• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopolehdet

Uusin mp-maailma, taisi olla nro.4 rimanalitus pelkkää paskaa.Melkein joka jutussa joku ääliö moralisoi keulimista tai sudittelua ylipäätänsä stunt-touhua.Pahin oli se henkilö mikä selitti palstallaan kuka tai minkälainen ihminen saa kutsua itseään motoristiksi ja vielä rinnasti varastamisen ja keulimisen HUH HUH.Ja ne jutut jostain pellejulkimoista minkälaisilla customipyörillä ne ajaa,kiinnostaa yhtä paljon kuin  
033102ass_1_prv.gif

No bike on ollut pelkkää ratapaskaa viim.3 vuotta,nämä lehdet valitettavasti vielä tippuu postiluukusta mutta muutos tulee tapahtumaan.Moto:a en ole ostanut enkä tilannut 2 näytenumeroa lukenut, keskittyy liikaa sohvameininkiin,eikä siinä ole pyöristä kunnon testejä,kerrotaan vaan että painaa 345kg ja hyvä kokokate ja perse ei puudu.
eli kotimaisista ainoa mikä minua kiinnostaa on bomber magazine,hyvät jutut,nätit pyörät jne.Ja kopteria tulee aina selattua kun käsiin saa,ihan hyvä läpyskä.

Edit: poistettiin henkilön nimen

Ostin ekan ja viimeisen MP -Maailman.

Sattumalta luin kesällä Allt-om-MC:stä saman vertailun, HD:n Street Rod vastaan Yammun MT01. Olipa eroa hyvin kirjoitetulla mopo-jutulla ja täydellä paskalla, joka oli valitettavasti MP-Maailmassa. Puolet jutusta oli kuvausta Neuvostoliitosta ja Suomen historiasta, kuinka "hassua" on vertailla idän ja lännen pyöriä Suomessa. Loppujutussakaan ei saatu pyöriin mitään eroa. Mikä se sellainen vertailu on? Kyllä tais mopo karata kirjoittajalta käsistä.

Etsikää swedujen lehti jos jotain haluatte tietää noista mopoista.

Suvin kysymykseen vastaus: kyllä, olet todella naiivi.

H Virralla oli edes hitusen asiaa, ainoa koko lehdessä.

Monista kommenteista nähdään miten vaikeaa on tehdä täydellistä, jokaista motoristia kiinnostavaa mp-lehteä. Toki nykyisetkin keskittyvät kukin omaan tyyliinsä, mutta ongelmana lienee riittämätön painosmäärä; meitä on vain liian vähän. Ulkomaisilla lehdillä on paremmat resurssit tehdä lehteään, onhan siellä tilaajia/ostajia aika lailla enemmän. Itsekin ostan silloin tällöin Motorradfahrerin tms. ,mutta kyllä niiden lukeminen jää enemmänkin selailuksi sujuvan kielitaidon puuttumisen vuoksi.

Voisiko siis kärjistetysti sanoa, että mikään lehti ei ole huono, lukija on vaan väärä...
biggrin.gif

Brittiläinen MCN on aina ostoslistalla kun sielläpäin liikun. Tabloidlehti, joka lmestyy viikoittain ja on mielestäni sopiva sekoitus kaikkesta alaan liittyvästä.

Lehden nettisivut löydät TÄSTÄ

Niin ja voihan sen tilatakin, 121 puntaa on vaan aikapaljon... toisaalta sillä saa 52 lehteä.
Tätä on kysytty aikaisemmin jonkin muun yhteydessä, mutta kysytään nyt uudelleen :  Saako tätä MCN:ää ostettua mistään lehtipisteestä irtonumerona, siis Suomessa? Lehti vaikuttaa hyvältä.

Suvin pyynnöstä laitan tähän keskusteluun hänen vastineen:

sanoi:
bandit: ”Uusin mp-maailma, taisi olla nro.4 rimanalitus pelkkää paskaa.Melkein joka jutussa joku ääliö moralisoi keulimista tai sudittelua ylipäätänsä stunt-touhua.Pahin oli se Suvi mikä selitti palstallaan kuka tai minkälainen ihminen saa kutsua itseään motoristiksi ja vielä rinnasti varastamisen ja keulimisen HUH HUH”

