• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä ollu pitkään pyörä ennen ko tavattiin .
Moitti erään reissun jälkeen että haiseepi pakokaasulle täällä takana .
Ekan talven aikaan usutin mammaa ostaan oman pyörän vaikka kokemusta oli vain Pappatunskalla kerran piikkilanka-aitaan .
Nyt jo Mammallakin toinen pyörä menossa.

Tässä vain keväättä ootellessa ja sitten  
sport05.gif
sport05.gif

Aluksi ajelin vuokrapyörillä ja avokki hyväksy sen täysin, mutta pirun kallista pitkällä aikavälillä...kun aloin katselemaan omaa pyörää ei avokilta paljoa myötätuntoa löytyny jonka seurauksena käytiin piiiiitkiä keskusteluita ilman ratkaisua.
Sitten se oikea pyörä löytyi ilmoituksia selailemalla enkä siinä vaiheessa paljoa keskusteluita käynny vaan totesin hakevani pyörän kotiin joten sillä tiellä ollaan  
cool.gif

Nyttemmin pyörä vaihtui kivuttomasti uudempaan ja "paremman väriseen" tosin taas on alkanu se jokakeväinen "pistä se myyntiin" marmatus johon oon vaan todennu, että voin pistää sopivalla hinnalla jolla saadaan ostajat karkoitettua.
Ihme säätöä, kun välillä se on OK ja välillä pahinta myrkkyä!

Eipä tarvinnut väitellä/kinastella
smile_org.gif

Tykkää mamma istua kyydissäkin ja korttiakin suunnitellut ajavansa.
Saas nähdä saisko houkuteltua tulevana keväänä autokouluun
omg.gif

Hehe... Vaimolle kun viime kesänä varovasti sanoin "olisi hienoa omistaa moottoripyörä ja ajella ympäri Suomea tai Eurooppaa", niin vastaus oli "JOO!"...
biggrin.gif

Ei tarvinnut paljon suostutella...

Yhdessä( Ruustiina ja Mä) olemme 8 kesän aikana pöyrittäneet
vähän yli 150tkm. Neljäs mopo menossa.
Touhu tuntuu vain kiihtyvän. Tulevana kesänä taas Italiaan.
kaboom.gif

Omilla rahoilla kun ostaa niin ei tarvitse vaimoltakaan kysellä lupaa. Reissut on ainuita neuvottelun paikkoja "minä kun luulin että me lähdettäisiin yhdessä eurooppaa
bawling.gif
bawling.gif
" Näihin kun löytyisi ratkaisu niin se olisi mukavaa
biggrin.gif

Pari kesää sitten kaveri kurvasi pihaan uutta hankintaa näyttämään. Siitä sitten koeajolle ja samalla tuli mieleen että mitä tässä pihtaamaan, tahtoo pyörän pitkän tauon jälkeen (edellinen kauan ennen naimisiin menoa ja lapsia).
Samana päivänä sanoin muijalle että ostan ehkä prätkän, se ei sanonut mitään.
Kaivoin säästöt tileiltä.
Pari viikkoa meni eri vaihtoehtoja mittaillessa.
Oikea löytyi ja kaupat tuli. Tulin himaan ja sanoin muijalle että ostin prätkän. Se oli useamman päivän ihan hiljaa. Nyt se jo puhuu mutta kyytiin ei ole tullut. En ole kyllä kovin usein kysynytkään, perinteisesti kerran kesässä.

Meillä meni alku suunnilleen näin:

Tammikuu: "Mitä? Etkä hanki. Sellainen tappovehje, mihin sää sillä muka ajaisit?"

Helmikuu: "Jos omilla rahoillas hankit, niin sitten hankit. Minä en siihen koske."

Maaliskuu: "Ai se on tuollainen... sehän on oikeastaan ihan hieno. Mä kuvittelin että sä haluat samanlaisen kuin Housella on."

Toukokuu: "Onko se selkänoja siinä muuten matkustajaa varten?"

