesänä on tullut käytettyä kerran, Turuus. Oltiin Ruisrockin aikaan kolme yötä paikkakunnalla ja mopot seiso Hesehotellin parkissa sen aikaa, molemmissa MP-asun peitot päällä ja aika mukavasti nuo naamioituivat ympäristöön. Mullakin tuo väritys omassa aika erottuva (kelta/valko/kromi) joten pahimmassa tapauksessa tuo houkuttelee vandaaleja toteuttamaan itsetyydytysviettiään, mutta haluaisin uskoa että peiton käyttö hillitsee amatöörien haluja jonkun verran kun visuaalinen puoli ei ole niin houkutteleva. Saivat kyllä olla rauhassa.

Kotioloissa seisovat tallissa joten jää vähemmälle tuo peittely, luultavasti talviseisonnan ajaksi sitten päälle pölysuojaksi.

Kun jättää sen Liiterin pressun lepattamaan, niin on kuiva pyörä huomenna vaikka sen sateesta laittaisinkin parkkiin. Itse olen sitä reilun vuoden pitänyt eikä se mun mielestä naarmuttele.

Mutta on paremmin pois varkaan ja naapurin kakaran silmistä.

Tosin se kannattaa laitta ain samoin päin muuten on ketjurasvat pleksissä. (mulle ei koskaan käy näin).

Toisaalta kun se sitten lepattaa niin se voi ottaa myrskyllä ilmaa alleen ja sisäänsä ja sitten kiskoo pyörää perässään pitkin parkkipaikkaa...(näin ei voi käydä kuin Aku Ankalle)

Kyllä huilii ulkosalla pressun alla. Sain Tammer-suojan pressun viimekesänä ja se on hjuva.

Talvisäilytyksessä on paperinen kertakäyttölakana näppärä ja edullinen.

Yöksi yleensä pressu päälle. Joskus päivälläkin jos kerkeän sen ennen sadetta siihen levittää.

pressu päälle jos pyörä seisoo tossa katoksessa pidemmän aikaa koskemattomana. Talvisäilössä en pressua pidä kun tuo on veden pitävä niin taitais vaan turhaan kosteutta kertyä tms...

Aina yöksi laitan kun pyörä nukkuu yönsä sisäpihalla koivun alla ja keräisi muuten siitepölyä. Reissuun en ikinä pressua ota.

Ostin mopolle pressutallin ja laitoin käyttämäni mopopressun kaappiin, mutta perskele kun otin mopoa tallista niin huomasin että mopo oli täynnänsä lintujen paskaa! Linnut lentävät sisälle talliin,istuvat mopon päällä ja paskovat talitiaisen innolla kaikkialle
bawling.gif
nyt on mopo tallissa mutta myös suoja päällä,ei tintit pasko kun eivät pysy liukkaan suojan päällä.

Pressu suojaa sateelta, hiekkapölyltä ja linnunpaskalta.
Se suojaa myös kasteelta, on kivampi lähteä aamuvarhaisella
kuivalla mopolla, vaikka mp-housut pitävätkin vettä. :-)

Laitan peitteen aina, jos mopo on ajon jäljiltä KUIVA ja suunnilleen puhdas.
Jos se on jo ehtinyt kastua tai paraikaa sataa, jätän laittamatta.

Back