• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Moottoripyörävarkaudet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ois kiva tietää, kuin monta vakuutuspetosta näiden ns: varkauksien joukossa on. Se vaan tuppaa nostamaan, jo muutenkin isoja vakuutusmaksuja, kun vehkeitä häviää ja niitä korvataan.

Mulla on firman 4 asennusautossa gps:n pohjautuvat seurantalaitteet. Hintaa tulee puhelinliittymän ja laitteen kuukausimaksusta kuukauteen noin 35e alv0%.
Laite ottaa tidostoihinsa puolen minuutin välein tapahtumat, mm. sijainnin, rajut kiihdytykset ja jarrutukset, etc.
Voin seurata ajoneuvoja missä ja milloin vain netin välityksellä reaaliajassa ja saan myös tapahtumat viideltä vuodelta taaksepäin, 30 sek. välein..
Kai laitoit myös automaattisen hälytyksen jos auto ei jo liiku kun työaika alkaa, ruokatunti venyy tai asentaja poikkee vahingossa suorimmalta mahdolliselta reitiltä?

En koskaan tulisi sinulle töihin. 
033102ass_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
Aika monella firmalla noita nykyään on käytössä eikä kuski välttämättä edes tiedä että siellä autossa sellainen on.
En kyllä siltikään oikein ymmärrä mikä tuon motivaatiomokkulan tarve on.Muutamalla tietämälläni firmalla olisi enemminkin korjattavaa noissa työsuhde-ja palkka-asioissa kuin asennella seurantalaitteita.Kyllä minäkin jättäisin väliin sellaisen firman jolla on noin kipeä kyttäämisen tarve.

Ois kiva tietää, kuin monta vakuutuspetosta näiden ns: varkauksien joukossa on. Se vaan tuppaa nostamaan, jo muutenkin isoja vakuutusmaksuja, kun vehkeitä häviää ja niitä korvataan.
Ehkä mä olen vaan sinisilmäinen mutta en usko että prätkävarkauksista kovinkaan suuri osa on vakuutuspetoksia. Ensinnäkin summat, joista puhutaan on verrattain pieniä riskiin nähden, monesti se varkaudesta saatu korvaus kuitenkin on alle 10k€. Varkaustapauksessa korvauskäsittely kestää kuukaudesta kahteen. Pyörän myynti netissä menee varmaan saman aikataulun mukaan, jos ei nopeamminkin. Myynnistä saatava summa noudattaa kutakuinkin samaa linjaa kuin vakuutuskorvaus, jos ei jopa ylitä sitä. Tuntuu vain tyhmältä että laitat rahaa pyörään 8000€, otat vakuutuksen ja maksat siitä, hävität pyörän, odotat 30 päivää, tappelet vakuutustarkastajan kanssa, sovit summaksi 8000€ (jos käy hyvä tuuri) ja odotat vielä 20-30 päivää rahoja  
nixweiss.gif

Enemmän niitä vakuutusmaksuja nostaa mun kaltaiseni idiootit jotka pysäköi pyöränsä paikkaan josta se varastetaan. Sen jälkeen ollaan muka niin kiireisiä ja persaukisia ettei saada edes sitä levylukkoa ostettua, jonka johdosta vakuutusyhtiö joutuu taas kerran maksumieheksi  
sad_orig.gif

Ehkä mä olen vaan sinisilmäinen mutta en usko että prätkävarkauksista kovinkaan suuri osa on vakuutuspetoksia. Ensinnäkin summat, joista puhutaan on verrattain pieniä riskiin nähden, monesti se varkaudesta saatu korvaus kuitenkin on alle 10k€. Varkaustapauksessa korvauskäsittely kestää kuukaudesta kahteen. Pyörän myynti netissä menee varmaan saman aikataulun mukaan, jos ei nopeamminkin. Myynnistä saatava summa noudattaa kutakuinkin samaa linjaa kuin vakuutuskorvaus, jos ei jopa ylitä sitä. Tuntuu vain tyhmältä että laitat rahaa pyörään 8000€, otat vakuutuksen ja maksat siitä, hävität pyörän, odotat 30 päivää, tappelet vakuutustarkastajan kanssa, sovit summaksi 8000€ (jos käy hyvä tuuri) ja odotat vielä 20-30 päivää rahoja  
nixweiss.gif

Enemmän niitä vakuutusmaksuja nostaa mun kaltaiseni idiootit jotka pysäköi pyöränsä paikkaan josta se varastetaan. Sen jälkeen ollaan muka niin kiireisiä ja persaukisia ettei saada edes sitä levylukkoa ostettua, jonka johdosta vakuutusyhtiö joutuu taas kerran maksumieheksi  
sad_orig.gif
Tässä ei ole nyt huomioitu sitä, että vakuutuspetoksen tapauksessa korvaussumman lisäksi se 'varastettu' pyörä kokonaisuudessaan jää 'uhrille'.

