Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mukavan Suzuka-henkistä S-mutkaa tuossa pitkä suoran jälkeen. Toivotaan, että tämä rata toteutuu vielä lähivuosina.Ei tämä nyt ihan haihattelulta enää vaikuta ja parempi vaan, ettei F1:set ole tuolla varaamassa prime timea, on se niin tylsä laji livenäkin...
http://www.mtv3.fi/urheilu....urheilu
Itse ihailin samaa. Saattaa olla jopa muutama suhteellisen nopea pitempi mutkakin eksynyt joukkoon. Nyt vaan kaikki kädet ja jalat ristiin ettei joku viherhiippari löydä jotain suojelua vaativaa paskatirriäistä juurikin tuolta pöheiköstä. Jos itse olisin projektissa mukana, niin kävisin heti jyräämässä alueen tasaiseksi ja polttamassa kaiken liekinheittimellä.Mukavan Suzuka-henkistä S-mutkaa tuossa pitkä suoran jälkeen. Toivotaan, että tämä rata toteutuu vielä lähivuosina.Ei tämä nyt ihan haihattelulta enää vaikuta ja parempi vaan, ettei F1:set ole tuolla varaamassa prime timea, on se niin tylsä laji livenäkin...
http://www.mtv3.fi/urheilu....urheilu
Älähän nyt .Piiperoita syntyy kuin tyhjästä.On tää suomi ihmeellinen maa.Vanhojen ratojen sulkeutuessa olisi ihan hyvä saada uusia... Mieluummin sellaisilta alueilta, jossa ei viherpiiperöitä ole.![]()
Jos tuosta kustannusarviosta ynnää edes pelkät korkokustannukset ja jakaa sen esim 6kk ajalle/ ajopäivä niin voi laskeskella suuruusluokkaa millaiseksi ajopäivän hinta tuolla toteutuessaan tulee muodostumaan.Kaikkein tärkein taitaa edelleen puuttua eli rahat![]()
sanoi:Jos tuosta kustannusarviosta ynnää edes pelkät korkokustannukset ja jakaa sen esim 6kk ajalle/ ajopäivä niin voi laskeskella suuruusluokkaa millaiseksi ajopäivän hinta tuolla toteutuessaan tulee muodostumaan.
Aivan oikein, että niitä mollataan. Siinä vaiheessa kun itse olen tunkemassa kapuloita rattaisiin jokaikiseen siirtolapuutarhahankkeeseen ja käyn kivittämässä luontaistuotekauppojen ikkunoita, niin sitten puntit on tasan. Oras Tynkkynen kyllä voi mielestään lennellä sinne sun tänne (en jaksa uskoa, että on laivallakaan joka paikkaan noista mennyt)Sullakin on sanansa, vittuako niitä piiperöitä koko ajan mollataan. Tosi porukka tarttuu asiaan, itse elämöin kunnon hippiliikkeessä 1960-luvun lopulla, silti ajan mopolla, joskus toisellakin.
Nimen omaan näin. Uusi rata kun olisi kyseessä niin vertailupohjaa kustannusrakenteesta saa tuolta Euroopan uudemmilta radoilta. Niillä vaan kun peijooneilla tahtoo tämä ajokausikin olla vähän pitempi...Mutta olisitko valmis maksamaan 200e/päivä ennakkoon satoi tai paistoi? Tai olisitko valmis osallistumaan osakeantiin tonnilla tai kahdella? Tsekkailepa kansainvälisten ratojen päivähintoja niin tuleva hintataso alkaa valjeta.
Mahtavaahan olisi jos tänne uusi, upea rata saataisiin. Tosin upeaa on jos saataisiin edes nykyisilläkin jatkaa ajamista.
Ihan insinöörimatematiikalla tuntuu vaikealta. Tosin onhan naapurimaassa tuore ratahanke toteutunut, joten ei se mahdotonta ole. Toisaalta en kyllä usko, että yhteiskunnan tukea moiselle hankkeelle olisi mahdollista saada.Eli radan kustannuksia ei millään ilveellä pysty käyttömaksuilla ym. tuloilla kuittaamaan pois. Jos käyttäjiä löytyisi yhtä paljon kuin Hartwall-areenaan katsojia Jokerien peliin, niin ehkä sitten, mutta ei varmaankaan.
Tarvitaan siis yhteiskunnan tukea, jotta hanke toteutuisi.
Tai sponsorilakanoita reunat täyteen kuin lätkäkaukalossa ikään. Mutkat eivät olisi enään "pääsuoran" tai "kahvilan" mutkia, vaan Lemminkäinen, Warsteiner, Nokia ja Repsol.Eli radan kustannuksia ei millään ilveellä pysty käyttömaksuilla ym. tuloilla kuittaamaan pois. Jos käyttäjiä löytyisi yhtä paljon kuin Hartwall-areenaan katsojia Jokerien peliin, niin ehkä sitten, mutta ei varmaankaan.
Tarvitaan siis yhteiskunnan tukea, jotta hanke toteutuisi.