Kiitos sinulle ”bandit” antamastasi nimityksestä ”ääliö” tällä palstalla, vaikka tuskin olet koskaan minua edes tavannut. Jos haluat ainoastaan nimitellä, niin minut tavoittaa myös sähköpostitse tai puhelimitse. Minä en ole moralisoinut keulimistasi ja vielä vähemmän olen moralisoinut stunt-temppujasi. Minä esittelin iltapäivälehden mielipiteen siitä, mikä on motoristi ja kerroin oman mielipiteeni siitä, mikä on minun mielestäni motoristi painottaen vielä, että kyseessä on minun mielipiteeni. Se, että varastaminen ja keuliminen olivat samassa lauseessa, ei tee niistä samaa asiaa. Yhä mielipiteeni on se, että keuliminen, kännissä ajaminen tai temppuilu liikenteessä ei ole se, mitä MINÄ kutsun motorismiksi. Kun moottoripyöräilijä tekee sen muualla kuin muun liikenteen joukossa, niin antaa palaa vaan, mutta kun hän tekee sen vaarantaen muun liikenteen, niin motoristiksi en suostu häntä kutsumaan. Kutsu sinä, jos haluat. Anteeksi, jos tämä ämmä onnistui pahoittamaan mielesi. Toiset ymmärtävät tarkoitukseni ilman rautalankamallia, toisille kaikki on kirjoitettava sanatarkasti.

sanoi:
R2-D2: ”Suvin kysymykseen vastaus: kyllä, olet todella naiivi.”

Kyllä vaan, R2-D2, olen todella lapsellinen ja sinisilmäinen kuvitellessani, että me kaikki moottoripyörällä liikkujat jakaisimme saman tunteen tai ilon. Todennäköisesti allekirjoitat kokemuksella saman asian. Joidenkin kohdalla yhteisöllisyys toteutuu valitettavasti vain teilatessa toisia yksilöitä tai kerhoja/yhdistyksiä. Juuri sitä tarkoitin kirjoittaessani viimeisenä kolumnini aiheena toisten kerhojen ja yhdistysten mustamaalamisesta.

Harmi, että sisälukutaidottomuuden, silmäilemällä lukemisen tai kontekstista irroittamisen takia minut julistetaan ääliöksi ämmäksi. Toivoisin, että lukisitte kolumnini uudelleen, ymmärtäisitte kolumnin kirjoittamisessa käytettävät kärjistykset ja subjektiiviset mielipiteet. En ole väittänyt kirjoittavani universaalia totuutta – kummallista, jos sinä sen sellaisena luet.

Niille, jotka eivät ole kolumniani lukeneet, kerrottakoon, että käsittelin siinä kolmea eri asiaa; Sillä Siisti-ohjelman juontajaparin käsityksiä motoristien kerhotiloista, iltapäivälehtien otsikointia ”motoristeista, jotka kaatoivat ja ryöstivät uhrinsa” sekä moottoripyöräkerhoista ja weppifoorumeista, jotka käyttävät puheenvuoronsa muiden motoristien tai kerhojen mustamaalaamiseen. Valitettavasti muutama kovaääninen lukija ei ole ymmärtänyt lukemaansa.

Mukavaa syksyä jokaiselle moottoripyöräilijälle ja motoristille

Suvi

Nonni, ei toi pikainen vilkaisu ko. lehden uusimpaan numeroon tehnyt yhtä inspiroivaa vaikutusta kuin ne pari ensimmäistä, mutta okei, kait se lehti täytyy sitten ostaa ja lukaista.
tounge.gif

Kiva että tulee palautetta myös itse juttujen tekijöiltä joskus. Mutta herää kysymys että miksi välikäsi; miksei tämä Suvi kirjoita itse suoraan tänne? Mikä estää rekisteröitymästä Orgiin ja kommentoimasta asioita ihan suoraan ja omalla nimellä? Tekeehän esim. Hannu Virta niin.

Noin muuten ei varmaan olis kovin viksua kommentoida asiaa jota ei ole vielä lukenut, mutta noista vastineista tuli mieleen ajatus että mitäs joku roskalehtien otsikointi ylipäätään kuuluu johonkin mp-lehteen? Eikös se nyt ole ihan yks lysti mitä niissä iltaroskissa milloinkin vaahdotaan.

Mutta nyt... tarttee lukaista tuo aviisi ensin, ennenkuin kommentoin lisää.
wink.gif

Kiva että tulee palautetta myös itse juttujen tekijöiltä joskus. Mutta herää kysymys että miksi välikäsi; miksei tämä Suvi kirjoita itse suoraan tänne? Mikä estää rekisteröitymästä Orgiin ja kommentoimasta asioita ihan suoraan ja omalla nimellä? Tekeehän esim. Hannu Virta niin.
Itse asiassa kysymys on että miksi liittyä? Jos kuitenkaan esim ei ole aikaa kirjoitella niin miksi turhaan laittaa nikin tänne?

