• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

moukku

New member
Terve!

Nyt tulee tälläinen aihe jonka olisi tarkoitus herättää hiukan keskustelua ja vaihtaa kokemuksia.

Mielenkiinnosta haluaisin tietää Teidän, mies sekä nais moottoripyörä omistajat oliko minkäänlaista väittelyä / minkään näköstä tappelua siitä saako moottoripyörää hankkia talouteen vai ei?

Miten ja mihin päätöksiin päädyttiin, KOMMENTOI !

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ei ollut mitään väittelyä ja ei ole oikeastaan ollut senkään jälkeen. Vaimoa ei vois vähempää prätkät kiinnostaa valitettavasti.

Parempi(?)puolisko nosti kytkimen ennen pyörän hankintaa.
Mikäs on hiihtäjän hiihdellä
062802moto_prv.gif

No problem
biggrin.gif

Vaimo sanoi, että "osta se prätkä". Pää pyöri kuin pöllöllä aina kun jossain kuului sopivia ääniä.

Nou problemos, ei emäntää kiinnosta tuo harrastus. Antaa minun tulla ja mennä -tietyissä rajoissa tosin.
thumbs-up.gif

Itellä oli ensin ollut jo muutaman vuoden ja kun emännän kanssa tavattiin niin se osti siitä sitten seuraavana kesänä meidän prätkäreissun jälkeen pyörän kun iski niin kova palo ajamiseen vaikkei sillä ollut ajokokemusta edes mopoista
smile_org.gif
!

Ja täysillä on mukana harrastuksessa, joskaan ei ihan niin intohimoisesti kun itse.

Pyörä oli jo ennen emäntää ja sillä sitä riiuu aikana vietiin pitkin keskistä Suomea.
Hyvin innostunut oli jo silloin ja heti seuraavana kesänä ajoikin kortin. Omilla pyörillä mentiin mutama kesä ja sitten samalla menty.
Käydään yhdessä keulimista ja muuta pelleilyä harjoittelemassa. Kumi palaa siinä missä itsellä. Rata ajon harjoittelun aloitti viime kesänä.
Joten eipä riitoja ole ollut, ei edes siitä kumpi lähtee.

Itse en edes suostuisi riitelemään siitä mitä voin harrastaa ja mitä en. Keskustelunkin asiasta kävisin kerran ja sitten se joko hyväksyttäisiin tai sitten mun olis pakko lähteä toiseen osoitteeseen asumaan.
Itse en ymmärrä miksi se toinen minulle harrastukset valitsis? Enhän mäkään sille niitä valitse
idea3.gif

Huomasin että oon ollu varsinainen puusilmä, tuolta löytyi jo kyseinen aihe jo kertaalleen :/ mutta annetaan tämänkin olla voimissa.

En tiedä onko kenelläkään muulla samanlaista mutta itsellä on avovaimon kanssa hurja vääntäminen päällä. Sanoo etten koskaan halua viettää aikaa hänen ja 2v poikamme kanssa, paska puhetta. Ei mikään estä meidän heittämässä pyörällä kesällä reissuja, tosin poika joutuisi jäädä hoitoon. Väittää että menen tostanoin vaan silloin kun huvittaa eikä hän voi, ei kuitenkaan koskaan avaa suutaan jos haluaa lähteä johonki tai ehdota mitään. Taloudellisestihan pyörät kyllä syövät mutta ne on kaikki laskettu 10 kertaa.

Viimeinen keskustelu päättyi minun sanoihin: " Minä hankin sen pyörän, piste "
033102bebe_1_prv.gif

Tuossa kun on lukenut noita muita juttuja, että olisi mennyt suhde poikki sen takia kun on pyörän ostanut, ei ole siis tainnut olla suhde kovin vankalla pohjalla muutenkaan?

Veikkaan että jokainen mies joka on vakavassa suhteessa joutuu näitä pohtimaan. Motoristillakin on sydän ;)

EI TEHDÄ TÄSTÄ NYT MITÄÄN PSYKIATRI THREADIA !!
buttrock.gif

No eipähän siitä keskusteltu. Ostin pyörän ja ok.
tounge.gif

Olis pitänyt harkita pidenpään tuota ekaa kyyditystä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

eipä tuo minunkaan emäntää kiinnosta pyöräjutut. Saa ihan yksin ajella ja mennä ku ei suostu ees kokeilemaan miltä tuntuu kyydissä istuminen.