Herää kyllä joskus epäilykset kun joku vehje on pitkään myynnissä eikä mene kaupaksi, ja sitten se kummasti varastetaan.
Pyörän varastaminen menee niin paljon helpommin vakuutusyhtiössä läpi vs auton, kun autoissa on 13v ollut ajonestot jotka estää melkoisen tehokkaasti liimanhaistelijoiden hupiajeluita. Mopo varastetaan helposti pakun kyytiin vaikka ajonestot olisivatkin

Kai laitoit myös automaattisen hälytyksen jos auto ei jo liiku kun työaika alkaa, ruokatunti venyy tai asentaja poikkee vahingossa suorimmalta mahdolliselta reitiltä?

En koskaan tulisi sinulle töihin. 
033102ass_1_prv.gif

033102bebe_1_prv.gif
Tuosta tulee mieleen juttu reilun parin vuosikymmenen takaa. Olin töissä firmassa, jonka pakettiautoja työntekijät saivat lainata työajan ulkopuolella lähes vapaasti.
Hyvä tapa oli tietty kysyä ja ostaa polttoaineet, mutta jos ei muistanut kysyä, niin eipä siitä mitään seurannut.

Aikansa kutakin.. Tämä etu loppui siihen, kun firman paku oli bongattu viikonloppuna Rovaniemellä.. Tämän toverin henkilöllisyys ei koskaan paljastunut. Jos se olisi selvinnyt, niin tuskinpa oltais oltais päätä silitelty. Näin nämä hommat ryssitään..

Tässä varustelu ensi kesää varten jatkuu, ja nyt näitä turvalaitteita pohdiskellessani löysin tällaisen:

http://www.fsm.fi/?main=136&prodID=1545&returnPage=http://

Kokemuksia/toteamuksia?

Profiloi tarkkaan ketä varten tuon hommaisit.
Ammattilaisilta tuo ei suojaa koska muutaman kympin jammerilla on helppo blokata gsm verkko muutaman metrin säteeltä ja ainoastaan vakutusyhtiön korvauslista jatkui tälläisella laitteella.

Koska koko oikeusjärjestelmä on täällä perseestä::hanuria:
Satunnaiset hörhöt tuon avulla saattaa saada kiinni paikanpäältä mutta sekään ei hyödytä mitään ellet meinaa oikeasti "poistaa tätä ongelmaa saunan taa".
Parempi vaan omistajalle ettei tekijä jää kiinni koska vakuutus korvaa, toisin kun syyllinen joka on PA.
Pikkunistin päätä silitellään asemalla hetken ja se on naapurin mopon kimpussa vielä samana iltana.

Hassu asenne. Kyllä fakta on auttamatta se että jos samassa korttelissa on kaksi mopoa joista vain toisessa on mikä tahansa hälytysjärjestelmä, niin kyllä se parasiitti valitsee sen riskittömämmän version. Siitä olen samaa mieltä että ennemmin otan täyden kompensaation viiveellä, kuin raiskatun ja myöhemmin parsitun mopon takaisin.

Ei kokemusta tosta mutta itte rakensin vastaavan.
Laitteena Xexun TK102 ebaysta , noita on 19,90 piraattina ja alkuperäisenä 39,90.
simmi sisään ja 10min konffaus ja purkki raportoi dataa tonne http://orange.gps-trace.com/
Hieman enemmän säätämistä kun tollasessa valmiiksi tuotteistetussa mutta toiminut tässä 6kk , ollut mukana baltiassakin, siellä ongelmana APN asetukset jos on prepaid juttuja, soneralla toiminu kun buick.
Jos jotain kiinnostaa toi TK102 niin netissä on tietoa ja mäkin voin kirjoittaa pikaohjeen.

Ton meinaan modata omaan pyörään kesäksi varsinkin baltia reisun ajaksi, akkuun kiinni ja tossa on oma 24h kestävä akku joten virrasta ei pitäis jäädä kiinni , en tosin tiedä mitä tekis jos pärrä olis kadunnut jossain jurmalassa ja näkis netistä että se on ”tuolla” Vladimirin pihassa.
Jos pitäis varautua GSM jammereitakin varten niin eiköhän se pärrä kannata säilyttää olohuoneessa

Tässä varustelu ensi kesää varten jatkuu, ja nyt näitä turvalaitteita pohdiskellessani löysin tällaisen:

http://www.fsm.fi/?main=136&prodID=1545&returnPage=http://

Kokemuksia/toteamuksia?

Kotipihassa on tää ja kaks sen samanlaista kaveria.

Mutta itte olen kans miettiny mitä laittais ku reissussa on.

Kai se pitää hommata tommonen levyjarrulukko. :jpstyle:

Back