• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörän maalaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hsk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Lähtökohtasesti jokainen maalari tekee itse pohjatyöt.

Maalamoita on maailma pullollaan, meillä on duunissa sopimusmaalaamoina mm. Sininen Automaalaamo ja Lahtinen. Jälkimmäinen sijaitsee Pitskun teollisuusalueella jossa myös monta muuta maalaamoa. Aikoinaan itse käytin Kenttälän Automaalaamoa joka tunnetaan nykyään nimellä B&T Automaalaamo, Juvanteollisuuskatu 12, p. (09) 852 4595. Heillä on ainakin jälki hyvää ja kokemusta vaikka minkalaisesta maalaamisesta.
Soitteleppa nyt ainakin noihin mutta muista että yleensä on mahdotonta sanoa lopullista hintaa etukäteen, tietysti riippuu kokonaisuuden kunnosta Alentavasti hintaan vaikuttaa aina se että purkaa itse irti kaiken mahdollisen.

Helmiäisen vaikeus on se tasainen maalin määrä ympäriinsä. Ensin basemaali ja vasta sitten se helmiäinen ja vielä päälle lakat... Mulla tuttavan kauppana kaikki mopon katteet ja tankki tekivät noin 300 euroa, mutta normaalisti liikutaan siinä 500 euron paremmalla puolella... Ihan riippuen pohjien määrästä

Jos itse maalaa tallissa, yksi kikka on kastella lattia reilusti vedellä ennen maalausta, vähentää sitä pölyämistä paljon.

Jos itse maalaa tallissa, yksi kikka on kastella lattia reilusti vedellä ennen maalausta, vähentää sitä pölyämistä paljon.
Seinät myös, vaan ei kattoa - se tippuu kauan
thumbs-up.gif

Katsastus uudelle värille

Ajattelin kommentoida tähän kun justiin yritin netistä etsiä tietoa, että mitä katsastustoimenpiteitä moton värivaihto aiheuttaa.

(tämä pomppas googlesta esiin)

Kaustisen katsastuskonttorilta sanoi: "ei vaadi mitään katsastustoimenpiteitä, moottoripyörässä väri ei ole olennainen."

Niin ja itsellä blackbirdin maalautus ilman tarroja helmiäisvalkoiseksi 750€ Kokkolassa (sis. koko duunin. itse toimitin puretut osat paikalle)

Z: tan maalaus aavistuksen halvempi kuin Mizolla. 3-kerros helmiäisvalkoinen ja lakan sekaan vähä sinistä bling-bling-kidettä. Mataksi hioin ite, maalari teki loput. Ekstrana tuli lasikuituinen belly ban ja muutama muu osa joihin piti maalarin tehä enemmän töitä.

Maalautin helmiäisvärillä omani, oli vähän paikkaamista ja siistimistä. Kaikki muovi osat, peilit huggerit jne jne.

1ke

Ihanan kallista...

Pikkufasusta maalautin ja korjautin etukatteen ja takakatteet. Hinta oli älyttömän halpa 100€. Ongelmia tuli sen kanssa, että aikaisempi maali ei lähtenyt kokonaan etukatteesta pois ja niinpä uusi maali kuori pois joistain paikoista.

Ei kuulunut kaverista mitään kun tuli sovitun korjauksen aika. No eipä silti, tuohon hintaan pelkkä korjaus ja priimat takakatteet olivat jo hyvä ostos. Joten no hard feelings jos vielä tätä foorumia luet. Itse asiassa olisi 2002 pikkufasun hopeinen etukate maalattavaksi ja paikattavaksi jos kiinnostaa
smile_org.gif
Joku muukin saa tarjota, jos hinta on kohdallaan.

Eli halvallakin voi saada jos tuuri käy.

Lopputulos erittäin hyvä.
Mutta huomatkaa mikä helmi on tuolla katoksessa.
Tolla kun talven päästelee menemään,ni ei prätkällä halua enää keväällä ajakkaan...

Uploaded with ImageShack.us

Tällainen tuli sattumalta vastaan Internetin syövereissä... Kilpailija maalauttamiselle?

Motorcycle Fairings

Ei ole mitään tietoa miten luotettava kauppa kyseessä mutta jos... niin aika fiksulla hintaa saisi pyörän uuteen kuosiin. Poislukien tankki tietenkin.

Mulla on pyörinyt mielessä vinyylikalvotus... Testaillaan lähiaikoina etuloksuun, sitten kokemusten mukaan joskus kenties kaikki katteet.

Vetäähän ne autojakin yli sillä.

Mistähän löytyisi Turun alueelta hyvä ja halpa katteiden fixaaja/maalaaja? Muutamat skraidut pitäisi pakkeloida/hioa + pohjat ja sitten saada siihen päälle Kawan Candy Thunder Blue väri (3-kerrosmaalaus ja maalia ei saa valmiina, joten hakemalla värisävyt saatava kohdilleen, hop/pun/sin). Etu- ja sivukatteet tarvisivat käsittelyn, kun en viitsi koko pyörää maalauttaa.

Turun Erikoismaalausta olen ennen käyttänyt ja Jyrki on tehnyt hyvää jälkeä, mutta nyt firma on lopettunut toimintansa.

Helmiäisen vaikeus on se tasainen maalin määrä ympäriinsä. Ensin basemaali ja vasta sitten se helmiäinen ja vielä päälle lakat... Mulla tuttavan kauppana kaikki mopon katteet ja tankki tekivät noin 300 euroa, mutta normaalisti liikutaan siinä 500 euron paremmalla puolella... Ihan riippuen pohjien määrästä
Sekoitatko metallihohtoon ? Helmiäinen sekoitetaan lakan sekaan ..
smile_org.gif

smile_org.gif
Olikohan ihan ajankohtainen vastaus. Mene ja tiedä...

Edit: aiemmin kirjoittaneelle. Tmi Mach Joutsenossa on rempannut mulle pari katetta. Ei ryöstöhinta, mutta sulle tulis tietty rahdit päälle. Itse väistin ne kun duunikaveri toimi kuriirina.

smile_org.gif
Kyllä kolmikerros värit ruiskutetaan ihan kahtena basecoat kerroksena. Eli eka peittävä väri, jonka jälkeen itse efektiväri. Tietyt candysävyt ruiskutetaan 1k lakan kanssa eli pohjaväri-hopea-candylakka, jonka jälkeen 2k lakka.

T: Automaalari

Tjuuh ehken kehtaa edes sanoa miten paljon olin valmis maksamaan oman pyörän maalauksesta 3 vuotta sitten ku ei ollu pohjatietoa asiasta.
Sen voin sanoa että ehdotettu summa oli 4-numeroinen.

Back