Mopo talvikuntoon

Entäs akun lataus??

Sehän pitää ladata, mutta sitä ei voi ladata kun se hajoaa. Se tosin pitää kuitenkin ladata jos pyörän käynnistää, muuten se hajoaa (sekä pyörä että akku).


Säilytystilan suhteellinen kosteus jäi täysin huomioimatta! Miten se vaikuttaa kondessiveden tiivistymiseen ja sen estämiseen jos pyörän käynnistää? Mitäs sitten jos pakoputken päästä tulee höryä? Hajoaako moottori? Ainakin vaihteisto hajoaa koska se ei kestä kondenssivettä.

Unohdit hapon...rikittömän polttoaineen rikki muodostaa yhdessä tuon kondenssiveden kanssa rikkihappoa, joka sitten kaluaa koneen sisuskalut reikäjuustoksi talven aikana.
 
Kaikista selvin kun purkaa mopon syksyllä Lihakunnan laatikoihin tahi vastaaviin ja kasaa sitten kevään tullessa, kun taas ajokausi alkaa.:grin:
 
^
Vaikea saada, koska sheikki itse on siirtynyt jalostamaan toiseen hiippakuntaan.
 
pitää varmaan tilata vapun tienoille maalausaika, ku unohtui pestä pyörä ennen ku ajoin sen talliin talveksi..
 
^ ei riitä enää maalaus, hapettunut jo romuksi, ei auta kun tilata uusi mopo..

Ja kannattaa ottaa toimitus vasta maaliskuussa kun talvi on ohi. Siinä kun pyörä lastataan rekasta pois niin saattaa muodostua kondenssivettä ja uusi pyörä heti käyttökelvoton.
 
Ja kannattaa ottaa toimitus vasta maaliskuussa kun talvi on ohi. Siinä kun pyörä lastataan rekasta pois niin saattaa muodostua kondenssivettä ja uusi pyörä heti käyttökelvoton.

Ja mistä sitä tietää mitkä lämpimien maiden öljyt siellä koneessa on. Nehän ei tunnetusti kestä pakkasta, vaikka konetta ei edes käynnistettäisi.
kaiken lisäksi jarrunesteet ja jäähdytysnesteet pitää vaihtaa, kun ne on tuhoutuneet liian suuren lämpötilaeron takia.
 
Ja mistä sitä tietää mitkä lämpimien maiden öljyt siellä koneessa on. Nehän ei tunnetusti kestä pakkasta, vaikka konetta ei edes käynnistettäisi.
kaiken lisäksi jarrunesteet ja jäähdytysnesteet pitää vaihtaa, kun ne on tuhoutuneet liian suuren lämpötilaeron takia.

Ja renkaat ovat lasittuneet sekä haljenneet kylmästä säilytyksestä tai kuivaneet korpuksi lämpimässä. Puhumattakaan jos vielä betonilattiaa vasten olisivat olleet. Ja jousethan nyt kuoleentuivat jos vielä mopon paino makasi niiden päällä. Kyllä se paree uutta on tilata.
 
Ja renkaat ovat lasittuneet sekä haljenneet kylmästä säilytyksestä tai kuivaneet korpuksi lämpimässä. Puhumattakaan jos vielä betonilattiaa vasten olisivat olleet. Ja jousethan nyt kuoleentuivat jos vielä mopon paino makasi niiden päällä. Kyllä se paree uutta on tilata.

Kuis sä nyt noin varomattomasti Ducsuja talvehditat? Eikös kaikki mopot pidä kääntää ihan tasapainon vuoksi puoleksi vuodeksi tallin lattialle katolleen. Pysyy renkaat pyöreänä, ja jouset venyvät kevääksi mittoihinsa.
 
pitäis varmaan vaihtaa harrastusta, ku tämä on niin vaikeaa. tai sitten keväällä ostaa aina pyörän luotettavalta yksityiseltä myyjältä hyvin huollettuna ja syksyllä myy poijes. ei tarvis huolehtia noita kaikkia juttuja.
 
pitäis varmaan vaihtaa harrastusta, ku tämä on niin vaikeaa. tai sitten keväällä ostaa aina pyörän luotettavalta yksityiseltä myyjältä hyvin huollettuna ja syksyllä myy poijes. ei tarvis huolehtia noita kaikkia juttuja.

Uskooko joku vielä myyjän tarinoihin.
Valehtelijoita ja huijareita ne on kaikki...
 
pitäis varmaan vaihtaa harrastusta, ku tämä on niin vaikeaa. tai sitten keväällä ostaa aina pyörän luotettavalta yksityiseltä myyjältä hyvin huollettuna ja syksyllä myy poijes. ei tarvis huolehtia noita kaikkia juttuja.

Tai jatkaa niillä samoilla kokemuksen tuomilla menetelmillä, millä on mainiosti pärjännyt tähänkin asti.
 
Mä en koskaan laita pyörää mitenkään talvikuntoon, vaan laitan sen talvella hyvään kesäkuntoon..
 
Back
Ylös