Itse liityin aikoinaan koska haluan kirjoitella juuri tänne...
buttrock.gif

http://www.motorcyclistonline.com/, ja samasta portaalista löytyy myös SportRider kyykkyfaneille, Motorcycle Cruiser kustomikuskeille ja Dirt Rider kurapyöräosastolle. Noista SportRideria tuli joskus ostettua irtonumeroina, muista ei tietoa.

Käsittääkseni eivät ole mitkään nykyään irtonumeromyynnissä ainkaan Lehtipisteissä.
Olen pari vuotta tilannut Sport Rideria. Hinta ei ole paha, muistaakseni 40 euroa 12 numeroa. Lehti ilmestyy joka toinen kuukausi. Kohtalainen lehti, jonka miinuspuoli on amerikkalaiseen tyyliin se, että kaikkea kehutaan ja huonoa ei uskalleta mainostajien pelossa sanoa huonoksi, vaikka se huono todellisuudessa olisikin. Eipä silti, samaa kehumista löytyy brittilehdistäkin, mutta niissä silloin tällöin uskalletaan jopa esittää omia näkemyksiä lad-huumorin kera. Irtonumeroina tulee ostettua silloin tällöin TWO, Bike, FB (hieno lippis!),PB ja Ride. Mitä olen näitä suomalaisia lehtiä, Bike, Moto ja MP-Maailma irtonumeroina lueskellut, niin aika valjua on. Johtuuko sitten resursseista vai mistä? Bike on käännösaviisi Ruotsista, jossa näyttää sitkeästi olevan ruotsia suomenkielen seassa, etenkin taulukoissa. Kahdesta jälkimmäisestä ei ole jäänyt mitään mieleen. MP-Maailman verkkosivulta löytyi kyllä mielenkiintoinen uutinen: "Suomen hitain motoristi selvinnyt." Kuinkahan pitkään hemmo kerkesi ryypätä?
tounge.gif

Itse asiassa kysymys on että miksi liittyä? Jos kuitenkaan esim ei ole aikaa kirjoitella niin miksi turhaan laittaa nikin tänne?
No bulvaanin käyttö nettikeskustelussa on outoa. Ikäänkuin on tarve sanoa muttei kuitenkaan uskalla omalla tunnuksella. Olis se varmaan hyvä jos jonkun WIMAn johtokunnan jäsenellä olis tarvetta ja kykyä sanoa jotain.

Naiivi=lapsellinen, lapsekas, suora, vilpitön Otavan sivistyssanaston mukaan. Saahan sitä olla naiivi, ei siinä mitään vikaa ole. Kyllä Suvin määritelmä motoristista on lapsellinen: noudattaa liikennesääntöjä, ei keuli, ei polta kumia, ei varasta, jne. Siis Suvi kysyy, ketä SAA nimittää motoristiksi, ja vastaa sitten itse. Hohhoijaa.

Toi Suvin vastaus minulle on luokatonta puutaheinää, joten en jaksa sitä kommentoida.

Kyllä toi MP-maailmassa ollut Suvin juttu on ihan asiallinen, sehän kohdistui ulkoiseen ja sisäiseen mediaan ja sen tapaan luokitella motoristeja. Suvi rohkeasti ottaa kantaa siihen, miksi ihmeessä motoristit itse mollaavat toisiaan eri foorumeilla. Minunkin mielestä kummatkin johtavat vääriin stereotypioihin ja joku voi oikeasti uskoa niihin. Esimerkiksi joku tuolla Ajoneuvon prosenttisäädösten uudistusryhmässä tai näissä liikenneministeriön teho/paino-työryhmässä. Jos me ei olla yhtä mieltä, niin ainakin pitäisi sitten levittää sanaa, että motoristeilla ei ole kerta kaikkiaan mitään tekemistä keskenään ja motoristia ei erota kotilokuskista mikään. Tai olla kommentoimatta toisten lausumisia
biggrin.gif

Pääasia on
062802moto_prv.gif

No bulvaanin käyttö nettikeskustelussa on outoa. Ikäänkuin on tarve sanoa muttei kuitenkaan uskalla omalla tunnuksella. Olis se varmaan hyvä jos jonkun WIMAn johtokunnan jäsenellä olis tarvetta ja kykyä sanoa jotain.
Edelleen, jos ei ole aikomusta liittyä Orgiin, niin miksi rekisteröityä yhden viestin vuoksi? Mikä pakko juttu se on liittyä? Jos haluaa kommentoida mutta ei haluaa/tarvi/kerkiä niin miksi liittyä?
confused_orig.gif

Henk koht en ymmärrä, mikä ongelma tuossa on että laitoin viestin sen poulesta? vaatihan se enemmän uskallusta vastata omalla nimellä kritikkiin kuin nikillä.......