Välillä kuulee, että vois vähemmänkin ajella, mut eipä tuo liikaa nalkuta
biggrin.gif

Helopolla tuli pyörä taloon vaikkei vaimoa moottoripyörät kiinnostanut mm. kalliiden vakuutusten takia.

Velipoika hankki vuosi sitten uudemman ja "vanhus" tuli meille vakuutusmaksuja vastaan hoitoon. Ajovarusteiden hankinta molemmille, muutama pikkureissu hallituksen kanssa ja sitten pyörän lunatus omaksi ja vaihto. Kuussatanen ähvä vaihtui tuplaxx.
Kun laitoin pyörän "myyntiin" (hinnalla suojattuna  
033102beer_1_prv.gif
), kysyi rouva jotta "milläs sitä ens kesänä ajellaan jos pyörän myyt ?" Eli ei myydä pyörää, ostetaan vaan bensaa ja maksellaan vakuutukset...

wink.gif

Pyörä tuli hankituksi, kun vaimo hankki itselleen 250cc Vespan. Ei mukissut vastaan yhtään. Kun eka pyörä jätti pari kertaa tienvarteen, niin vaimo käski mennä vasta avattuun Bike Worldiin mun työpaikan vieressä ja hakemaan sieltä uudemman menopelin.

No voi perhanan perhana, suurimmilla osilla teistä on naiset jotka itse harrastavat pyöräilyä.

Omani on niin sitä vastaan kun olla ja voi. Uskon että kyllä se kyytiin tulisi ja asenne muuttuisi. Ainahan se on ollu tuollanen ns. uusiin juttuihin nähden.

Mutta tosiaan, miksi en saisi harrastaa omaa harrastustani?
sport05.gif

Viitti kuitenkaan ihan loputtomiin tästä tapella, muuten alkaa lähteä käsistä koko touhu.

Taisteluhan siitä aina tuli kun virittelin keskustelua moottoripyörän hankinnasta.Aikani taistelin,mutta sitten päätin että ostan pyörän sanoi vaimo mitä sanoi.Sitten kun kerroin hänelle että olen pyörän ostanut,hän sanoi että voihan v...u!
Mutta sen jälkeen siitä ei keskusteltu,mutta tämä pätee vain siihen ensimmäiseen pyörään.Pyörien vaihtaminen uusiin on jo sitten jo eri juttu
pftroest.gif

eipä tuo minunkaan emäntää kiinnosta pyöräjutut. Saa ihan yksin ajella ja mennä ku ei suostu ees kokeilemaan miltä tuntuu kyydissä istuminen.

Välillä kuulee, että vois vähemmänkin ajella, mut eipä tuo liikaa nalkuta  
biggrin.gif
Samoilla teemoilla mennään, eipähän ees huomannut 1,5 kuukauteen, kun tuossa muutama vuosi sitten vaihdoin pärrän. Mitä nyt väri vaihtui, puolikate kokokatteeseen ja naapurin äijät kävi ihmettelemässä.

Vaimoa ei moottoripyöräily oikeasti kiinnosta pätkääkään. Eikä haittaa sekään että ajelen pyörällä. Yleensä ajot on sujuvasti yhdistetty työajojen yhteyteen.

Kun olin pyörää ostamassa vaimo kysyi vain että riittääkö rahat pyörään.

Sanoo etten koskaan halua viettää aikaa hänen ja 2v poikamme kanssa, paska puhetta. Ei mikään estä meidän heittämässä pyörällä kesällä reissuja, tosin poika joutuisi jäädä hoitoon. Väittää että menen tostanoin vaan silloin kun huvittaa eikä hän voi, ei kuitenkaan koskaan avaa suutaan jos haluaa lähteä johonki tai ehdota mitään.
Keskusteleminen on vaikeaa - oikeasti. Se on kirjoittamallakin, niin saati sitten livenä puhumalla. Toisille se on vaikeampaa ja toisille helpompaa. Rakentavan keskustelun mahdollisuuden voi torsota yksikin osaamaton osapuoli. Sori - menee ehkä vähä filosofian puolelle
smile_org.gif

Mitä kiistaan tulee, niin faktaa pöytään. Onko vaimolla pointti olettaa, että hylkäät yhä useammin hänet ja lapsenne? Viekö jokin muu harrastus jo aikaasi siten, että hän kokee jo nyt läsnäolosi puutteelliseksi? Mikäli tällä osastolla on korjattavaa, niin mieti voitko tehdä jotain. Ehkä asiaa voi korjata jopa parempaan suuntaan, vaikka taloudessa uusi harrastus sinulla olisikin?

