• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörähuolto pk-seutu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Elekko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Elekko

New member
Moro.
Hankinnassa olisi Honda CBR 600f vuosimallia 2004 ja se olisi tarkoitus käyttää isommassa 24tkm huollossa. Pientä tarkouskilpailua olen tehnyt sähköpostin välityksellä, sekä käymässä paikan päällä parissa liikkeessä. Osaisiko joku suositella edullista ja luotettavaa huoltoa Helsinki-Espoo-Vantaa tai lähialueilta?
Tässä muutamia firmoja mistä olen kysellyt:
Bike World Oy (kallein)
R.M. Heino
Prätkäpaja
Start Ajoneuvohuolto Oy (edullisin)
RaceService (ei tarkkaa hintaa, nuin vanha pyörä niin voi olla kuulemma ihan mitä vaan :o)
FrankNyman
StartBike
JL-Bike
Konemestari (selkeä tarjous!)
PJP-huolto (toiseksi edullisin)
MP-palvelu
Metura Motors (ainut joka antoi tarjouksen soittamalla, asiallisen oloinen kaveri)
Power mp shop

Viimeksi muokattu:
Ja onko kenelläkään kokemusta nuista kahdesta edullisimmasta: Start Ajoneuvohuolto Oy ja PJP-huolto Oy?

Re: Moottoripyörähuolto pk-seutu

Oma pyörä kävi viimekesänä PJP-huollossa ja kaverilla tuntui silloin painavan ilmeisesti työstressit päälle. Pyörä piti käyttää toistamiseen paikalla ja senkin jälkeen vielä itse kiinnittää yksi huohotinletku ja ilmanputsarin kiinnitysruuvi. Mukavan ja osaavan oloinen jamppa, mutta ilmeisesti kiire ja stressi vei hommasta terän.
Bonuksena näyttäisi siltä, että huolto pitää vielä tänäkeväänä uusia kun sama vika taitaa painaa päälle.
Hinta oli kuitenkin edullinen, joten pisteet siitä :)

Moto-Ville Espoossa Suomenojalla.

Ville on niitä harvoja kavereita tässä maassa, joille uskallan antaa kilpurinkin huollettavaksi. Laatu on ihan priimaa, oheen tulee enempi tietoa pyörästä kuin ikinä tarvitsit eikä palvelu ole hinnalla pilattu.

Pjp väkertää mun ratalelut.. Pirkka on symppis kaveri ja tekee rakkaudesta lajiin kyseistä hommaa... Ylettömän pätevä kaveri alle 2010 vuotisten mopojen kanssa.. Ja suzuki guru.. Toki tilat ei oo viimisen päälle hienot, mut homma toimii.. Prätkäpajalla taas lequ on muuten loistava.. Alusta-asioissa rataan liittyen motowille.

JL-bikestä ja Prätkäpajasta kokemuksia, voin suositella kumpaakin. JL on vähän kalliimpi, Prätkäpajalla on saanut sovittua kiinteät hinnat. Ja Prätkäpajalla ei ole mtn kuukausien jonoja kesälläkään, taisi olla viikko maksimi minkä lupasivat.

Moto-Ville Espoossa Suomenojalla.

Ville on niitä harvoja kavereita tässä maassa, joille uskallan antaa kilpurinkin huollettavaksi. Laatu on ihan priimaa, oheen tulee enempi tietoa pyörästä kuin ikinä tarvitsit eikä palvelu ole hinnalla pilattu.
Tällähetkellä kuulemman niin paljon töitä niistä merkeistä mitä huoltaa, niin ei antanut tarjousta Hondasta.

Listalta puuttuu JV-Motorsport Vantaalla!

Omien kokemusten perusteella voin suositella :WAZAAP:. Tarkoitus olisi oma pyörä viedä keväällä tuonne huoltoon. Asiallinen palvelu ja laatuun nähden edullinen.

Olin viime kesään asti ajatellut että JL-Bike olisi pk-seudun paras, mutta viime kevään stefojen huollon jälkeen jouduin toteamaan että JL-Bike ei ollut tehnyt yhtä hyvää työtä kuin JV-Motorsport. Esim. JL-Bikessa ei vaihdettu ollenkaan pölysuojia :blink:, enkä tätä edes ollut tajunnut :tyhmäminä: kunnes viime kesällä JV-Motorsportissa huollettiin etuputket, jolloin myös pölysuojat vaihdettiin. Huoltokaveri huomasi myös että edellinen putkien irrottaja oli onnistunut naarmuttamaan putket pitkältä matkalta. :rant:

Meturalta itseltä ja tutulta hyviä kokemuksia, ei ehkä halvin mutta hyvä ja perusteellinen työnjälki.

Meturan huoltoon minäkin ole luottanut yli 13 vuotta. Hoiti hienosti korvauksetta Hondani ratakaato hässäkän vakuutusyhtiön kanssa, kun minä olin Töölöön sairaalassa.
Pyörää voi vaihtaa mutta Meturan huoltoa ei.

Vein pyöräni tuonne Start Ajoneuvohuoltoon. Ensivaikutelma oli kyllä positiivinen. Vaikka meni pyörän vienti yli liikkeen sulkemisajan, oli pomo ottamassa pyörää vastaan. Käytiin yhessä läpi että mitä pyörälle tehdään. Positiivista oli myös että pyörä voi olla huollossa ajokeleihin asti lämpimässä tallissa. Otin vielä huollon päälle perusteellisen pesun, myllytyksen ja nanopinnoitteen. Hintaahan sille kyllä kerty i, mutta olkoon menneeksi... Ajokelejä ootellessa

Back