Union Jack
New member
Tämä aihe on jatkoa aikaisemmalle kirjoitukselleni jossa mainitsin otsikossa "onko tuoreita kokemuksia tuonnin viivästymisestä"
Tänään kolahti postiluukusta lasku, eli maaliskuun alussa usa:sta ostamani KZ Kawa oli jo valmiiksi tullattu ja sain laskun maksettuani hakea sen Hämeenlinnan terminaalista pois.
Tässä yhteenvetona hieman palautetta ja pyörän tuontia Usa:sta suunnitteleville esimerkki toimenpiteistä ja aiheutuneista kustannuksista.
Kawan osto ebay:n huutokaupasta.
Rahti tapahtui Halmari corp. toimesta ja lähtöpaikka kawalla oli Californiassa Turlock nimisessä kyläpahasessa, josta ensin n. 600 km maakuljetusta Los Angelesiin, siellä konttiin ja laivalla edelleen suomeen ja lopuksi Hämeenlinnaan terminaaliin.
Halmarin agentti täällä hämeenlinnassa hoiteli tullauksen ym. ja asiat hoituivatkin aika mutkattomasti...
Mutta aivan aluksi minun piti ottaa yksi (halpa!! kiitos hyvien laajakaistayhteyksien) puhelu usa:an paikalliselle suomalaiselle rahtarille sopiakseni kuljetuksesta ja sitten vasta huutamaan ebay:lta kawa itselleni, seuraavaksi muutama meili perään, sitä seurasi reilu 2 kk odottelua kunnes kolahti luukusta eteisen lattialle tuo alussa mainitsemani lasku, helppoa.
Huomion arvoista rahtikuluja arvioitaessa on se että maantiekuljetus usa:ssa maksaa siinä missä muuallakin, mutta merireitti onkin jo edullisempaa jos kriteerinä on kuljetettu matka! tuo 600 km maakuljetusta on melkein puolet rahtikuluissa!
Ehkä vielä yksi tärkeä seikka, ei aiheutunut vaurioita kuljetuksessa
Kulut: €
-500 Mopo
-325 rahti
-200 Alv ja tulli
-110 Purku, huolinta ym. kuluja
Kawasaki KZ -400 -76 16000 mailia ajettuna on nyt melko orggis kunnossa ja on tarkoitus saada ensi kesänä täydellisesti restauroituna museorekisteriin, kunhan nyt ensin tulee 30 v. ikää täyteen niin mahdolliset ajoneuvoverot maksetaan vasta sitten.
Tänään kolahti postiluukusta lasku, eli maaliskuun alussa usa:sta ostamani KZ Kawa oli jo valmiiksi tullattu ja sain laskun maksettuani hakea sen Hämeenlinnan terminaalista pois.
Tässä yhteenvetona hieman palautetta ja pyörän tuontia Usa:sta suunnitteleville esimerkki toimenpiteistä ja aiheutuneista kustannuksista.
Kawan osto ebay:n huutokaupasta.
Rahti tapahtui Halmari corp. toimesta ja lähtöpaikka kawalla oli Californiassa Turlock nimisessä kyläpahasessa, josta ensin n. 600 km maakuljetusta Los Angelesiin, siellä konttiin ja laivalla edelleen suomeen ja lopuksi Hämeenlinnaan terminaaliin.
Halmarin agentti täällä hämeenlinnassa hoiteli tullauksen ym. ja asiat hoituivatkin aika mutkattomasti...
Mutta aivan aluksi minun piti ottaa yksi (halpa!! kiitos hyvien laajakaistayhteyksien) puhelu usa:an paikalliselle suomalaiselle rahtarille sopiakseni kuljetuksesta ja sitten vasta huutamaan ebay:lta kawa itselleni, seuraavaksi muutama meili perään, sitä seurasi reilu 2 kk odottelua kunnes kolahti luukusta eteisen lattialle tuo alussa mainitsemani lasku, helppoa.
Huomion arvoista rahtikuluja arvioitaessa on se että maantiekuljetus usa:ssa maksaa siinä missä muuallakin, mutta merireitti onkin jo edullisempaa jos kriteerinä on kuljetettu matka! tuo 600 km maakuljetusta on melkein puolet rahtikuluissa!
Ehkä vielä yksi tärkeä seikka, ei aiheutunut vaurioita kuljetuksessa
Kulut: €
-500 Mopo
-325 rahti
-200 Alv ja tulli
-110 Purku, huolinta ym. kuluja
Kawasaki KZ -400 -76 16000 mailia ajettuna on nyt melko orggis kunnossa ja on tarkoitus saada ensi kesänä täydellisesti restauroituna museorekisteriin, kunhan nyt ensin tulee 30 v. ikää täyteen niin mahdolliset ajoneuvoverot maksetaan vasta sitten.