Mopo Usa:sta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Union Jack
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Union Jack

New member
Tämä aihe on jatkoa aikaisemmalle kirjoitukselleni jossa mainitsin otsikossa "onko tuoreita kokemuksia tuonnin viivästymisestä"

Tänään kolahti postiluukusta lasku, eli maaliskuun alussa usa:sta ostamani KZ Kawa oli jo valmiiksi tullattu ja sain laskun maksettuani hakea sen Hämeenlinnan terminaalista pois.
Tässä yhteenvetona hieman palautetta ja pyörän tuontia Usa:sta suunnitteleville esimerkki toimenpiteistä ja aiheutuneista kustannuksista.

Kawan osto ebay:n huutokaupasta.
Rahti tapahtui Halmari corp. toimesta ja lähtöpaikka kawalla oli Californiassa Turlock nimisessä kyläpahasessa, josta ensin n. 600 km maakuljetusta Los Angelesiin, siellä konttiin ja laivalla edelleen suomeen ja lopuksi Hämeenlinnaan terminaaliin.
Halmarin agentti täällä hämeenlinnassa hoiteli tullauksen ym. ja asiat hoituivatkin aika mutkattomasti...

Mutta aivan aluksi minun piti ottaa yksi (halpa!! kiitos hyvien laajakaistayhteyksien) puhelu usa:an paikalliselle suomalaiselle rahtarille sopiakseni kuljetuksesta ja sitten vasta huutamaan ebay:lta kawa itselleni, seuraavaksi muutama meili perään, sitä seurasi reilu 2 kk odottelua kunnes kolahti luukusta eteisen lattialle tuo alussa mainitsemani lasku, helppoa.
Huomion arvoista rahtikuluja arvioitaessa on se että maantiekuljetus usa:ssa maksaa siinä missä muuallakin, mutta merireitti onkin jo edullisempaa jos kriteerinä on kuljetettu matka! tuo 600 km maakuljetusta on melkein puolet rahtikuluissa!
Ehkä vielä yksi tärkeä seikka, ei aiheutunut vaurioita kuljetuksessa

Kulut: €
-500 Mopo
-325 rahti
-200 Alv ja tulli
-110 Purku, huolinta ym. kuluja  

Kawasaki KZ -400 -76 16000 mailia ajettuna on nyt melko orggis kunnossa ja on tarkoitus saada ensi kesänä täydellisesti restauroituna museorekisteriin, kunhan nyt ensin tulee 30 v. ikää täyteen niin mahdolliset ajoneuvoverot maksetaan vasta sitten.
 
Hyvää tietoa jaoit.

Muuten, eikös museorekisteröinnin ikäraja nouse 25->30 vuoteen vasta 2008. Elikkäs saisit sen jo nyt "vanhalla" säännöllä.

Mulla on vähän sellainen skeptinen fiilis, että kun tuo 80-90-luvun vaihteen ajoneuvokanta sitten joskus on museokelpoinen, niin sitä ikää taas nostetaan.
No ei sillä väliä. Siihen on aikaa.
 
Tuo 30v. ikä ymmrtääkseni on rajana kun ulkomailta tuotua ajoneuvoa voidaan verottaa pienimmällä prosentilla tämän uuden ajoneuvoverolain perusteella, en oo ihan varma mut käsittääkseni 30v. ajoneuvoa verotetaan 8 prosentilla, nyt kun on vasta 29v. menis kuutiotilavuuden perusteella sama kun uudesta, 20 %. Paremmin asiasta tietävät korjatkaa jos meni metsään
bowdown.gif
 
kiinostusta olis tonne rapakon taakse pyörää tilaamaan.
ebay.com hinnat ei päätä huimaa. nyt vaan taarvis tietoa miten pyörän saa sitten tulemaan tänne pohjolaan jos tulis pyörä huudettua.

haaveena uuden lain mukasella verotuksella yli 25v hd.
todennäkösesti shovel. jos ei halpaa pannua löydy.
 
Lisätään tähän vanhaan aiheeseen vielä että kannattaa ottaa vakuutus omaisuudelleen mahdollisimman pian.
Samoihin aikoihin kun Kawaa rahdattiin laivan ruumassa suomeen niin ilmeisesti tuolla alussa "rahtariksi" mainitun yhteyshenkilön tai jonkun vastaavan samaan organisaatioon kuuluvan kaverin usa:ssa sijaitsevaan rahtiterminaalin varastoon muratauduttiin, vorojen matkaan lähti useita pyöriä mm. suomeen matkalla ollut Virago josta pieni juttu tuolla (april) http://www.touring-life.com/bic/2005/04/index.html
Paskaa säkää vastaan kannattaa suojautua vakuutuksen turvin jos on rahaa kiinni enemmänkin.
 
Back
Ylös