Nyt sillä on omat kamat ja se tekee kevättä varten listoja sopivista päiväretkikohteista.
inlove.gif

Koskaan pyörää omistamattomana keskusteluja vaimon kanssa käytiin, että joskus vielä kun rahat ja lapset antaa myöden, niin jonkunmoisen kikottimen hommaan. Noh, hän osti mulle ensimmäisen pyörän vihjaamatta mitään. Sillä mentiin kesä ja nyt jo toinen kierrossa, pyörä, ei vaimo  
wink.gif

Koskaan pyörää omistamattomana keskusteluja vaimon kanssa käytiin, että joskus vielä kun rahat ja lapset antaa myöden, niin jonkunmoisen kikottimen hommaan. Noh, hän osti mulle ensimmäisen pyörän vihjaamatta mitään. Sillä mentiin kesä ja nyt jo toinen kierrossa, pyörä, ei vaimo  
wink.gif
No suahan on lykästäny, kun vaimo ostelee pyöriä sulle
thumbs-up.gif

Mulla on varmaan menny joku juttu ohi korvien tai silmien kerta järjestäen jokainen sulhasehdokas on inhonu tai sit muutenvaan "vittu eroon tosta turhuudesta" asenteella!

Mä vein nykyisen avokkini eka rehveille mopolla, ei ollu ennen istunut motskan kyydissä.
Siittä se lähti ja tuli heti yhteinen harrastus, ei pääse juurikaan yksin livahtaan ajelulle
biggrin.gif

Tälle keväälle vaemolla tuntuu jo olevan melkoinen kuume että ajais ittekin kortin, saas nährä miten käy.

bowdown.gif
kyllä teillä kaikilla on suht hyvin asiat.... mun vaan tarvii tapella parin tunnin lenkistä puhumattakaan että menisin radalle 2 krt viikossa
withstupid.gif
... yhden pääsen
buttrock.gif
mutta ku on kiva avecci muuten niin kait se vaan on kestettävä
crazy.gif

bowdown.gif
kyllä teillä kaikilla on suht hyvin asiat.... mun vaan tarvii tapella parin tunnin lenkistä puhumattakaan että menisin radalle 2 krt viikossa  
withstupid.gif
... yhden pääsen  
buttrock.gif
 mutta ku on kiva avecci muuten niin kait se vaan on kestettävä  
crazy.gif
Naiset jotka ei ymmärrä tätä rakasta harrastusta joutaa kiertoon
tounge.gif

Eihän meillä miehilläkään ole oikeutta kieltää naisten harrastuksia(lue hömpötyksiä), noustaan barrikaadeille miehet
biggrin.gif

Hyvin on pullukat uunissa täälläkin,molemmat ajelehtii omalla
mopollansa.Kiva harrastus tää..

keskustelua käytiin pitkään rahoista mutta järjestin rahat ja ostin. Koskaan ei tuntunu kyytiin lähtevän tai varsinkaan ite ajavan, mutta nyt ollaan kesällä lähössä ainakii lappiin, eteläsuomen reissulle ja kattoo mihihn muualle. että näkyy kyyti kelpaavan. ajamaan en oo vielä saanu suostuteltua. Niin ja appiukko "välitti" uuden, isomman pyörän syksyllä MEILLE että on parermpi ajaa kaksin. Onneksi silti saa nauttia mutkista vielä itsekkin

Nyttemmin pyörä vaihtui kivuttomasti uudempaan ja "paremman väriseen" tosin taas on alkanu se jokakeväinen "pistä se myyntiin" marmatus johon oon vaan todennu, että voin pistää sopivalla hinnalla jolla saadaan ostajat karkoitettua.
No joo tästä tulikin mieleen. Oli loppuvuodesta rahat tiukilla ja meikäläinen ku perseelle ammuttu karhu, ku piti melkein jo luopua pyörästä. Avokki saarnasi että "oliko se pakko ostaa kun tiesit että ei ole vara". Ja olihan se myynnissä(hyvään hintaan tietysti) ja sitä suurinpiirtein jo itkin että en halua luopua. Näytin myynti ilmoituksen ja alko kuulua että ota nyt helvettiin se sieltä, kyllä me jostain rahat taijotaan että meidän ei sitä tarvii myyvä.  
inlove.gif
.. Ja ens kesänä matka jatkuu
sport05.gif

