• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä rahtina?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -M-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-M-

New member
Pitäisikö motskari ottaa rahtina kotiin, vai maksaisitteko pyörän ja luottaisitte, että myyjäliike säilyttää sen seuraavat kolme kuukautta?

Kauhuskenaarioina tullut mieleen jo pyörän "varastaminen" ja vastaavat...

Kyseessä on ilmeisesti suomalainen pyöräkauppa, josta olet ostamassa / ostanut pyöräsi?

Toki kannattaa antaa myyjän säilyttää mopoasi talven yli... ei tule ainakaan ylimääräisiä kuluja talvisäilön metsästämisestä ym.
Ja eiköhän liikkeillä ole vakuutukset jollakinlailla kunnossa varkauksienkin varalta.

Jep, kiitos vastauksesta. Olen vaan niin tajuttoman nyypiö, että pelkään että kohta viedään pässiä narussa
smile_org.gif

Kuulostaahan tuo kysymys varmasti tyhmältä, mutta vakavissani olin...

Onko kenelläkään kokemuksia pyörän maksamisesta ja sitten jättämisestä myyjäyrityksen hoteisiin talveksi?

Eipä ole moisesta kokemusta, mutta jos se mopo tuolla myyjäliikkestä katoaa/tuhoutuu/vaurioituu, niin eiköhän se ole myjäliikkeen (ei sinun) ongelma, eli liikkeen vakuutuksen pitäisi korvata moiset...

Pitäisikö motskari ottaa rahtina kotiin, vai maksaisitteko pyörän ja luottaisitte, että myyjäliike säilyttää sen seuraavat kolme kuukautta?

Kauhuskenaarioina tullut mieleen jo pyörän "varastaminen" ja vastaavat...
Jos päädyt rahtiin, niin älä anna tehtävää "ammattimiehille", kuten Transpoint oy:lle tai vastaaville yrityksille, jotka särkevät pyörän takuuvarmasti
veryangry.gif

Kuljetusliikkeille hälläväliä-asenne on kovin tyypillistä
033102ass_1_prv.gif

Muutaman kerran olen laittanut pyörän rahtina
sad_orig.gif
ei ikinä enää
033102bebe_1_prv.gif

Siperia opettaa

Onko kenelläkään kokemuksia pyörän maksamisesta ja sitten jättämisestä myyjäyrityksen hoteisiin talveksi?
Minä ostin muutama syksy sitten Takatalolta, syksyllä vaihtopyörä liikkeeseen kun ajokausi päättyi ja keväällä uusi pyörä liikkeestä kun kausi alkoi. Varastointi veloituksetta. Ei pitäisi olla mikään ongelma missään liikkeessä. Keväällä tietysti vähän kiirehtivät kun varastotilat ovat mitä ovat.

Tuota, tuota, innostuin otsikosta, mutta sitten huomasin, ettei avaaja tarkoittanut sitä, mistä olen innostunut. Tää on siten vähän off topic, sorry.

Vielä viime keväänä kuuluin joukkoon, joka katseli alta kulmain kaiken maailman Rostockin lautalla liikkujia. Ne kun ei musta pitäneet moottoripyöräilystä.

Kun sitten pyörin viime kesänä useamman kerran Euroopassa ja istuskelin Italiassa, Itävallassa, jne. paikallisten motoristien kanssa ja ne aina jakso ihmetellä sitä mun pitkää siirtymää itse ykkösprioriteettiseudulle, ni alko itää ajatus umpiluussa: ”Prätkä todella kannattaisi lähettää konttikuljetuksena lähemmäs Alppeja ja lennellä sieltä sitten välillä Suomeen, kun pakko yllättää”.

Sen jälkeen olen yrittänyt kuikuilla kuljetuspalveluja, mutta se on osoittautunut tosi vaikeaksi. Onko kukaan viisaampi osoittamaan saitteja, josta tärppäisi?

Ja tämä menee off-topic, mutta mitä pitää tonnisesta katupyörästä tsekata, kun ei pääse ottamaan kunnon tyyppejä (johtuen talvesta)?

Käyntiääni jne? Mitenkä testataan, onko esim. pumput kunnossa, löysää etupään ajomikäsenytolikaan -osassa ja niin edelleen?

Jos pyärän liikkeestä kerran ostat niin vaadi kauppaan tehtäväksi huolto jos ei ole jo tehty ai on juurikin edessä..
Liike on myöskin vastuussa jos myy romua, jos pyörä on kunnossa niin lupaavat yleensä jonkinmoisen takuun vaikkapa 3-6kk ja siinä ajassa ne pikkuviat varmasti tulevat selville..

Jos pyärä jää talveksi liikkeeseen niin varmista että välillä joku viitsii painella keulaa ettei stefat kuivu ja siitä syystä ala vuotamaan jne.. näin kävi omassa tapauksessani vuosi sitten ja "takuuseen" meni liikkeen piikkiin
smile_org.gif

Myyjäliikkeen vakuutus ei kata asiakkaan kulkupeliä. Itselläni kävi niin, että vein emännän auton huoltoon ja katsastusremonttiin kaverini huoltoasemalle. Lähdimme sitten toisella autolla käymään pääkaupunkiseudulla. Ajoin huoltoaseman kautta ja kävin maksamassa auton kulut. Sanoin kaverilleni, että jätän sen tuohon pihaan pariksi päiväksi ja haen sitten. Hän ilmoitti, että pitää avaimet ja siirtää sen aina yöksi huoltohalliin. Ei vaan kukaa tee ilkivaltaa... No mun onnella kävikin niin, että sinne huoltamoon tehtiin yön aikana keikka. Meidän auto lastattiin huoltohallista täyteen renkaita ja muuta kaupallista tavaraa, sekä lähdettiin ajelemaan. Autoonhan oli jäänyt avaimet paikoilleen. Auto löytyi tyjänä (myös autostereoista ja lastenistuimista) jostain kauempaa hieman kolaroituna. Auton vakuutus korvasi auton vahingot ja kotivakuutus auton sisällä olleen tavaran (lasten istuimet). Mutta jos autossa ei olisi ollut lisävakuutusta(hirvi,palo ja varkaus), niin mikään liikkeen vakuutus ei sitä olisi korvannut.

Yx kaveri omistaa tälläisen kuljetusfirman, joka tietää ja tuntee motskari touhut. Ainoa huono on että kovin pohjoisessa ne käy harvemmin, mutta Tampereen alapuoli on hanskassa aika hyvin. Euroopan muuttokeikkoja ne tekevät myös satunnaisesti. Yhteydet löytyy osoitteesta

http://www.transmaid.fi

Kun sitten pyörin viime kesänä useamman kerran Euroopassa ja istuskelin Italiassa, Itävallassa, jne. paikallisten motoristien kanssa ja ne aina jakso ihmetellä sitä mun pitkää siirtymää itse ykkösprioriteettiseudulle, ni alko itää ajatus umpiluussa: ”Prätkä todella kannattaisi lähettää konttikuljetuksena lähemmäs Alppeja ja lennellä sieltä sitten välillä Suomeen, kun pakko yllättää”.
Edelleen off-topic, mutta...

Oletkos Seku pohtinut vaihtoehtoa, että laittaisi mopon ja itsensä junan kyytiin Saksassa? Pääsee kuulemma vaikka Italiaan asti junalla, eikä tarvitsis puskea (tylsiä) autobahneja pitkin etelään... Kaveri oli tehnyt niin ja kehui mukavaksi vaihtoehdoksi.
Hintoja ei valitettavasti ole muistissa...

Back