• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörävarkaudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Veikkaan että mopojen vakuutuspetokset on yleisempiä, menee paremmin vakuutusyhtiölle läpi että pyörä hävisi kuin että auto hävisi (joo tiedän, että periaatteessa ajoneston voi ohittaa mutta käytännössä harvinaisempaa)

kyllä varmaan Suomessakin "varastetaan" pyöriä ja autoja vakuutuskorvauksen takia.
En suosittele. Vakuutuspetoksesta saattaa häkki heilahtaa.
No shit sherlock!

Foorumin iskä taas vauhdissa
biggrin.gif

Mun mielestä paras varkaussuoja on ettei pyörään rakastu ja kaskovakuutus.

Kaupasta niitä saa lisää vaikka pöllittäis 10kertaa
Hienowa! Näin kun kaikki asennoidutaan, niin eiköhän saada taas vakuutusmaksuihin tarkistuksia.
Taisi olla siskon mies joka kertoi, ettei Belgiassa saa pyörään varkausvakuutusta lainkaan.. Näikö haluaisit asioiden olevan kotimaassakin?

Ja toisekseen; Suomen kesä on pirun lyhyt.

Kyl kimppatalli on vaan parhain konsti, saa nukkua yönsä rauhassa.

Roadkillin esimerkki kuvastaa paljon nykyajan välinpitämättömyyttä. Vitun väliä vaikka jokapäivä pöllitään, vakuutus maksaa..
thumbs-up.gif

Noi kettingit sun muut ei paljoa auta jos ei ole vakipaikkaa esimerkiksi ytimessä tai kerrostaloalueella. Lisäksi kokemusta on kun piti ylimääräinen kohtuu tukeva lukko rikkoa niin metrisillä voimapihdeillä meni poikki kuin voita vaan. Lisäksi jos se pakuun nostetaan niin se huutava jarrulevylukko auta vittuakaan. Ajonesto estää perusnarkit, riittää mulle.

Jazzolle ja Jack:ille:

No minkä takia niistä vakuutuksista sitten maksetaan maltaita joka vuosi?

Mä maksan just sen takia ettei tarvi miettiä onko oma "kulta" tallella siellä parkkiksella.. Ja ettei tarvi viritellä mitään ketjuja yms jossei nappaa.

Asia olisi aivan eri lisälukkojen ja muiden kanssa jos ei olisi kaskoa.

En ole välinpitämätön tän asian suhteen vaan tiedän mistä maksan. Just sitä varmuutta ja mielenrauhaa siinä kustannetaan.

Eli kun on kasko niin pitää tässäkin asiassa olla hattu nöyränä et ihan muuten vaan makselen ja tuen vakuutusyhtiöitä? Kyllä mä sit ite korjaan jos piripää paskoo pyörän
biggrin.gif

Taisi olla siskon mies joka kertoi, ettei Belgiassa saa pyörään varkausvakuutusta lainkaan.. Näikö haluaisit asioiden olevan kotimaassakin?

Ja toisekseen; Suomen kesä on pirun lyhyt.
Belgiassa ny tuntuu monta muutakin asiaa olevan "vähän" erilailla kun muualla
biggrin.gif

Suomen kesä on mutta sitä voi jatkaa ajamalla etelämpään.

Miten suomen "perse omaisuudensuojelu laki" näissä toimii? jos tulisi pihaan jos koira purisi..niin teille syyte pahoinpitelystä ja koira lopetettavaksi vai.?
Luultavasti näin, koira kai luokitellaan suurinpiirtein ampuma-aseeksi näissä tapauksissa... Vastuuta voi kai vähän vähentää laittamalla kyltit aitaan. "Pihassa vartioivia koiria, kulkeminen omalla vastuulla." Kyltin tekstin kanssa vaan pitää olla tarkkana. Jos siinä on mainintaa vihaisista koirista niin voi joutua kuseen koska on tiennyt koirien olevan vihaisia.

Mun mielipide asiasta on se että jos piha on aidattu (kuten meillä on) ja varoitukset on kunnossa, vastuu on tosiaan aidan sisäpuolelle tulevalla... Laki ei valitettavasti ole tässäkään mun kanssa samaa mieltä.
kaboom.gif

^Siinä mielessä esim. USA:n malli on toimiva kun saa laillisesti puolustaa omaisuuttaan aseellisesti. Tuokin on siellä koko ajan muuttumassa hankalammaksi (aselait tiukentuvat), tai tällainen kuva jäi kun siitä juteltiin pari viikkoa sitten.

Jenkeissä varas joutunee asennoitumaan siten, että kohta voi tulla haulikosta kun aidan sisäpuolelle on astunut. Toki ne varustautuu itsekin, mutta Suomessahan varas saa aika kevein mielin mennä kun tietää, että seuraamuksia tuskin tulee...
sad_orig.gif

Tietynlaista asenneongelmaa suomalaisilla kyllä on. Sitä vaan ajatellaan että itsellä ei ole mitään vastuuta siitä mitä tapahtuu jos on tapahtuakseen. Tavallaan kuvitellaan että joskus on eletty ja vieläkin eletään jossain täydellisessä utopiassa jossa viidensadan euron setelin voi jättää puiston penkille ja sen sieltä voi sitten viikon kuluttua käydä hakemassa kun sattuu tarvitsemaan. Mitään turvatoimia tai edes tervettä järkeä ei saa käyttää oman omaisuuden turvaamiseen koska "laki kieltää" ja kaikki tietenkin tottelevat lakia. Valitettavasti sellaista täydelliseen luottamukseen ja toisen omaisuuden kunnioitukseen perustuvaa utopiaa ei ole suomessakaan koskaan ollut eikä ole ollut missään muuallakaan.