Vaimo antoi pyörän ostaa ja jopa osallistui finanssipuoleen. Istui kesän kyydissä ja osti itselleen matkaenduron. Mikä lienee mennyt pieleen. Nyt ajellaan peräkkäin.
sport05.gif

Eräs jos toinenkin sulhokokelas on ollut enemmän kallistunut lopulta autojen suuntaan aina...  
mad.gif
 Nyt kun perheleikit on takana ja jälkikasvu siinä iässä, että osaavat käyttää jääkaappia ja pankkikorttia itse, on jälleen aikaa itselle.Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että prätkän päälle jälleen ja kilometrejä nielemään. Eli golfaamista on turha tulla ehdottelemaan mulle.
Yleisenä neuvona nuoremmille haluaisin sanoa että, pitäkää kiinni omista harrastuksista. Perhe lisääntyessään vaatii toki osansa mutta niin isukeille kuin mammoille pitäisi saada omaa aikaa. On se sitten pitsinnypläystä tai ajelua. SE pitää pään kunnossa, vie ajatukset tuulettumaan terveellisesti ja antaa voimia työhön ja muuhun arkeen. On aivan perusteltua miettiä suhdetta uudestaan jos jommaltakummalta puolen tulee sabotaasia omia harrastuksia kohtaan aiheettomasti. Moottoripyöräily mielletään usein kalliiksi ja siihen sitä sit vedotaankin..... pötyä, sanon minä. Maksaa ne autotkin. Varsinkin jos niiden pitää olla hienoja ja näyttäviä ja niitä pitää olla se kaksi per talous. Itselläni on eka vuosi 18 vuotta (nyt39) täyttämisen jälkeen ilman autoa ja hyvin olen pärjännyt. Laskin että tulen tulevaisuudessakin pärjäämään tän lumisen ajan ilman autoa, kunhan vain sulan maan aikaan on kaksi pyörää alla.
smile_org.gif

En tiedä onko kenelläkään muulla samanlaista mutta itsellä on avovaimon kanssa hurja vääntäminen päällä. Sanoo etten koskaan halua viettää aikaa hänen ja 2v poikamme kanssa, paska puhetta. Ei mikään estä meidän heittämässä pyörällä kesällä reissuja, tosin poika joutuisi jäädä hoitoon. Väittää että menen tostanoin vaan silloin kun huvittaa eikä hän voi, ei kuitenkaan koskaan avaa suutaan jos haluaa lähteä johonki tai ehdota mitään.
Skidille kunnon peräkärry (kuomuineen, plekseineen, turvakaarineen) ja turvaistuin sinne. Siellä se on paremmassa turvassa kuin te pyörän päällä.

No problems, only solutions.  
thumbs-up.gif

No joo tästä tulikin mieleen. Oli loppuvuodesta rahat tiukilla ja meikäläinen ku perseelle ammuttu karhu, ku piti melkein jo luopua pyörästä. Avokki saarnasi että "oliko se pakko ostaa kun tiesit että ei ole vara". Ja olihan se myynnissä(hyvään hintaan tietysti) ja sitä suurinpiirtein jo itkin että en halua luopua. Näytin myynti ilmoituksen ja alko kuulua että ota nyt helvettiin se sieltä, kyllä me jostain rahat taijotaan että meidän ei sitä tarvii myyvä.  
inlove.gif
.. Ja ens kesänä matka jatkuu
sport05.gif
Tossa juuri laskeskelin, että meillä pelkän auton liikennevakuutus on 640€ vuodessa ja pyörän liikennevakuutus pyörii 300€ luokkaa vuodessa...kallis harrastus???
eli noi 83 senttiä per päivä ja jos mä vaikka otan yhden kupin automaattikahvia päivässä joka maksaa 70 senttiä niin voi helvetti siinähän kertyy melkeen vakuutusmaksut vuodessa..

Back