pecha
New member
En suosittele. Vakuutuspetoksesta saattaa häkki heilahtaa.kyllä varmaan Suomessakin "varastetaan" pyöriä ja autoja vakuutuskorvauksen takia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En suosittele. Vakuutuspetoksesta saattaa häkki heilahtaa.kyllä varmaan Suomessakin "varastetaan" pyöriä ja autoja vakuutuskorvauksen takia.
No shit sherlock!En suosittele. Vakuutuspetoksesta saattaa häkki heilahtaa.kyllä varmaan Suomessakin "varastetaan" pyöriä ja autoja vakuutuskorvauksen takia.
Hienowa! Näin kun kaikki asennoidutaan, niin eiköhän saada taas vakuutusmaksuihin tarkistuksia.Mun mielestä paras varkaussuoja on ettei pyörään rakastu ja kaskovakuutus.
Kaupasta niitä saa lisää vaikka pöllittäis 10kertaa
Belgiassa ny tuntuu monta muutakin asiaa olevan "vähän" erilailla kun muuallaTaisi olla siskon mies joka kertoi, ettei Belgiassa saa pyörään varkausvakuutusta lainkaan.. Näikö haluaisit asioiden olevan kotimaassakin?
Ja toisekseen; Suomen kesä on pirun lyhyt.
On ne kilttejä, ihan mahtavia lapsiperheen koiria molemmat.Ja toivottavasti koirat on opetettu kiltiksi..... päästää vasrkaat kaikessa rauhassa tontille, mutta ei pois sieltä.![]()
Miten suomen "perse omaisuudensuojelu laki" näissä toimii? jos tulisi pihaan jos koira purisi..niin teille syyte pahoinpitelystä ja koira lopetettavaksi vai.?Mutta kuinka käy jos pihaan tulee tuntematon ihminen eikä me olla kotona... Ei ole kukaan uskaltanut vielä tulla kokeilemaan.![]()
Luultavasti näin, koira kai luokitellaan suurinpiirtein ampuma-aseeksi näissä tapauksissa... Vastuuta voi kai vähän vähentää laittamalla kyltit aitaan. "Pihassa vartioivia koiria, kulkeminen omalla vastuulla." Kyltin tekstin kanssa vaan pitää olla tarkkana. Jos siinä on mainintaa vihaisista koirista niin voi joutua kuseen koska on tiennyt koirien olevan vihaisia.Miten suomen "perse omaisuudensuojelu laki" näissä toimii? jos tulisi pihaan jos koira purisi..niin teille syyte pahoinpitelystä ja koira lopetettavaksi vai.?
Mun mielipide asiasta on se että jos piha on aidattu (kuten meillä on) ja varoitukset on kunnossa, vastuu on tosiaan aidan sisäpuolelle tulevalla...
Luultavasti näin, koira kai luokitellaan suurinpiirtein ampuma-aseeksi näissä tapauksissa... Vastuuta voi kai vähän vähentää laittamalla kyltit aitaan. "Pihassa vartioivia koiria, kulkeminen omalla vastuulla." Kyltin tekstin kanssa vaan pitää olla tarkkana. Jos siinä on mainintaa vihaisista koirista niin voi joutua kuseen koska on tiennyt koirien olevan vihaisia.Miten suomen "perse omaisuudensuojelu laki" näissä toimii? jos tulisi pihaan jos koira purisi..niin teille syyte pahoinpitelystä ja koira lopetettavaksi vai.?
Mun mielipide asiasta on se että jos piha on aidattu (kuten meillä on) ja varoitukset on kunnossa, vastuu on tosiaan aidan sisäpuolelle tulevalla... Laki ei valitettavasti ole tässäkään mun kanssa samaa mieltä.![]()
Näin.. Esim. sinulta on varastettu K7 kilo gixxu ajettu 25000kmMiten vakuutusyhtiöt ovat korvanneet varastetut lelut? Saako kohtuu korvauksen?
Ei tarvii hattu kourassa olla ja kyllä se vakuutus maksaa, mutta..Jazzolle ja Jack:ille:
No minkä takia niistä vakuutuksista sitten maksetaan maltaita joka vuosi?
Mä maksan just sen takia ettei tarvi miettiä onko oma "kulta" tallella siellä parkkiksella.. Ja ettei tarvi viritellä mitään ketjuja yms jossei nappaa.
Asia olisi aivan eri lisälukkojen ja muiden kanssa jos ei olisi kaskoa.
En ole välinpitämätön tän asian suhteen vaan tiedän mistä maksan. Just sitä varmuutta ja mielenrauhaa siinä kustannetaan.
Eli kun on kasko niin pitää tässäkin asiassa olla hattu nöyränä et ihan muuten vaan makselen ja tuen vakuutusyhtiöitä? Kyllä mä sit ite korjaan jos piripää paskoo pyörän![]()
Joku vuosi taisi tulla voimaan uusi voimatoimilaki joka antoi oikeuden käyttää kohtuullista voimaa itsensä, läheistensä tai omaistensa puolustamiseen. Raiskaajaa tai pahoinpitelijää voi retuuttaa kohtuuden rajoissa jotta tilanne saadaan loppumaan ja omansa saa käydä hakemassa pois. Mun käsittääkseni missään laissa ei lue, että jos tuolla on kivi, mullakin saa olla kivi ja sitä kiveä saisi myös käyttää. Ja jos itsellä on veitsi ja sitä käyttää puolustukseen vaikka sillä toisella olisi mikä ase, niin taitaa tulla teräaseen hallussapidosta rapsuja ja pahimmillaan linnaa jos suhii kunnolla jos toista vahingoissaa ja hyvä niin.Suomessa ei tosiaan saa puolustaa omaisuuttaan tai edes itseään juurikaan. Teräase saa olla jos hyökkääjällä on teräase, olettaen että hyökkääjä käy sun eikä pyörän kimppuun.