Mopot kun kulkee 65 KMH

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M58
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllähän noita ihan hyvin kulkevia mopoja on näkynyt useita kertoja, muutaman kerran olen ajanut mopoilijoiden takana ja mopot kulki noin 80kmh.

Suottaapi olla että mopopoika ajaa sillä 80 km/h, mutta sitku päälle hyppää 100 kg kuski, niin vauhti tippuu 50 km/h :thumbsup:

Entisellä työkaverilla oli kuulemma joku italian ihme, eli "kyykky mopo", joka kuulemma kulki vakiona pitkälle toista sataa:jpstyle:
 
Hyvin se eilen kulki sen 80 km/h 115 kilosen liki viiskymppisenkin alla, joskin aika vahvan alamäen se vaati :smoking:

Ei mopoilu ole mikään pikkupoikain yksinoikeus !
 
Viimeksi muokattu:
Suottaapi olla että mopopoika ajaa sillä 80 km/h, mutta sitku päälle hyppää 100 kg kuski, niin vauhti tippuu 50 km/h :thumbsup:

Entisellä työkaverilla oli kuulemma joku italian ihme, eli "kyykky mopo", joka kuulemma kulki vakiona pitkälle toista sataa:jpstyle:

Italian ihmettä kutsutaan Ducatiksi :-)
 
Suottaapi olla että mopopoika ajaa sillä 80 km/h, mutta sitku päälle hyppää 100 kg kuski, niin vauhti tippuu 50 km/h :thumbsup:

Entisellä työkaverilla oli kuulemma joku italian ihme, eli "kyykky mopo", joka kuulemma kulki vakiona pitkälle toista sataa:jpstyle:



Se paino ei juurikaan kulkuun vaikuta(mitä nyt vähän ilmanvastus kasvaa), kiihtyvyyteen kylläkin. Itse 110-kiloisena sain 4-t(3hp?) skootterin josta variaattorin prikka pois 65 ottamaan mittariin.

Alamäkeen voi päästä 100kg kuski kovempaa kuin 60-kiloinen.
 
Ite olen tuumaillut, että jos kerran 15v on kykenevä ajamaan mopoautoa niin miksei voi antaa suoraan turvallista/turvallisempaa peliä alle. Saisivat ajaa Nissan Micra kokoluokan autoa rajottimella. Huiput rajoitettaisiin esim tuo 65 kmh.

Joo lisää massaa vaan kakaroiden menopeleihin niin saavat enemmän tuhoa aikaan kun ajelevat miten sattuu.
 
Ihan mielenkiintoista, että miten asia etenee.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uuti...ivat+paasta+henkiloauton+rattiin/201306448383
Vakavasti ottaen voisi olla hyväkin, mm. maaseutujamme ajatellen, että tästä tulisi tottakin. Asioidenhan on kehityttävä.
Edit, lisäys. Ja saman tien kehitykseen, että tällaista kuristettua "autoa" 3 v. ajanut saa h.autokortin paljon edullisemmin.

Siinä sivussa menee läpi mopojenkin huippunopeuden nostaminen abaut 60 kmh:hon asti.
 
Onko noi 90-luvun micrat ja kumppanit sitten sen ekologisempia tai turvallisempia kuin nykypäivän mopoautot? Niitä joilla on varaa hankkia jälkikasvulle up, c1, tms. uudempi pikkukinneri taitaa kuitenkin olla aika paljon vähemmän kuin niitä joiden budjetti on 2ke.
 
Onko noi 90-luvun micrat ja kumppanit sitten sen ekologisempia tai turvallisempia kuin nykypäivän mopoautot? Niitä joilla on varaa hankkia jälkikasvulle up, c1, tms. uudempi pikkukinneri taitaa kuitenkin olla aika paljon vähemmän kuin niitä joiden budjetti on 2ke.
Ekologisuudesta en tiedä (enkä välitä), mutta eiköhän mikä tahansa 800-1000 kg teräshäkkyrä peittoa tuollaisen lain mukaan maksimissaan 350 kg muovipulkan turvallisuudessa.

Mitä hintaan tulee, tuolla mainitsemallasi 2 ke:llä ei kyllä mopoautojakaan ostella. Uudet mopoautot näyttävät maksavan sellaiset 12-18 ke (uusi VW Up alkaen 13ke), käytetyt muutamasta tonnista alkaen. Sillä muutamalla tonnilla kuitenkin saa jo vaikka 2000-luvun alkupuoliskon, alle 100 tkm ajetun Clion, joka ei ole autona erityisen hyvä, mutta aina se lehtipuhaltimen moottorilla varustetun muovilaatikon voittaa.
 
Back
Ylös