Mitä tulee Turderin mielipiteeseen että USA:n malli olisi toimiva, niin tuskin on. Se että omaisuutta voi puolustaa tappavalla voimalla johtaa välittömästi väkivallan kierteeseen joka on sitten kaikkien osapuolten kannalta huono asia. Loppupeleissä Jenkit eivät ole tehneet mitään tässä saralla mitään oikein.

Suomessa ei tosiaan saa puolustaa omaisuuttaan tai edes itseään juurikaan. Teräase saa olla jos hyökkääjällä on teräase, olettaen että hyökkääjä käy sun eikä pyörän kimppuun. Kaltaiseni 50 kg tyttönen saisi siis lain mukaan puolustautua aseetonta hyökkääjää vastaan vain nyrkein. Helppo homma jotain kaapin kokoista miestä vastaan.

Tokikaan omppuvarkaisiin tulevia lapsia ei purra. Mutta uskon portin pitävän luvattomilla teillä olevat lapset poissa meidän tapauksessa. Sekä niiden parin häntää heiluttavan elukan siinä portin takana.
biggrin.gif
Mahdoton eläimestä on ikinä varmaksi sanoa mutta uskon että meidän koirat ei lapsille tekisi pahaa, erottavat kyllä aikuisen ja lapsen (meilläkin aikuiset saa osakseen paljon rajummat leikkiinkutsut kuin lapset).
smile_org.gif

Miten suomen "perse omaisuudensuojelu laki" näissä toimii? jos tulisi pihaan jos koira purisi..niin teille syyte pahoinpitelystä ja koira lopetettavaksi vai.?
Luultavasti näin, koira kai luokitellaan suurinpiirtein ampuma-aseeksi näissä tapauksissa... Vastuuta voi kai vähän vähentää laittamalla kyltit aitaan. "Pihassa vartioivia koiria, kulkeminen omalla vastuulla." Kyltin tekstin kanssa vaan pitää olla tarkkana. Jos siinä on mainintaa vihaisista koirista niin voi joutua kuseen koska on tiennyt koirien olevan vihaisia.

Mun mielipide asiasta on se että jos piha on aidattu (kuten meillä on) ja varoitukset on kunnossa, vastuu on tosiaan aidan sisäpuolelle tulevalla... Laki ei valitettavasti ole tässäkään mun kanssa samaa mieltä.
kaboom.gif

Menee OT, mutta moniko on opettanut koiransa erottamaan varkaisiin aikovan narkin pihaan asian perästä tulevasta palotarkastajasta, vesi- tai sähkömittarinlukijasta tms... Juu puhelin on keksitty, mutta näitä yhteystietojensa salaajia riittää eli portin sisäpuolelle pyrkijällä ei aina ole mahdollisuutta tavoittaa talon väkeä.

Jazzolle ja Jack:ille:

No minkä takia niistä vakuutuksista sitten maksetaan maltaita joka vuosi?

Mä maksan just sen takia ettei tarvi miettiä onko oma "kulta" tallella siellä parkkiksella.. Ja ettei tarvi viritellä mitään ketjuja yms jossei nappaa.

Asia olisi aivan eri lisälukkojen ja muiden kanssa jos ei olisi kaskoa.

En ole välinpitämätön tän asian suhteen vaan tiedän mistä maksan. Just sitä varmuutta ja mielenrauhaa siinä kustannetaan.

Eli kun on kasko niin pitää tässäkin asiassa olla hattu nöyränä et ihan muuten vaan makselen ja tuen vakuutusyhtiöitä? Kyllä mä sit ite korjaan jos piripää paskoo pyörän  
biggrin.gif
Ei tarvii hattu kourassa olla ja kyllä se vakuutus maksaa, mutta..

Multa meni tästä kaudesta 50 päivää rahojen odotteluun varkauden takia. Ja vaikka sain mielestäni ihan kelpo korvauksen niin vitutti toi silti ja vituttaa vieläkin. Jopa niin paljon että 100€ satsaus on pieni hinta mulle siitä että saisin ensi kesänä ajaa ne rästiin jääneet 50 päivää, siitä huolimatta että maksan myös varkausvakuutuksesta.

Suomessa ei tosiaan saa puolustaa omaisuuttaan tai edes itseään juurikaan. Teräase saa olla jos hyökkääjällä on teräase, olettaen että hyökkääjä käy sun eikä pyörän kimppuun.
Joku vuosi taisi tulla voimaan uusi voimatoimilaki joka antoi oikeuden käyttää kohtuullista voimaa itsensä, läheistensä tai omaistensa puolustamiseen. Raiskaajaa tai pahoinpitelijää voi retuuttaa kohtuuden rajoissa jotta tilanne saadaan loppumaan ja omansa saa käydä hakemassa pois. Mun käsittääkseni missään laissa ei lue, että jos tuolla on kivi, mullakin saa olla kivi ja sitä kiveä saisi myös käyttää. Ja jos itsellä on veitsi ja sitä käyttää puolustukseen vaikka sillä toisella olisi mikä ase, niin taitaa tulla teräaseen hallussapidosta rapsuja ja pahimmillaan linnaa jos suhii kunnolla jos toista vahingoissaa ja hyvä niin.

Back