Ellei, niin sitten kyse on ehkä tiedon puutteesta. Et ole kyennyt vakuuttamaan vaimoasi siitä, mitä tuleman pitää. Hänellä on visio moottoripyörän vaikutuksesta elämäänne ja sinulla omasi. Ehkäpä hypoteettiset mopoilusuunnitelmat tulevaksi kesäksi auttaisivat? Esitä vaimollesi miten olisit poissa ja mistä se aika mopoiluun tulisi. Mihin aikaan vuorokaudesta luulet ajelevasi? Arkisin vai viikonloppuisin? Työmatkaa vaiko pitkiä kotimaanrundeja? Vaadi vähä enemmän ja anna siitä hiukan periksi. Luulisi sieltä kompromissi löytyvän. En ihmettele yhtään, jos siellä vastapuoli olettaa, että pyörän saatuasi joka hemmetin viikonloppu menee kavereiden kanssa reissussa - eikai sitä kukaan perheenäiti halua.

Vaimosi saattaa myös pelätä terveytesi/henkesi puolesta, vaikkei sitä kerrokaan. Olethan ostamassa kaikki tarpeelliset suojavarusteet mopoilua varten? Onko henki- ja tapaturmavakuutus ok? Ajatko jonkin opetuskurssin ennen päristelyn aloittamista vai aiotko hypätä satulaan koska A on kerran ajokorttiin ilmaiseksi annettu. Kannattanee vähän tästäkin keskustella. "Ei se oo vaarallista - ei siinä mitään satu" - on paska perustelu.

Harrastukset (omatkin!) ovat tärkeitä mielenterveyttä ja ihmisen yleistä hyvää oloa tukevia asioita. Meillä ainakin rouva ymmärtää, että toisinaan kummankin pitää saada tehdä juttuja, jotka toisesta vaikuttavat järjettömiltä. Ei tässä nyt ihan mahdottomasta harrastuksesta kuitenkaan ole kysymys vai hä...

Minä en meidän parisuhteeseen oikein soveltaisi tuota "ostan väkisin" - toimintamallia. Toki jos samoin toimitaan jo nyt muutenkin, niin mikä ettei, mutta kannattaa muistaa, että ensimmäisen kerran jälkeen siitä tulee tapa.

Ei mulla muuta.

Mulla oli ollu pyöriä jo ennenkuin toi rouva astui kuvioihin. Oli silläkin pyöristä kokemusta ennestään. Myin sitten pyörän aika pian pois (silloista nuorenparin rahapulaa
crazy.gif
), mutta parin vuoden jälkeen rupesi taas polttelemaan pahasti. Tuli sitten hankittua vähän vanhempi kunnostusta vaativa raato, eikä rouva siihen mitään sanonu, ei varmaan kauheesti kiinnostanut, koska pyöräthän oli meille molemmille tuttuja vehkeitä eikä mitään isoja tunteita aiheuttavia. Sain raadon kuntoon, ajelin muutamia vuosia, ja sitten pitikin vaihtaa jo uudempiin. Sillä tiellä ollaan, tosin on noita wanhoja raatojakin taas nurkissa odottamassa laittoa.
Kyllä rouva kyytiin tulee, jos pyytää. Lähinnä pitemmillä reissuilla jaksaa matkata mukana, mutta ei se tollasille parin tunnin huviajeluille lähde, ja hyvä niin
biggrin.gif

Lainaus:
"Vaimosi saattaa myös pelätä terveytesi/henkesi puolesta, vaikkei sitä kerrokaan. Olethan ostamassa kaikki tarpeelliset suojavarusteet mopoilua varten? Onko henki- ja tapaturmavakuutus ok? Ajatko jonkin opetuskurssin ennen päristelyn aloittamista vai aiotko hypätä satulaan koska A on kerran ajokorttiin ilmaiseksi annettu. Kannattanee vähän tästäkin keskustella. "Ei se oo vaarallista - ei siinä mitään satu" - on paska perustelu."

Niinpä. Tästä ainakin meidän huushollissa oli aikanaan kyse.
Ehdoton kannatukseni asiallisille varusteille, vakuutuksille ja
asenteelle - "Mies vie pyörää eikä pyörä miestä'
Vaaratilanteita voi ennalta ehkäistä kouluttamalla
itseään - esim EAK:lla tai rata-ajopäivillä. Suosittelen !

Avokki erehtyi ottamaan kyytiin ja siitä iski kipinä ittellekkin, eli hommasin kortin ja pyörä on sitten jo vaihtunut usiampaakin kertaan tässä välillä.

Back