• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mopotin alkaa olemaan valmis

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luupää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Luupää

New member
Tässä on talven tulos, uudet maalit,"uusi moottori",uudet putket ja fcr kaasarit.Vähän johtoja ja muita hommeleita piiloon vielä. keli mitä hienoin+loma, eli lähen ajamaan.



edit..Ku ei osaa liittää kuvaa oikein
 
No nam.. ai stna
tounge.gif
 
Komias peli! Tuossa on nähty vaivaa talven mittaan. Hyviä ajokelejä!
biggrin.gif
 
Eipä tullu ajettua paljoa, kun kaasarit tulvii. näköjään pitää paineensäädin hommata.
Kertokaas nyt mulle, kun edelliset pelit on toiminu ihan vapaapudotteisesti, niin mistä sais pienen säätimen ja ilman paluuletkua.Onkohan sellasta olemassakaan.

Hauskaa oli silti. onhan se ihan eripeli kuin 750,vaikken kovasti avannukkaan kaasua
 
Komia on monsteri  
buttrock.gif
! Varmaan meni aikaa satoja tunteja kun oot näköjään purkanut atomeiksi tuon vehkeen ja maalia on suihkittu melkein joka osaan.
Minkälaisen remontin/virityksen teit koneeseen? Tuliko lisää kuutioita?
Onkos nuo kaasarit ostettu ihan "kittinä" monsteriin ja jos on niin luulishan että ne toimis silloin niillä osilla mitä siihen pakettiin kuuluu. Onko suodattimia välissä, ettei roskat pääse kaasariin?
Tulviiko kaasarit jo ennen kuin lyöt pyörän tulille vai tulviiko ne koneen käydessä? Vuotaako molemmat?
Tossa nyt muutama kysymys näin alkuun että päästään alkuun tässä selvitystyössä.
Mitään en tosiaankaan näistä kaasareista tiedä, muutakun omassa crossinelarissa oli tämmönen kaasari ja tutustuin niiden sielunelämään vain suuttimen vaihtotyössä.
 
Mulla petrol king säädin, tarkoitettu kaasutin moottoreille, ei paluu kiertoa. Muistaakseni Autoracing tai joku muu vastaava mistä sen ostin. Olen vielä säätimen jousta lyhentänyt.

Eihän se ulkonäköä paranna kun on noita ylimääräisiä mollukoita ripusteltuna runkoon.

Haa olet lamppua nostanut itsellä ollut projektina lampun ja mittariston laskeminen.
 
kahteles semmosilta kun jme-racing ja k.raak racing.
ne myy autoihin osia, mut niillä ainakin on ollut pieniä säädettäviä säätimiä myynnissä ja niiltä pitäisi löytyä nettisivutkin googlen avulla.
 
Nuo pienet ja näyttävät säätimet on yleensä ruiskuvehkeisiin.
Paine-alueet on aivan väärät kaasuttimille. Alkaa nuo kaasutin virittämiset olla historiaa...
 
Siis mulla on facetin pumppu n.0.3 bar se mahtuu vielä hienosti tankin alle, mutta säädin ei ehkä enää mahu, katellaan.
Pistinkin jo alipainekökön takas ku piti vielä mennä ajelemaan. Mutta emmä sitä sinne jätä. Pääsinpähän taas tielle, eikä tulvinu lainkaan

Kone on vakio paitti kaasarit. Ens talvena sitte lisää sinne alueelle. Tosissaan menny hirveesti aikaa, kun oon harjotellu maalauksenkin kokonaan ja anodisointiakin tuli kokeiltuu, siinä vaan on hirvee homma ja toi kultakin on ihan keltasta, pitää sitä kuulemma muitakin harrastuksia olla, kuin kotikaljan teko ja maistelu.

Niin ja lamppu kyllä multakin laskee kuhan kerkeän, hehe ainakin normi tasolle
 
näyttää retrolta kun on lamppu korkeella, paitsi pyörä ei oo mikään TT-vehje
 
Hieno pyörä. Ihan kunnolla olet askarrellut.

Hauskaa ajokautta, ajele varovasti!
 
Kattele jenkkien ebaystä aeromotive merkkisiä säätimiä. Taalan kurssista johtuen hinnat ovat todella sopivat ja säätimenä toi on varmaan parhaita, mitä rahalla saa. Löytyy kaasari ja ruiskumalleja.
 
Luupää oletko laittanut säätimen? Sain tuolta toiselta foorumilta sellaisen käsityksen, eri nimimerkki vaan (oppet?)

Minkälaisen ja minne sait sen mahtumaan?
 
Kylläpä
Kävin euroracingiltä hakemassa ihan perusmöntin, sellasen pyöreän littanan. Se mahtuu hyvin regulaattorin päälle, eli siihen eteen töötin ympäristöön. siis ilman ilmansuodatin laatikkoa.
Ei pahemmin näykkään, mutta liikaa. Oliko selvää?

Ainoo mitä vois vielä moottorin puolelta korjailla on, kun ajelee pintakaasulla, niin paukuttaa putkeen jonki verran, mutta onko se näitten kaasareitten ominaisuus vai säätö kysymys?
 
Se peruslittana taitaa olla sama mikä mullakin, ajattelin vain jos oisit löytänyt fiksumman ja filmaattisemman, niin olis voinut matkia.

Putkessa röpeltäminen ei ole FCR:ien ominaisuus, vaan merkki säädön tarpeesta. Mistä hommasit kaasuttimet?

Omat ostin ca-cycleworkista ja piti olla valmiit säädöt, mutta *****.
Penkissä mitattiin muttei säädetty, niin tosi laihalla.
Pers-dynolla ja lamda-näytöllä koko viime kesän säätelin.
Pääsuuttimet isommat, neulat ylemmäs, pilotit pienemmäks ja tyhjäkäyntiseosruuvia sinne ja ilmaruuvia tänne, niin nykimiset väheni ja veto parani.
 
Ostin käytettynä täältä palstalta.
Nyt niissä on muuten samat suuttimet ja säädöt paitti tyhjäkäyntisuutin on pari pykälää isompi, kuin ca worksin suositus.
Ehkäpä paukkuminen alhaalla vois johtua sitten tuosta suuttimesta.
Ei toi ollenkaan nyi ja omasta mielestä hienosti käy ja kukkuu. Tosin
en oo ajanu vakio kaasareilla 900 konetta.
Pitänee mennä vaan kokeilee, kun säät taas paranee.

Ei hermot kestäny enää tilailla muilta mailta säädintä.
 
Back
Ylös