Edelleen, jos ei ole aikomusta liittyä Orgiin, niin miksi rekisteröityä yhden viestin vuoksi? Mikä pakko juttu se on liittyä? Jos haluaa kommentoida mutta ei haluaa/tarvi/kerkiä niin miksi liittyä?
confused_orig.gif

Henk koht en ymmärrä, mikä ongelma tuossa on että laitoin viestin sen poulesta? vaatihan se enemmän uskallusta vastata omalla nimellä kritikkiin kuin nikillä.......
Tämä on KESKUSTELU -palsta. Musta tänne kirjoitetaan mielipiteitä, vastineet toisten toimittamina on outoja.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Mä jätän noteeraamatta sellaiset kirjoitukset joista kirjoittaja ei ryhdy keskustelemaan.

Kirjoituksen aiheena oli "mediakritiikkiä", mutta siinä kritisoitiin myös muita moottoripyörällä liikkuvia, jotka kirjoittelee foorumeille ja mustamaalaa joitain kerhoja. Kriitikko joutui itse kritiikin kohteeksi, muttei puolusta kantaansa keskustelemalla.

Ääni MP-maailmalle. Aika harvakseltaanhan se ilmestyy, mutta ihan mukavaa luettavaa näinä intternetin aikoina...kun mitään ei meinaa enää paperilla saada.
Kyllähän MP-maailma laittaa intternetin paperille
wink.gif

Itse kyllästyin lehden tyyliin kopioida materiaalia täältä keskustelufoorumeilta ja netistä yleensäkin. Aika usein lähteenä on mainittu joku keskustelufoorumi netissä. Ehkä hyödyllistä jollekin joka ei pääse nettiin mutta mielestäni voisi tuonkin palstatilan täyttää vähäpukeisilla naisilla.

Joo, eipä ole itelläkään mitään ruusuista sanottavaa tuosta Bikestä. Valitettavasti menin just sen tilaamaan ja n.2 numeron perusteella täytyy myöntää, että ei ois kannattanu tilata
confused_orig.gif

No, Fiksut pärjää
biggrin.gif

Tämä on KESKUSTELU -palsta. Musta tänne kirjoitetaan mielipiteitä, vastineet toisten toimittamina on outoja.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Mä jätän noteeraamatta sellaiset kirjoitukset joista kirjoittaja ei ryhdy keskustelemaan.
Samaa mieltä, tämä on keskustelu, mutta koska kyseinen henkilö ei ole jäsen eikä halua olla jäsen (itseasiassa en kysynyt haluaako hän liittyä, eli ehkä jatkossa hänestä tulee jäsen, ei sitä tiedä), mutta kuitenkin hän halusi kommentoida häneen kohdistuneen osittain henkilökohtaiseen kritikkiin joten MotOrg ry:n puheenjohtajana hän otti minuun yhteyttä ja kysyi voiko hän kommentoida tällä tavalla. Suostuin koska mielestäni on rakentavaa että saadaan tänne Orggiin myös ulkopuolisten mielipiteet.

Miten sitten jos jätät noteeramatta sellaiset keskustelut missä kirjoittaja ei ryhdy keskustelemaan, niin miten voit itse keskustella niistä? Eli se on ok että sinä kritisoit Suvia, mutta se että hän vastaa (asiallisesti) siihen jätät noteeramatta?

Tämä vain näyttää miten tärkeä Org on Suomessa.  
062802jumpie_prv.gif

Issellein tulee Cycle World Ameriikan maalta. Hinta ei ollenkaan paha ($18/vuosi eli 12 nroa). Vallan toimiva setti.
Ohhoh... onko tosiaan noin halpa? (siis on, tarkistin kyllä)

Millainen tuo sitten on lehtenä, kuinka paljon asiaa jne?

Täytys melkein tilata, ehkä.. hmm..

033102beer_1_prv.gif

Juu. Halpaa on kuin sipuli. Mulla ei suurta kokemusta ole pyörälehdistä, mutta kyllä ainakin tämä muhun uppoaa. Sivuja approx 150, joista mainoksia n. puolet. Pikaisella vilkaisulla kansissa ollut mm. toukokuussa Suzuki GSX-R1000, Triumph Sprint ST ja Ducati Multistrada 1000S, kesäkuussa Kawasaki ZX-10R vs MV Agusta F4 1000S vs GSX-R1000, heinäkuussa vuoden 2005 kymmenen parasta pyörää, elokuussa 13:n kyykyn vertailu, syyskuussa Buell Ulysses (tommosen ostan isona), Harley Super Glide, BMW K1200R ja KTM 950 SM ja juuri tulleessa lokakuun numerossa MV Agusta F4 1000 Tamburini, BMW HP2 ja kermana pohjalla Hemin V8:lla varustettu pyörä...

Back