Moottoripyörän ostaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Olen menossa katsomaan Kawasaki GPZ 500 S -89 vm pyörää, joka tulee ehkä olemaan ensimmäinen moottoripyöräni. Mitä paikkoja kannattaa tarkistaa pyörästä ja millaisia tyyppivikoja tällä pyörällä on?

Kannattaa lukea myös noita muita GPZ 500 threadeita tuolla alempana..
Sanoisin että katso myös nuo normaalit kuluvat osat, renkaat, ketjut&rattaat, jarrupalat, laakerit, ettei pakoputki oo ihan mätä, ym. koska niistä voi tulla ikävä lisälasku turhan pian.

Kone on kuulemma aika pomminvarma, ainakin jos muistaa pitää venat säädöissä. Omasta oli päässyt yksi imuvena kantamaan, meni poikki, ja oon nyt vielä pari viikkoo ilman pärrää
sad.gif

Muuten on melkosta helmi vempain, ja jos omistajalla on huoltotiedot kunnossa niin mikäpä siinä
thumbs-up.gif

ei löytynyt tuolta googlesta tai sit olen vain huono etsijä, mutta kysympä sitten täältä. kävin tossa katsomassa 89vm pyörää siin oli vain yks levyjarru edessä...? eiks 89vm pyöris pitäis olla jo tuplalevyt ?

taitaapi olla käyttöönottovuosi...oon ostamassa tollaista, onko -88 pyörässä jotain tyyppivikoja? ajettu 69tkm ja huollot tehty.

Menin sitten ostamaan kawasaki gpz s 89 vuosimallisen motskan. Kuinka kovaa teillä kulkee oma gpz 5 vaihteella? Tossa taitaa olla jotain häikkää kun ei mene kuin 120 km/h ?

Oisko kuristettu? Kyllä se mulla vitosellakin jo yli 180 kulkee mittarinopeutta...

"Perkele, täs on mailimittari!"
tounge.gif

Luulis tommosen tuntevan jo käynnistä tai jostain, aluks tuli mieleen et jos se käy vain yhellä pytyllä, mutta eiköpä yskisi melkoisesti...

idea3.gif
kurkistappa kaasareiden kurkuihin onkos kuristus prikkoja .
joo ja 180kmh ton saa meneen 6vaihdepällä ja 15km suora myötätuuleen tai tietysti isolla alamäellä!
mun 1000 cebarillekin 180 5 vaihteela on aika kova juttu
niin puhun oikeesta nopeudesta en mittarinopeudesta.
muuten helv... hyvä ja varma peli suosittelen ensi mopoksi!

ps. mullakin oli tollanen että tiedän mistä puhun
olis muuten viellä toi kawan haynesin korjauskirjakin talella jos kiinostaa niin viestiä peliin
sport05.gif

sport05.gif

sport05.gif

Tainnut rekan alle jäädä väljä mylly, miunkin geppana kulki yli 180(mittari lähenteli 200:aa ja tämä oli ainakin 80-vauhdissa tarkempi kuin autossani) vaikka vena oli jo kantopisteessä ja kaasarit epäsynkassa ja ja ja...
biggrin.gif

Enpä ehtinyt huiputtaan konetta säädöissä, se kantanut vena kun katkesi vapaaksi päästyään. Vaan kunhan saan pärrän takaisin niin syön vuotavat ajosaappaani jonsei mittari nouse rehellisesti 200:n yli!
smile_org.gif

buttrock.gif
hu hu taitaa -rd- kawa olla aika kovassa kunnossa kun noin paljon ottaa (tietysti mittarilukemat on mitä on )kyllä mäkin sain sen 200kmh mittariin mutta kun volvo 740 viellä heitti ohi niin ei se voinut pitää paikkansa  
buttrock.gif
vaikka samapa se kuinka lujaa se kawa kulkee ainakin riitävästi sille runkolle
kurkistappa tänne  http://www.kolumbus.fi/raimo.riionheimo/ramimopo/omamopo/kawa3.htm

062802moto_prv.gif
Tuli vaan mieleen..paljon mahtaa olla 500 Gpz S kiihtyvyys 0-100 vakiona?

buttrock.gif
Kyllähän sitten melkoinen auto saa olla jos meinaa pärjätä
smile_org.gif

Back